Test di urease: chì hè è cumu si face
Cuntenutu
U test di ureasa hè un test di laboratorio adupratu per identificà i batteri rilevendu l'attività di un enzima chì i batteri ponu avè o no. L'ureasa hè un enzima rispunsevule di a rumpitura di l'urea in ammoniaca è in bicarbonatu, chì aumenta u pH di u locu induve hè prisente, favurendu a so proliferazione.
Questa prova hè aduprata principalmente in u diagnosticu di infezzione da Helicobacter pylori, o H. pylori, chì hè rispunsevule di parechji prublemi, cum'è gastrite, esofagite, duodenite, ulceru è cancheru di stomacu, per questa ragione. Cusì, s'ellu ci hè un suspettu d'infezzione da H. pylori, u gastroenterologu pò fà u test di ureasu durante l'endoscopia. In casu, u trattamentu hè iniziatu rapidamente cù u scopu di prevene a malattia da sviluppà è allevia i sintomi di a persona.
Cumu hè fattu u test
Quandu u test di urease hè fattu cum'è una rutina di laburatoriu, ùn hè necessaria alcuna preparazione per l'esame. Tuttavia, se effettuatu durante l'endoscopia, hè impurtante chì a persona segui tutte e regule di l'esame, cume evità l'usu di droghe antiacidi è u digiunu per almenu 8 ore.
U test di uurea hè effettuatu in laburatoriu attraversu l'analisi di u materiale raccoltu, cù l'isolamentu di u microorganismu in esecuzione è test di identificazione biochimica, tra i quali u test di urease. Per fà u test, u microorganismu isolatu hè inoculatu in u mezu di cultura chì cuntene urea è l'indicatore di pH rossu fenolu. Dopu, si verifica se ci hè un cambiamentu in u culore di u mezu o micca, chì hè indicativu di a presenza è l'assenza di batteri.
In u casu di u test di urease per rilevà l'infezzione da H. pylori, u test hè realizatu durante l'esame di alta endoscopia, chì hè un esame chì valuta a salute di l'esofago è di u stomacu, senza causà dolore o fastidiu à u paziente è u risultatu pò esse valutatu in pochi minuti. Durante l'esaminazione, un picculu pezzu di u muru di u stomacu hè eliminatu è piazzatu in un matraz chì cuntene urea è un indicatore di pH. Se dopu à uni pochi di minuti u mezu cambia di culore, si dice chì u test hè urease pusitivu, cunfermendu l'infezzione da H. pylori. Vede chì sintomi ponu indicà una infezzjoni da H. pylori.
Cumu capisce u risultatu
U risultatu di u test di ureasa hè datu da u cambiamentu di culore di u mezu in u quale si prova u test. Cusì, i risultati ponu esse:
- Pusitivu, quandu u batteriu chì hà l'enzima urease hè capace di degradà l'urea, dendu origine à ammoniaca è bicarbonatu, sta reazione hè percepita cambiendu u culore di u mezu, chì cambia da giallu à rosa / rossu.
- Negativu quandu ùn ci hè cambiamentu in u culore di u mediu, indicendu chì u batteriu ùn hà micca l'enzima.
Hè impurtante chì i risultati sianu interpretati in 24 ore per chì ùn ci sia alcuna possibilità di risultati falsi pusitivi, chì sò quelli chì per via di l'invecchiamentu di u mezu, l'urea cummencia à esse degradata, chì pò cambià u culore.
In più di identificà l'infezzione da Helicobacter pylori, u test di urease hè fattu per identificà parechji batteri, è u test hè ancu pusitivu per Staphylococcus saprophyticus, Staphylococcus epidermidis, Proteus spp. è Klebsiella pneumoniae, per esempiu.