Test di sangue di cortisolu
U test di sangue di cortisol misura u livellu di cortisol in u sangue. Cortisol hè un steroidu (glucocorticoide o corticosteroide) ormone pruduttu da a glàndula surrenale.
U cortisolu pò ancu esse misuratu cù un test di urina o saliva.
Un campione di sangue hè necessariu.
U vostru duttore averà probabilmente da fà u test à a prima mattina. Questu hè impurtante, perchè u livellu di cortisol varia in tuttu u ghjornu.
Vi pò esse dumandatu di ùn fà alcun eserciziu vigoru u ghjornu prima di a prova.
Pudete ancu esse dichjaratu di smette temporaneamente di piglià medicinali chì ponu influenzà u test, cumprendu:
- Droghe anti-sequestramentu
- Estrogenu
- Glucocorticoidi fatti da l'omu (sintetici), cum'è idrocortisone, prednisone è prednisolone
- Androgeni
Quandu l'agulla hè inserita per tirà sangue, alcune persone sentenu un dolore moderatu. Altri si sentenu solu un pichju o un pichju. Dopu, ci pò esse qualchì palpitante o lieve contusioni. Questu prestu si ne và.
U test hè fattu per verificà l'aumentata o diminuita produzzione di cortisol. Cortisol hè un ormone glucocorticoide (steroide) liberatu da a glàndula surrenale in risposta à l'hormone adrenocorticotropicu (ACTH). ACTH hè un ormone liberatu da a glutula pituitaria in u cervellu.
Cortisol affetta parechji sistemi di u corpu. Ghjoca un rolu in:
- Crescita ossea
- Cuntrollu di a pressione sanguigna
- Funzione di u sistema immune
- Metabolismu di grassi, carboidrati è proteine
- Funzione di u sistema nervosu
- Risposta à u stress
Diverse malatie, cum'è u sindrome di Cushing è a malatia di Addison, ponu purtà à troppu o troppu poca pruduzzione di cortisolu. Misurà u livellu di cortisolu sanguinu pò aiutà à diagnosticà queste condizioni. Hè ancu misuratu per valutà cumu funziona bè l'ipofisi è e surrenali.
U test hè spessu fattu prima è 1 ora dopu l'iniezione di una medicina chjamata ACTH (cosintropina). Questa parte di a prova hè chjamata prova di stimolazione ACTH. Hè un test impurtante chì aiuta à verificà a funzione di e glutine pituitaria è surrenale.
Altre cundizioni per e quali u test pò esse ordinatu includenu:
- Crisa surrenale acuta, una situazione periculosa per a vita chì si verifica quandu ùn ci hè micca abbastanza cortisolu
- Sepsis, una malattia in cui u corpu hà una risposta severa à batteri o altri germi
- Pressione sanguigna bassa
I valori normali per un campione di sangue presu à 8 di a mattina sò 5 à 25 mcg / dL o 140 à 690 nmol / L.
I valori normali dipendenu di l'ora di u ghjornu è di u cuntestu clinicu. L'intervalli normali ponu variare leggermente trà i diversi laboratori. Alcuni laboratori usanu diverse misurazioni o ponu testà campioni diversi. Parlate cù u vostru duttore nantu à u significatu di i vostri risultati di test specifici.
Un livellu più altu di u normale pò indicà:
- A malatia Cushing, in a quale l'ipofisi face troppu ACTH per via di a crescita eccessiva di l'ipofisi o di un tumore in l'ipofisi
- Sindrome di Cushing Ectopicu, in cui un tumore fora di e ghiandole pituitaria o surrenale face troppu ACTH
- Tumore di a glàndula surrenale chì produce troppu cortisolu
- Stressu
- Malatia acuta
Un livellu inferiore à u normale pò indicà:
- A malattia di Addison, in cui e ghiandole surrenali ùn producenu micca abbastanza cortisolu
- Ipopituitarismu, in u quale a glutula pituitaria ùn signaleghja micca a glàndula surrenale per pruduce abbastanza cortisolu
- Soppressione di a funzione pituitaria o surrenale normale da i medicinali glucocorticoidi cumpresi pillole, creme per a pelle, gocce d'occhi, inalatori, iniezioni cumuni, chimioterapia
Ci hè pocu risicu per piglià u sangue. E vene è l'arterie varienu in grandezza da una persona à l'altra è da un latu di u corpu à l'altru. Ripiglià u sangue da certe persone pò esse più difficiule chè da l'altri.
Altri risichi assuciati à avè u sangue prelevatu sò pochi, ma ponu include:
- Sanguinamentu eccessivu
- Svenimentu o sintimentu stupitu
- Punture multiple per localizà e vene
- Hematoma (sangue chì s'acumula sottu à a pelle)
- Infezzione (un ligeru risicu ogni volta chì a pelle hè rotta)
Cortisolu di u sieru
Chernecky CC, Berger BJ. Cortisol - plasma o serum. In: Chernecky CC, Berger BJ, eds. Prove di Laboratoriu è Prucedure Diagnostiche. 6a ed. St Louis, MO: Elsevier Saunders; 2013: 388-389.
Stewart PM, Newell-Price JDC. A corteccia surrenale. In: Melmed S, Polonsky KS, Larsen PR, Kronenberg HM, eds. Manuale di Williams di Endocrinologia. XIII ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2016: chap 15.