Criptococcosi: chì hè, sintomi è trattamentu
Cuntenutu
A criptococcosi, cunnisciuta popularmente cum'è malatia di u culombu, hè una malattia infettiva causata da u funguCryptococcus neoformans, chì si pò truvà soprattuttu in e feci di i culombi, ma ancu in frutti, terreni, cereali è arburi, per esempiu.
Infezzione cù Cryptococcus neoformans hè cunsideratu opportunistu, perchè si sviluppa più faciule in e persone chì anu cambiamenti in u sistema immunitariu, accadendu più spessu in e persone cun AIDS.
Ancu se l'infezzione accade per inalazione di u fungu è u situ primariu di l'infezzione hè u pulmone, u fungu di solitu provoca cambiamenti in u sistema nervosu, purtendu à u sviluppu di a meningite da Cryptococcus neoformanschì se ùn hè micca trattatu currettamente pò purtà à a morte. Cusì, per prevene cumplicazioni, hè impurtante seguità u trattamentu cunsigliatu da l'infettologu, chì indica l'usu di antifungali.
Principali sintomi
Cuntaminazione da Cryptococcus neoformans accade per inalazione di spore o di lieviti di u fungu prisenti in l'arburi o in e feci di u culombu, per esempiu. Stu fungu si alloga in i pulmoni è provoca sintomi respiratorii. Tuttavia, secondu u sistema immunitariu di a persona, hè pussibule per u fungu entrà in u sangue è andà in altre parti di u corpu, resultendu in sintomi sistemichi, cume:
- Noduli pulmonari;
- Dolore di pettu;
- Collu rigidu;
- Suda di notte;
- Cunfusione mentale;
- Méningite;
- Mal di testa;
- Febbra bassa;
- Debbulezza;
- Cambiamenti visivi.
Hè impurtante chì a diagnosi di criptococcosi sia fatta appena apparsu i primi sintomi, perchè cusì hè pussibile inizià u trattamentu rapidamente per evità un ulteriore coinvolgimentu di u sistema nervosu, u coma è a morte.
Cusì, u diagnosticu di sta infezzione deve esse fattu da l'infettologu attraversu a valutazione di i segni è sintomi presentati da a persona è u statu generale di salute, in più di un esame microbiologicu per identificà u fungu. A radiografia di u torace pò ancu esse utile per u diagnosticu di a malattia, postu chì permette l'osservazione di danni pulmonari, noduli o una sola massa chì caratterizanu a criptococcosi.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu di a criptococcosi varieghja secondu u gradu di a malatia presentata da a persona, è pò esse raccomandatu da u duttore per aduprà droghe antifungali, cum'è l'Amphotericin B o Fluconazole, per esempiu, per circa 6 à 10 settimane.
In casu hè verificatu chì a persona hà una infezione sistemica, vale à dì, quandu hè pussibule identificà u fungu in u sangue, u trattamentu deve esse effettuatu in ospedale per chì i sintomi ponu esse cuntrullati è, cusì, e complicazioni ponu esse impeditu.
Prevenzione di criptococcosi
A prevenzione di a criptococcosi riguarda principalmente u cuntrollu di i culombi, postu chì hè u trasmittente principale di a malatia. Cusì, hè impurtante evità u cuntattu cù i culombi, sè avete bisognu di travaglià cù l'acelli, aduprate maschere è guanti, evitate l'alimentazione di i culombi è aduprate acqua è cloru per lavà e feci di u culombu.