Caratteristiche principali di u sindrome di Down
Cuntenutu
I zitelli cun sindrome di Down sò generalmente identificati pocu dopu a nascita per via di e so caratteristiche fisiche assuciate à u sindrome.
Alcuni di i tratti fisichi più frequenti includenu:
- Ochji oblicu, tirati in altu;
- Nasu chjucu è pocu pianu;
- Bocca chjuca ma cù una lingua più grande di a nurmale;
- Arechje più bassu di u normale;
- Basta una linea in u palmu di a to manu;
- Mani larghe cù dite corte;
- Aumenta u spaziu trà u grossu tepu è l'altri diti.
Tuttavia, alcune di queste caratteristiche ponu ancu esse presenti in neonati chì ùn anu micca u sindrome è ponu varià largamente trà e persone cun u sindrome. Cusì, u megliu modu per cunfirmà a diagnosi hè di fà un esame geneticu, per identificà l'esistenza di e 3 copie di u cromusoma 21.
Prublemi di salute cumuni
In più di e caratteristiche fisiche cumuni, e persone cun u sindromu di Down sò ancu più propensi à avè prublemi cardiaci, cum'è fallimentu cardiacu, per esempiu, o malatie di tiroide, cum'è l'ipotiroïdismu.
In guasi a metà di i casi, ci sò sempre cambiamenti in l'ochji chì ponu include strabismu, difficultà à vede da luntanu o da vicinu, è ancu cataratta.
Cum'è a maiò parte di sti prublemi ùn sò micca facili da identificà in i primi ghjorni, hè cumunu per i pediatri di fà parechji testi durante a zitellina, cume ecografia, ecocardiografia o analisi di sangue, per identificà s'ellu ci hè una malattia assuciata.
Scopri di più nantu à i testi raccomandati per i zitelli cun sindrome di Down.
Caratteristiche cognitive
Tutti i zitelli cun sindrome di Down anu un certu ritardu in u sviluppu intellettuale, in particulare in cumpetenze cum'è:
- Ghjunghje ogetti;
- Stà attentu;
- Stà pusatu;
- À marchjà;
- Parlà è amparà.
U gradu di queste difficultà pò varià di casu in casu, tuttavia, tutti i zitelli ampareranu eventualmente queste abilità, ancu se pò piglià più di un altru zitellu senza u sindrome.
Per diminuisce u tempu di apprendimentu, sti zitelli ponu participà à sessioni di logopedia cù u logopedista, affinchì sianu incuragiti à sprime si prima, facilitendu per esempiu u prucessu d'amparà à parlà.
Fighjate u video seguente è scopre chì sò l'attività chì aiutanu à stimulà u zitellu cù a Sindrome di Down: