Sindrome Impostore: chì hè, cumu identificallu è chì fà

Cuntenutu
- Cumu identificà
- 1. Bisognu à pruvà troppu duru
- 2. Autosabotaghju
- 3. Sferisce e cumpetenze
- 4. Scantu di esposizione
- 5. Cunfrontu cù l'altri
- 6. Vulendu fà piacè à tutti
- Cosa da fà
U sindromu Impostore, chjamatu ancu pessimisimu difensivu, hè un disordine psiculugicu chì, ancu s'ellu ùn hè micca classificatu cum'è malatia mentale, hè largamente studiatu. I sintomi manifestati sò generalmente i stessi sintomi chì si trovanu ancu in altri disordini cum'è depressione, ansietà è bassa autostima, per esempiu.
Stu sindromu hè assai cumunu in e persone chì anu professioni cumpetitive, cum'è atleti, artisti è imprenditori o in prufessioni in cui e persone sò valutate è testate in ogni momentu, cum'è in i settori di a salute è di l'educazione, è affetta di solitu i più insicuri è persone insicure. chì internalizanu e critiche è i fiaschi.
Tuttavia, chiunque pò sviluppà stu sindrome, è à ogni età, essendu più cumunu quandu omu hè in una situazione per esse u bersaglio di ghjudizii di prestazione, cume quandu riceve una prumuzione à u travagliu o inizià un novu prughjettu.

Cumu identificà
E persone chì soffrenu di sindrome impostore presentanu generalmente 3 o più di i cumpurtamenti seguenti:
1. Bisognu à pruvà troppu duru
A persona cun u sindromu impostore crede ch'ellu hà bisognu di travaglià assai, assai più di l'altri, per ghjustificà i so successi è perchè pensa ch'ellu sà menu di l'altri. U perfezionisimu è u travagliu eccessivu sò aduprati per aiutà à ghjustificà e prestazioni, ma provoca assai ansietà è stanchezza.
2. Autosabotaghju
E persone cun questu sindrome credenu chì u fallimentu hè inevitabile è chì in ogni mumentu qualcunu sperimentatu u smascherarà davanti à l'altri. Dunque, ancu senza rendeci contu, pudete forse preferisce pruvà di menu, evitendu di spende l'energia per qualcosa chì credi ùn funziona micca è diminuendu e possibilità di esse ghjudicati da altre persone.
3. Sferisce e cumpetenze
Queste persone ponu sempre rimandà un compitu o lascià appuntamenti impurtanti finu à l'ultimu mumentu. Hè ancu cumunu di piglià u tempu massimu per adempie queste obbligazioni, è tuttu què hè fattu cù u scopu di evità u tempu da esse valutatu o criticatu per questi compiti.
4. Scantu di esposizione
Hè cumunu per e persone cun sindrome impostore di scappà sempre da mumenti quandu ponu esse valutati o criticati. A scelta di e cumpetenze è di e prufessioni sò spessu basate nantu à quelle in cui saranu menu notevuli, evitendu di esse sottumessi à valutazioni.
Quandu sò valutati, mostranu una grande capacità per scredità i successi ottenuti è e lode di altre persone.
5. Cunfrontu cù l'altri
Esse un perfezziunistu, esigente cun voi stessi è sempre pensendu chì site inferiore o sapete menu di l'altri, finu à u puntu di piglià tuttu u vostru meritu, sò alcune di e caratteristiche principali di sta sindrome. Pò accade chì a persona pensi di ùn esse mai abbastanza bona in relazione à l'altri, ciò chì genera assai angoscia è insatisfazione.
6. Vulendu fà piacè à tutti
Pruvà à fà una bona impressione, luttà per u carisma è a necessità di fà piacè à tutti, in ogni momentu, sò modi per pruvà à ottene l'approvazione, è per quessa pudete ancu sottumettesi à situazioni umilianti.
Inoltre, a persona cun sindrome impostore passa per periodi di grande stress è ansietà perchè crede chì, in ogni mumentu, e persone più capaci u rimpiazzeranu o u smascheranu. Cusì, hè assai cumunu per queste persone sviluppà sintomi di ansietà è depressione.

Cosa da fà
In casu chì e caratteristiche di u sindromu impostore sò identificate, hè impurtante chì a persona sia sottumessa à sessioni di psicoterapia per aiutà a persona à internalizà e so abilità è abilità, riducendu a sensazione di esse una froda. Inoltre, alcune attitudini ponu aiutà à cuntrullà i sintomi di sta sindrome, cume:
- Avè un mentor, o qualchissia più sperimentatu è fiduciale à quale pudete dumandà opinioni sincere è cunsiglii;
- Sparte cuncerne o angosce cù un amicu;
- Accettate i vostri propri difetti è qualità, è evite micca paragunate cun l'altri;
- Rispettate e vostre proprie limitazioni, ùn ponite micca obiettivi inaccessibili o impegni chì ùn ponu micca esse rispettati;
- Accettate chì i fiaschi accadenu à chiunque, è cercate di amparà da elli;
- Avè un travagliu chì ti piace, furnisce motivazione è soddisfazione.
A realisazione di attività capaci di alleviare u stress è l'ansietà, migliurà a stima di sè è prumove a cuscenza di sè, cum'è yoga, meditazione è esercizii fisichi, in più d'investisce in u tempu di piacè sò assai utili per u trattamentu di stu tipu d'alterazione psicologica.