Amoebiasis (infezzjoni ameba): chì hè, sintomi è trattamentu
Cuntenutu
Amoebiasis, cunnisciuta ancu cum'è colite amebica o amebiasis intestinale, hè una infezzione causata da u parassita Entamoeba histolytica, una "ameba" chì si pò truvà in l'acqua è l'alimenti contaminati da e feci.
Stu tipu d'infezzione ùn solitu micca causà sintomi, ma quandu u sistema immunitariu hè indebulitu o quandu ci hè un gran numeru di parassiti, pò causà sintomi gastrointestinali cum'è diarrea, dolore addominale è malessere generale.
Malgradu esse una infezzione facilmente trattata, l'amebiasi deve esse identificata è trattata appena i primi sintomi apparsu, chì hè l'unicu modu per prevene a progressione di a malattia, in cui u fegatu o u pulmone pò esse compromessi, per esempiu.
Principali sintomi
A maiò parte di i casi di amebiasi sò asintomatichi, soprattuttu chì in a maiò parte di i casi ci hè una piccula quantità di parassiti è u sistema immunitariu hè capace di luttà contr'à elli.
Tuttavia, quandu u pesu parasiticu hè più altu o quandu l'immunità hè più compromessa, sintomi cum'è:
- Diarrea;
- Presenza di sangue o mucus in e feci;
- Dolore addominale;
- Crampi;
- Perda di pesu senza causa apparente;
- Stanchezza eccessiva;
- Malessere generale;
- Aumentata a pruduzzione di gas.
Scuprite in stu video i sintomi di questa è di altre infezioni parasitiche:
I sintomi di solitu cumpariscenu trà 2 è 5 settimane dopu à u cunsumu di cibu o acqua contaminata da ameba è hè impurtante chì a malattia sia identificata è trattata appena i primi segni è sintomi di l'infezione apparsu, perchè a malattia pò progressà è cunduce à u stadiu più severu di amebiasis, chì hè carattarizatu da cumplicazioni extraintestinali, riceve u nome di amebiasis extraintestinale sintomaticu.
In questu casu, u parassita hè capace di attraversà u muru intestinale è ghjunghje à u fegatu, purtendu à a furmazione di ascessi, è ancu à u diafragma, chì pò causà amebiasi pleuropulmonare. In amebiasi sintomatica extraintestinale, in più di i sintomi cumuni di amebiasi, ci ponu ancu esse febbre, brividi, sudazione eccessiva, nausea, vomitu è periodi alternanti di diarrea è stinzia.
Amparate più nantu à l'infezzione da Entamoeba histolytica.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per l'amebiasi hè determinatu da u duttore secondu u tippu d'infezzione chì a persona hà, è l'usu di Paromomicina, Iodoquinol o Metronidazole pò esse raccomandatu secondu l'indicazione medica. In u casu di amebiasi extraintestinale, u duttore pò raccomandà l'usu cumbinatu di Metronidazole è Tinidazole.
Inoltre, durante u trattamentu hè impurtante di mantene l'idratazione, postu chì hè cumunu d'avè una grande perdita di liquidi per via di diarrea è vomitu chì si verificanu in amebiasi.