12 sintomi chì ponu indicà u cancheru
Cuntenutu
- 1. Perda di pesu senza diete o esercitassi
- 2. Stanchezza intensa chì faci picculi compiti
- 3. Dolore chì ùn si ne và
- 4. A frebba chì vene è vene, senza piglià a medicina
- 5. Cambiamenti in feci
- 6. Dolore quandu urina o urina scura
- 7. Ci vole u tempu per guarisce e ferite
- 8. Sanguinamentu
- 9. Macchie di a pelle
- 10. Grumi è gonfiore di l'acqui
- 11. Soffocamentu spessu
- 12. Ronca è tosse per più di 3 settimane
- Cosa da fà se suspettate di cancheru
- Perchè fate attenzione à i segni è i sintomi di u cancheru?
- Cumu nasce u cancheru
- Cumu hè fattu u trattamentu
- Chirurgia
- Radioterapia
- Chimioterapia
- Immunoterapia
- Terapia ormonale
- Trasplante di midollo osseu
- Fosfoetanolamina
U cancheru in ogni parte di u corpu pò causà sintomi generichi cum'è perdita di più di 6 kg senza dieta, essendu sempre assai stancu o avendu qualchì dulore chì ùn si ne và. Tuttavia, per ghjunghje à u diagnosticu currettu hè necessariu fà una seria di testi per escludere altre ipotesi.
Di solitu u cancheru hè diagnosticatu quandu a persona hà sintomi assai specifici, chì ponu apparì da a notte à l'altru, senza spiegazione o per cunsequenza di una malattia chì ùn hè micca stata trattata currettamente. Cumu pò accade quandu un ulceru gastricu avanza versu u cancheru di u stomacu, per esempiu. Vede chì sò i segni più cumuni di u cancheru di u stomacu.
Dunque, in casu di suspettu, duvete andà à u duttore per fà tutte e prove necessarie, postu chì a diagnosi di u cancheru in una fase iniziale aumenta e possibilità di una cura.
1. Perda di pesu senza diete o esercitassi
A perdita rapida di pesu finu à u 10% di u pesu iniziale in 1 mese, senza dieta o eserciziu fisicu intensu hè un sintomu cumunu in e persone chì sviluppanu un cancheru, in particulare u cancheru di u pancreas, di u stomacu o di l'esofago, ma chì pò ancu cumparisce in altri tippi. Cunnosce altre malatie chì ponu causà perdita di pesu.
2. Stanchezza intensa chì faci picculi compiti
Hè relativamente cumunu per e persone chì sviluppanu un cancheru d'avè anemia o perdita di sangue attraversu e so feci, per esempiu, chì porta à una diminuzione di globuli rossi è una riduzione di ossigenu in u sangue, causendu stanchezza intensa ancu quandu si facenu piccule attività, cume scalà qualchi scalinu o circà di fà un lettu, per esempiu.
Questa stanchezza pò accade ancu in u cancheru di u pulmone, postu chì u tumore pò piglià parechje cellule sane è diminuisce a funzione respiratoria, purtendu à una fatica chì s'aggrava progressivamente. Inoltre, e persone cun casi più avanzati di cancheru ponu ancu sperimentà fatica prima di a mattina dopu u svegliu, ancu s'elli anu dormitu per a notte.
3. Dolore chì ùn si ne và
U dolore lucalizatu in una certa regione hè cumunu in parechji tippi di cancheru, cum'è u cancheru di u cervellu, l'ossu, l'ovariu, u testiculu o l'intestinu. In a maiò parte di i casi, stu dulore ùn allevia micca u riposu è ùn hè micca causatu da un eserciziu eccessivu o da altre malatie, cum'è l'artrite o danni musculari. Hè un dolore persistente chì ùn cala micca cù alcuna alternativa cum'è cumpressi freddi o caldi, solu cù forti analgesici.
4. A frebba chì vene è vene, senza piglià a medicina
A frebba irregulare pò esse un segnu di cancheru, cum'è a leucemia o u linfoma, chì nasce perchè u sistema immunitariu hè indebulitu. In generale, a frebba apparisce per uni pochi di ghjorni è sparisce senza avè bisognu di piglià medicinali, riapparendu instabilmente è senza esse ligata à altri sintomi cum'è l'influenza.
5. Cambiamenti in feci
Avè variazioni intestinali, cume feci assai dure o diarrea per più di 6 settimane, pò esse un segnu di cancheru. Inoltre, in certi casi ci ponu ancu esse cambiamenti maiò in u schema intestinale, cume avè feci assai dure per qualchi ghjornu è, in altri ghjorni, diarrea, in più di un ventre gonfiu, sangue in i feci, nausea è vomitu.
Questa variazione in u schema di feci deve esse persistente è micca in relazione cù l'alimentu è altre malatie intestinali, cum'è l'intestinu irritabile.
6. Dolore quandu urina o urina scura
I pazienti chì stanu sviluppendu u cancheru ponu sperimentà u dolore quandu urinanu, urina cù sangue è un desideriu di urinare più spessu, chì sò segni più cumuni di cancru di vescica o prostata. Tuttavia, stu sintumu hè ancu cumunu in l'infezioni di e vie urinarie è dunque un test di urina deve esse effettuatu per escludere sta ipotesi.
7. Ci vole u tempu per guarisce e ferite
L'apparizione di ferite in ogni regione di u corpu, cum'è a bocca, a pelle o a vagina, per esempiu, chì piglianu più di 1 mese per guarisce, pò ancu indicà u cancheru in una fase iniziale, chì u sistema immunitariu hè più debule è ci hè un diminuzione di e piastrine chì sò incaricate di aiutà a guarigione di e ferite. Tuttavia, u ritardu in a guarigione si verifica ancu in i diabetichi, chì ponu esse un segnu di diabete incontrollatu.
8. Sanguinamentu
L'emorragia pò ancu esse un segnu di cancheru, chì pò accade in a fase iniziale o più avanzata, è u sangue pò cumparisce in a tosse, feci, urina o capezzolu, per esempiu, secondu a regione di u corpu interessatu.
Sanguinamentu vaginale altru chè a menstruazione, scarica scura, voglia costante di urinare è crampi menstruali ponu indicà u cancer uterinu. Verificate chì segni è sintomi ponu indicà u cancer uterinu.
9. Macchie di a pelle
U cancheru pò causà cambiamenti in a pelle, cum'è macchie scure, pelle giallastra, macchie rosse o viole cù punti è pelle aspra chì provoca prurito.
Inoltre, cambiamenti in u culore, a forma è a dimensione di una verruca, segnu, tacca o lentiggine di a pelle ponu apparisce, ciò chì pò indicà un cancheru di a pelle o un altru tipu di cancheru.
10. Grumi è gonfiore di l'acqui
L'apparizione di grumi o di grumi pò cumparisce in ogni regione di u corpu, cum'è u pettu o i testiculi. Inoltre, ci pò esse un gonfiore di u ventre, per via di l'ingrandimentu di u fegatu, di a milza è di u timu è di u gonfiu di e lingue situate in l'ascelle, l'inguine è u collu, per esempiu. Stu sintumu pò esse prisente in parechji tippi di cancheru.
11. Soffocamentu spessu
In i malati cun cancheru, pò esse difficiule à ingoiare, causendu soffocamentu è tosse persistente, soprattuttu quandu u paziente sviluppa cancru di l'esofago, stomacu o faringe, per esempiu.
A lingua infiammata in u collu è a lingua, l'addome allargatu, a pallore, a sudazione, e macchie viole nantu à a pelle è u dulore in l'osse ponu indicà a Leucemia.
12. Ronca è tosse per più di 3 settimane
Avè una tosse persistente, mancanza di fiatu è voce ronca pò esse un segnu di cancheru di pulmone, di laringe o di tiroide, per esempiu. A tosse secca persistente, accumpagnata da mal di schiena, mancanza di respiru è stanchezza severa pò indicà un cancheru di pulmone.
Altri sintomi chì ponu ancu indicà u cancheru in e donne sò cambiamenti in a dimensione di u pettu, rossi, a furmazione di croste o piaghe nantu à a pelle vicinu à u capezzolu è u fluidu chì scappa da u capezzolu, chì pò indicà u cancheru di u senu.
A presenza di sti sintomi ùn indica micca sempre l'esistenza di un tumore, tuttavia, ponu suggerisce l'esistenza di qualchì alterazione è, dunque, hè impurtante d'andà à u duttore u più prestu pussibule per valutà u statu di salute, in particulare l'individui cù una storia di cancheru in a famiglia.
Cosa da fà se suspettate di cancheru
In casu di suspettatu di cancheru, duvete andà à u duttore per fà analisi di sangue cum'è PSA, CEA o CA 125, per esempiu, è i valori sò generalmente aumentati.
Inoltre, u duttore pò indicà una ecografia o una risonanza MRI per guardà l'organu è cunfirmà u suspettu di cancru, è in certi casi, pò esse necessariu di fà un altru test di imaging o una biopsia. Vede chì analisi di sangue rilevanu u cancheru.
Dopu avè sapiutu chì tippu di cancheru hà a persona, u duttore indica ancu tutte e pussibilità di trattamenti è ancu u percentuale di guarigione.
Perchè fate attenzione à i segni è i sintomi di u cancheru?
Hè impurtante di esse cuscenti di i segni è di i sintomi di u cancheru, vultendu versu u duttore appena si sente alcunu di i segni o sintomi, chì u trattamentu hè più efficace quandu u cancheru hè diagnosticatu prestu, avendu menu probabilità di sparghje in altri rigioni di u corpu, esistendu cusì più grande possibilità di curazione.
In questu modu, nisun segnu o sintomi ùn deve esse ignoratu, soprattuttu s'ellu hè prisente dapoi più di 1 mese.
Cumu nasce u cancheru
U cancheru pò apparisce in ogni persona, in ogni tappa di a vita è hè caratterizatu da a crescita disordinata di alcune cellule, chì pò compromettere u funziunamentu di qualchì organu. Questa crescita disordinata pò accade rapidamente è i sintomi cumpariscenu in qualchi settimane, o pò accade lentamente, è dopu parechji anni apparsu i primi sintomi.
U cancheru pò ancu esse ligatu à cumplicazioni cum'è aggravamentu di qualchì malattia, ma ci sò altri fattori cunnessi cum'è fumà, cunsumu d'alimenti ricchi di grassi è esposizione à metalli pesanti.
Cumu hè fattu u trattamentu
Dopu à u diagnosticu di u cancheru, u duttore deve indicà dinò u stadiu di u tumore è quali sò l'opzioni di trattamentu perchè ponu variare secondu l'età di a persona, u tipu di tumore è u stadiu. L'opzioni includenu:
Chirurgia
Per eliminà tuttu u tumore, una parte di questu o ancu altri tessuti chì ponu esse affettati da ellu. Stu tipu di trattamentu di u cancheru hè indicatu per tumori cum'è u cancheru di u colon, u cancheru di u senu è di a prutata, chì sò più faciule da operà.
Radioterapia
Consiste in una esposizione à a radiazione ionizante chì pò diminuire a dimensione di u tumore, è pò esse indicata prima o dopu a chirurgia.
U paziente ùn sente nunda durante u trattamentu, ma dopu a sessione di radioterapia pò avè effetti collaterali cume nausea, vomitu, diarrea, pelle rossa o sensibile, chì duranu solu pochi ghjorni. U riposu hè impurtante in a recuperazione di u paziente dopu a sessione di radioterapia.
Chimioterapia
Caratterizata da piglià un cocktail di droghe, in forma di pillule o iniezioni, chì sò amministrate in l'ospedale o in u centru di trattamentu.
A chimioterapia pò esse cumposta da una sola droga o pò esse una cumbinazione di droghe è pò esse presa in compresse o iniettabile. L'effetti secundarii di a chimioterapia sò parechji cum'è anemia, perdita di capelli, nausea, vomitu, diarrea, piaghe in bocca o cambiamenti di fertilità. A chimioterapia à longu andà pò ancu causà leucemia, un cancru di u sangue, ancu s'ellu hè raru. Vede più nantu à ciò chì si deve fà per riduce l'effetti secundarii di a chimioterapia.
Immunoterapia
Si tratta di droghe chì rendenu u corpu stessu capace di ricunnosce e cellule di u cancheru, cummattenduli più efficacemente.A maiò parte di i trattamenti cù immunoterapia sò iniettabili è travaglianu nantu à tuttu u corpu, chì pò causà sintomi di reazioni allergiche cum'è rash o prurito, frebba, mal di testa, dolore musculare o nausea.
Terapia ormonale
Sò pillule chì servenu per luttà contr'à ormoni chì ponu esse legati à a crescita di u tumore. L'effetti secundarii di a terapia ormonale dipende da u medicamentu adupratu o da a chirurgia, ma pò includere impotenza, cambiamenti menstruali, sterilità, tenerezza mamaria, nausea, mal di testa o vomitu.
Trasplante di midollo osseu
Pò esse adupratu in casi di cancheru di e cellule sanguine, cume a leucemia, è hè destinatu à rimpiazzà u midollo osseu malatu cù cellule di midollo osseu normali. Prima di u trasplante, l'individuu riceve trattamentu cù dosi elevate di chimioterapia o radiazioni per distrugge e cellule cancerose o normali di a medula ossea, è dopu riceve un trapianto di medula ossea sana da un'altra persona compatibile. L'effetti secundarii di u trapianto di midollo osseu ponu esse infezioni, anemia, o rigettu di midollo osseu sanu.
Fosfoetanolamina
A fosfoetanolamina hè una sustanza chì hè sottuposta à testi, chì pare esse efficace in a lotta contru u cancheru, aumentendu e so probabilità di curà. Sta sustanza hè capace d'identificà è eliminà e cellule cancerose, ma sò necessarii ulteriori studii per pruvà a so efficacia.
Questi trattamenti devenu esse guidati da l'oncologu è ponu esse aduprati da soli o cumbinati l'uni cun l'altri per diminuisce u risicu di metastasi, chì si verifica quandu u tumore si diffonde in altre regioni di u corpu è ancu per aumentà a probabilità di guarì.