Principali sintomi di u dengue classicu è emorragicu
Cuntenutu
- Cumu sapè se hè dengue
- Febbra alta
- Nausea è vomitu
- Cefalee è prufondu in l'ochji
- Macchi rossi nantu à a pelle
- Malaise è stanchezza estrema
- Dolore addominale, osse è articulare
- 2. Dengue hemorrhagic: sintomi specifichi
- Cumu hè fattu u trattamentu
- Sintomi di Dengue in Babies
I primi sintomi di dengue sò generalmente micca specifici è includenu febbre alta è malessere generale, chì apparsu circa 3 ghjorni dopu a morsa di zanzara. Aedes aegypti.
Cusì, in più di i segni chì apparisce, hè assai impurtante di fà attenzione à l'evoluzione di i sintomi di a dengue è cusì aiutà u duttore à distingue da altre malatie cum'è l'influenza, i raffreddori, a malaria o a meningite, per esempiu, inizendu u trattamentu adattatu rapidamente.
Cumu sapè se hè dengue
Se pensate chì pudete avè a febbre dengue, selezziunate i vostri sintomi per sapè quale hè u risicu:
- 1. A frebba sopra à 39º C
- 2. Sensazione di malatu o vomitu
- 3. Mal di testa custante
- 4. Dolore in u fondu di l'ochji
- 5. Macchi rossi nantu à a pelle, in tuttu u corpu
- 6. Stanchezza eccessiva senza ragione apparente
- 7. Dolore in l'articuli è l'osse
- 8. Sanguinamentu da u nasu, ochji o gengive
- 9. Urina rosa, rossa o bruna
I sintomi di a dengue classica sò simili à quelli di Zika, ma sò di solitu più intensi è duranu circa 7 à 15 ghjorni, mentre Zika sparisce di solitu in 1 settimana. Tuttavia, in ogni casu, hè impurtante andà à u duttore per fà u diagnosticu currettu di a malattia è dà linee guida per u trattamentu da seguità.
I sintomi di u dengue classicu sò generalmente:
Febbra alta
L'alta temperatura principia di colpu è a temperatura di u corpu hè intornu à 39 à 40ºC. A frebba significa chì u corpu principia à luttà contr'à u virus attraversu a produzzione d'anticorpi, dunque hè impurtante di cumincià à ripusà per chì l'energie di u corpu sianu focalizate à l'eliminazione di u virus.
Cumu allevà: i medicazione chì regulanu a frebba, cum'è Paracetamol, devenu esse aduprati, preferibilmente indicati da u duttore. Inoltre, pò ancu aiutà à mette panni umidi in fronte, collu è ascelle o piglià bagni leggermente freddi per fà calà a temperatura di u corpu.
Nausea è vomitu
A nausea è u vomitu sò altri sintomi cumuni di a dengue, chì accadenu per via di u malessere generale causatu da a malatia, chì provoca ancu una mancanza di appetitu, soprattuttu in presenza di forti odori.
Cumu allevà: solu piccule quantità di cibu devenu esse cunsumate à a volta, evitendu di cunsumalli troppu caldi o troppu freddi, perchè aggravanu a malatia. Inoltre, si deve preferisce l'alimenti chì sò facili da masticà è digerisce, evitendu l'eccessu di sale, pepe è spezie in generale.
Cefalee è prufondu in l'ochji
U mal di testa tende à influenzà principalmente a regione oculare è tende à peghju cù u muvimentu è u sforzu di l'ochju.
Cumu allevà: piglià analgesici, cum'è u paracetamolu, mette compresse d'acqua calda in fronte, o beie tè di zenzero, finocchiu, lavanda o camomilla. Vede altre opzioni per i rimedii casani per u mal di testa.
Macchi rossi nantu à a pelle
E macchie rosse sò simili à quelle di u morbillo, ma apparsu principalmente in a zona di u pettu è in i bracci. A malatia pò esse cunfirmata per mezu di u test di ciclu, in u quale l'apparizione di macchie rosse nantu à a pelle hè osservata dopu avè ligatu una stringa à u dettu.
À u postu medicu, a prova di a trappula pò differenzà i sintomi di dengue è Zika, postu chì in dengue ci hè a furmazione di più macchie rosse in a zona valutata da u duttore. Vede più nantu à cumu si face a cravatta.
Cumu allevà: e macchie di dengue spariscenu cù l'evoluzione di u trattamentu è, dunque, ùn anu micca bisognu di trattamentu specificu. Tuttavia, hè impurtante evità i colpi nantu à a pelle, chì ponu causà sanguinamentu.
Malaise è stanchezza estrema
A causa di a lotta per luttà contr'à u virus, u corpu gasta più energia è provoca a sensazione di stanchezza estrema. Inoltre, cume u paziente principia normalmente à manghjà male durante a malattia, u corpu diventa ancu più debule è stancu.
Cumu allevà: Duvete riposà u più pussibule, beie molta acqua per facilità l'eliminazione di u virus è evità d'andà à travaglià, di classe o di fà attività chì richiedenu sforzi in casa.
Dolore addominale, osse è articulare
U dulore addominale si verifica soprattuttu in i zitelli, mentre chì u dolore in l'osse è e articulazioni di solitu affetta tutti i pazienti. In più di u dulore, l'area affettata pò ancu diventà un pocu gonfiata è arrossita.
Cumu allevà: Aduprate medicazione cum'è Paracetamol è Dipyrone per alleviare u dolore è mette compresse fredde nantu à a zona per aiutà à sbuffà l'articuli.
2. Dengue hemorrhagic: sintomi specifichi
I sintomi ponu cumparisce finu à 3 ghjorni dopu i sintomi classici di dengue è includenu sanguinamentu da u nasu, di e gengive o di l'ochji, vomitu persistenti, urina insanguinata, inquietudine o cunfusione.
Sintomi hemenghagic dengueIn più di sti sintomi, in certi casi, hè ancu pussibule chì altri segni apparisinu, cum'è a pelle umida, pallida è fredda, è ancu una diminuzione di a pressione sanguigna.
Cosa da fà se suspettate di dengue emorragicu: Duvete andà immediatamente à l'ospedale per riceve cure adeguate, chì si tratta di una situazione seria chì pò purtà à a morte se ùn hè micca trattata currettamente in l'ambiente di l'ospedale.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu di a dengue hè fattu cù analgesici è antipiretici, sottu guida medica, cum'è Paracetamol è Dipyrone per alleviare i sintomi. Nisun medicamentu à basa di Acidu Acetilsalicilicu, cum'è l'aspirina o ASA, ùn deve esse pigliatu, chì ponu causà sanguinamentu. Per compie u trattamentu, u riposu è l'assunzione di fluidi sò ancu raccomandati, ma u trattamentu di a dengue emorragica deve esse fattu à l'uspidale, cù l'usu di medicinali è, se necessariu, trasfusione di piastrine. Vede altri cunsiglii per ricuperà più veloce dopu à a zanzara Aedes aegypti.
Tuttavia, in i casi più severi, chì richiedenu ospedalizazione, a dengue pò complicassi, è ponu esse osservati prublemi di disidratazione in u fegatu, sangue, core o sistema respiratoriu. Vede quale sò e 5 malatie chì ponu esse causate da u Dengue.
Sintomi di Dengue in Babies
In i zitelli è i zitelli, pò esse più difficiule di sferenzà sta malatia da altre infezioni cumuni, dunque, se u zitellu hà una febbre alta improvvisa, deve esse purtatu à u centru di salute o pediatra più vicinu, affinch'ellu possi urdinà un esame di sangue è indicà u trattamentu chì pò include a presa di Paracetamol o Dipyrone.
I sintomi in i zitelli ponu esse:
- Febbra alta, 39 o 40ºC;
- Prostrazione o irritabilità;
- Mancanza d'appitittu;
- Diarrea è vomitu.
Cosa da fà se suspettate chì u zitellu sia malatu: Duvete purtà u zitellu à u pediatricu, à u centru di salute o Unità di Cura di Emergenza - UPA per chì a malattia sia diagnosticata da un duttore.
Di solitu, u trattamentu si face in casa, offrendu assai liquidi à u zitellu o à u zitellu, cum'è acqua, tè è suchji. Inoltre, hè impurtante offre un alimentu facilmente digeribile, cum'è verdure cotte è frutti, è pollu o pesce cottu. Tuttavia, u zitellu pò ancu ùn avè sintomi, rende u diagnosticu difficiule. Scuprite cumu sapè se u vostru zitellu hà dengue.
Scuprite tuttu ciò chì pudete fà per ùn esse muzzicatu da Aedes Aegypti:
Per sapè a differenza, vedi ciò chì sò i sintomi di l'influenza.
Per evità è prevene a dengue hè assai impurtante di girà tutte e buttiglie cù a bocca in ghjò, mette a terra in i piatti di e piante o tene u cortile senza pozzanghere d'acqua stagnante, postu chì sò grandi ambienti per u sviluppu di larve di zanzara. Amparate più nantu à Amparate cumu a Trasmissione Dengue hè Fatta.