Sindrome epatorenale: chì hè, cause è trattamentu
Cuntenutu
U sindromu Hepatorenale hè una complicazione seria chì di solitu si manifesta in e persone cun malatie di fegatu avanzatu, cum'è cirrosi o fallimentu di u fegatu, chì hè ancu carattarizatu da una degradazione di a funzione renale, induve si verifica una forte vasocostrizione, dendu à una marcata riduzione di a percentuale di glomeruli. filtrazione è in cunsequenza à fallimentu renale acutu. D'altra parte, si produce una vasodilatazione extra-renale, chì porta à ipotensione sistemica.
U sindromu Hepatorenale hè una cundizione generalmente fatale, a menu chì un trasplante di fegatu sia effettuatu, chì hè u trattamentu di scelta per sta patologia.
Tipi di Sindrome Hepatorrenale
Dui tipi di sindromu epatorrenale ponu accade. Tipu 1, chì hè assuciatu à una rapida insufficienza renale è a surproduzione di creatinina, è u tippu 2, chì hè assuciatu à una insufficienza renale più lenta, chì hè accumpagnata da sintomi più sottili.
Cause pussibili
Generalmente, u sindromu epatorrenale hè causatu da cirrhosi di u fegatu, u risicu di u quale pò aumentà se e bevande alcoliche sò ingerite, si verificanu infezioni renali, se a persona hà una pressione sanguigna instabile, o s'ellu utilizza diuretici.
Oltre à a cirrosi, altre malatie associate à insufficienza epatica cronica è grave cun ipertensione portale, cume l'epatite alcolica è l'insufficienza epatica acuta ponu ancu dà origine à u sindromu epatorrenale. Amparate à identificà a cirrosi epatica è cume hè diagnosticata a malattia.
Sti disordini di u fegatu portanu à una forte vasocustrizione in i reni, chì si traduce in una marcata riduzione di u tassu di filtrazione glomerulare è cunsequente insufficienza renale acuta.
Chì sò i sintomi
I sintomi più cumuni chì ponu esse causati da u sindromu epatorrenale sò itterizia, riduzzione di urina, urina scurita, gonfiore addominale, cunfusione, deliriu, nausea è vomitu, demenza è aumento di pesu.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trasplante di fegatu hè u trattamentu di scelta per u sindromu epatorrenale, chì permette à i reni di ricuperà. Tuttavia, a dialisi pò esse necessaria per stabilizà u paziente. Scuprite cumu hè fatta l'emodialisi è quali sò i risichi di stu trattamentu.
U duttore pò ancu prescrive vasocostrittori, chì contribuiscenu à diminuisce l'attività endogena di i vasocostrittori, aumentendu u flussu di sangue renale efficace. Inoltre, sò ancu usati per curregge a pressione sanguigna, chì di solitu hè bassa dopu a dialisi. I più aduprati sò analoghi di vasopressina, cum'è a terlipressina, per esempiu, è alfa-adrenergici, cum'è l'adrenalina è a midodrina.