8 cause principali di diarrea cronica è cosa fà
Cuntenutu
- 1. Intolleranze alimentarie o allergie
- 2. Infezzioni intestinali
- 3. Sindrome di l'intestione irritabile
- 4. Utilizazione di qualchi medicazione
- 5. Malatie di l'intestinu
- 6. Malatie pancreatiche
- 7. Fibrosi cistica
- 8. Canceru di l'intestinu
- Cumu hè fattu u trattamentu
- Cosa da manghjà in diarrea cronica
A diarrea cronica hè quella in cui l'aumentu di u numeru di muvimenti intestinali à ghjornu è l'addolcimentu di e feci dura per un periodu più grande o uguale à 4 settimane è chì pò esse causatu da infezioni microbiche, intolleranza alimentare, infiammazione intestinale o l'usu di medicazione.
Per identificà a causa di a diarrea cronica è u trattamentu currettu da inizià, a persona deve andà à u gastroenterologu per valutà i sintomi è per dumandà testi chì ponu aiutà à l'identificazione di a causa, cù l'esame abituale di feci è sangue testi.
A diarrea cronica si verifica in cunsequenza di l'irritazione in u sistema gastrointestinale chì pò esse parechje cause, e principali sò:
1. Intolleranze alimentarie o allergie
Alcune intolleranze cum'è u lattosiu o u glutine, o l'allergia à a proteina di u latte, ponu causà irritazione è infiammazione in l'intestinu è risultà in diarrea cronica, chì a diagnosi di stu tipu di cundizione pò piglià un pocu. Inoltre, secondu a causa, altri sintomi associati à a diarrea ponu appare.
Cosa da fà: Hè impurtante di cunsultà u gastroenterologu per chì una valutazione di i sintomi sia effettuata è chì i testi sò indicati, cum'è analisi di sangue, determinazione di anticorpi IgE o antigliadin, test di pelle è feci. Inoltre, u test di pruvucazione orale pò ancu esse fattu, chì cunsiste à manghjà l'alimentu chì hè suspettatu di intolleranza o d'allergia è poi si osserva se qualchì sintomi apparisce.
2. Infezzioni intestinali
Alcune infezioni intestinali causate da parassiti cum'è giardiasi, amebiasi o ascariasi, per esempiu, è infezioni da batteri è virus, principalmente rotavirus, ponu causà diarrea cronica quandu ùn sò micca rilevati rapidamente. In generale, l'infezioni intestinali ponu ancu causà altri sintomi cum'è u dolore addominale, a produzzione aumentata di gas, frebba, vomitu, trà altri.
Cosa da fà: In generale, u trattamentu per e infezioni intestinali si compone di riposu, idratazione cù sieri fatti in casa o serumi di reidratazione orale, è faciule da digerisce l'alimentu. Tuttavia, secondu a causa di l'infezzione, u duttore pò ancu indicà l'usu di medicazione per luttà contr'à l'agente infettivu, è antibiotici o agenti antiparassitichi ponu esse indicati.
Dunque, se i sintomi perseveranu per più di 3 ghjorni o s'ellu ci hè una forte frebba o sangue in e feci, hè impurtante cunsultà u gastroenterologu o u medicu generale per chì i sintomi sianu valutati è u trattamentu più adattu sia indicatu. Vede più dettagli di u trattamentu per l'infezioni intestinali.
Vede in u video seguente cumu preparà un siero casanu:
3. Sindrome di l'intestione irritabile
U sindromu di l'intestione irritabile hè una malattia in cui si vede l'infiammazione di e villi intestinali, chì pò causà l'iniziu di diarrea cronica, eccessu di gas, dolore addominale è infiammazione. Sti sintomi ponu varià secondu a so intensità, è ponu apparisce da un mumentu à l'altru, restanu per un periudu è dopu spariscenu.
Cosa da fà: Hè impurtante in questi casi di circà un gastroenterologu in modu chì sia pussibule ghjunghje à u diagnosticu valutendu i sintomi è eseguendu alcuni testi cum'è colonoscopia, tomografia computerizzata è esame di feci.
In generale, u trattamentu cunsiste à realizà una dieta specifica, povera in grassu è zuccheru, è in certi casi, u duttore pò ancu indicà l'usu di alcuni medicinali. Verificate più dettagli di u trattamentu per u sindromu di l'intestione irritabile.
4. Utilizazione di qualchi medicazione
Ci sò alcune droghe chì ponu alterà a flora batterica, a motilità intestinale è e villi intestinali, risultendu in un effettu lassativu è purtendu à a diarrea cum'è effetti collaterali, chì pò causà stu disordine gastrointestinale per via di tossicità quandu u medicamentu hè adupratu in dosi più alti di u raccomandatu.
Alcune di queste droghe sò antibiotici, alcuni antidepressivi, droghe per trattà u cancer, antiacidi è inibitori di a pompa di protoni, cume omeprazole è lansoprazole, trà altri.
Cosa da fà: Se a diarrea hè causata da antibiotici, u megliu modu per luttà contr'à i sintomi hè cù u cunsumu di probiotici, un supplementu chì si pò truvà in farmarii è chì cuntene batteri incaricati di regulà a funzione intestinale.
S'ellu hè causatu da altri medicamenti, u più raccomandatu hè di cunsultà u duttore chì hà indicatu u medicamentu è di segnalà l'effettu secundariu. Inoltre, hè ancu impurtante avè una dieta facilmente digeribile è stà idratatu per migliurà a diarrea.
Amparate più nantu à i probiotici è scopre chì hè megliu guardendu u video seguente:
5. Malatie di l'intestinu
E malatie intestinali, cume a malattia di Crohn, a colite ulcerosa, l'enterite o a malatia celiaca, ponu ancu causà diarrea cronica, chì producenu infiammazione cronica in l'intestinu causendu non solu diarrea ma altri sintomi secondu a malatia attuale.
Cosa da fà: In quessi casi, si consiglia di cunsultà u gastroenterologu per una valutazione da fà è ponu esse indicati testi diagnostichi chì ponu identificà a malattia è inizià u trattamentu più adattu. Inoltre, una volta ottenuta a diagnosi, hè impurtante cunsultà u nutrizziunistu, chì l'alimentu ghjoca un rolu fundamentale per alleviare i sintomi associati à stu tippu di malattia.
6. Malatie pancreatiche
In e malatie di u pancreas, cume l'insufficienza pancreatica, a pancreatite cronica o in casi di cancheru pancreaticu, questu organu hà difficoltà à pruduce o trasportà quantità sufficienti di enzimi digestivi per permette a digestione è l'assorbimentu successivu di l'alimentu in l'intestinu. Questa causa cambiamenti principalmente in l'assorbimentu di grassi, causendu diarrea cronica, chì pò esse pastosa, lucente o cun grassu.
Cosa da fà: In quessi casi, hè impurtante cunsultà un nutrizziunistu per preparà un pianu nutrizionale adattatu à e cundizioni di a persona, chì migliurarà l'assorbimentu di nutrienti, prevene a perdita di pesu è a pussibile malnutrizione è allevia u disagiu chì queste malatie ponu causà.
Inoltre, hè pussibule chì a supplementazione di alcune vitamine è minerali sia necessaria, l'assorbimentu di quale hè stata compromessa da a frequenza di u muvimentu di l'intestinu liquidu, in più di a pancreatina chì hè indicata da u duttore, chì hè una medicina chì rimpiazza l'enzimi digestivi è aiuta per migliurà a digestione. è l'assorbimentu di l'alimentu, migliurà a diarrea.
7. Fibrosi cistica
Alcune malatie genetiche ponu ancu causà cambiamenti in u tessutu di u trattu digestivu, cume hè u casu di a fibrosi cistica, una malattia chì affetta a produzzione di secrezione da vari organi, principalmente in i pulmoni è in l'intestinu, chì li rendenu più spessi è più viscosi. in periodi alternanti di diarrea è stinzia.
Inoltre, altri sintomi associati ponu apparisce, cume mancanza di respiru, tosse persistente, infezioni pulmonari frequenti, sgabelli grassosi è puzzolenti, digestione povera, perdita di pesu, frà altri.
Cosa da fà: In generale, sta malattia genetica hè identificata à a nascita per mezu di u test di prick di u tallone, tuttavia pò ancu esse rilevata da altri test genetichi chì identificanu a mutazione rispunsevule di sta malatia.
U trattamentu di a fibrosi cistica si face di solitu aduprendu medicazione prescritta da u duttore, sessioni di fisioterapia respiratoria è monitorizazione nutrizionale per cuntrullà a malatia è migliurà a qualità di vita di a persona.
8. Canceru di l'intestinu
U cancheru di l'intestione pò causà sintomi cum'è diarrea frequente, perdita di pesu, dolore addominale, stanchezza è a presenza di sangue in e feci, chì pò varià secondu a situazione di u cancheru è a so gravità. Eccu cumu ricunnosce i sintomi di u cancheru intestinale.
Cosa da fà: Se a persona hà avutu questi sintomi per più di 1 mese, hà più di 50 anni o hà una storia familiare di cancru intestinale, hè impurtante cunsultà u gastroenterologu. U duttore valuterà i sintomi è pò indicà a realizazione di testi diagnostichi, cum'è esame di feci, colonoscopia o tomografia computerizzata per identificà u cancheru è inizià u trattamentu più adeguatu dopu.
Cumu hè fattu u trattamentu
Per trattà a diarrea cronica, inizialmente, u duttore pò indicà modi per prevene a disidratazione o a malnutrizione, dendu una guida nantu à cumu aumentà u cunsumu di fluidi è l'alimentu quotidianu.
Dopu, u trattamentu definitivu si face secondu a causa di a diarrea, chì pò cumprende l'usu di rimedii antibiotici o vermifugi per trattà infezioni, rimozione di medicazione chì pò avè un effettu lassativu o medicazione cù effetti antiinflamatori per malatie autoimmune, per esempiu. esempiu.
Cosa da manghjà in diarrea cronica
Quandu avete una diarrea cronica, hè impurtante cercà un nutrizionista per adattà micca solu a dieta à a malattia sottostante, ma dinò per valutà a necessità di cumincià à aduprà supplementi nutrizionali per aiutà à mantene o à ripiglià u pesu, è ancu à l'assunzione di vitamine è minerali, se necessariu.
Hè impurtante chì l'alimentu sia faciule da digerisce è assorbe, è pò include:
- Zuppe di verdura cotte è purè chì ùn stimulanu micca l'intestinu, cum'è zucca, carota, zucca, chayote, patata, patata dolce;
- Banane verdi è frutti bolliti o arrustiti, cum'è mele, pesche o pere;
- Rice o porridge di granu;
- Risu cottu;
- Carni bianche cotte o grigliate, cum'è pollu o tacchinu;
- Pesci bolliti o à a griglia.
In più, hè di primura di beie circa 2 litri di liquidi à ghjornu cum'è acqua, tè, acqua di coccu o suchji di frutti stinati, è di piglià u seru casanu o u seru di reidratazione orale chì si pò truvà in farmacie. Questi serumi devenu esse presi subitu dopu à ogni muvimentu intestinale, circa in a stessa quantità chì i liquidi sò persi, questu impedisce a perdita di minerali è a disidratazione.
Scuprite, in u video sottu, e linee guida da u nostru nutrizziunistu di ciò chì manghjà in diarrea: