Sintomi di cisti in u senu è cumu diagnosticà
Cuntenutu
L'apparizione di cisti in u senu pò esse rimarcata in certi casi attraversu u dolore in u senu o a presenza di unu o parechji grumi in u senu chì sò percepiti durante u toccu. Queste cisti ponu apparisce in donne di ogni età, tuttavia hè più frequente in donne di più di 40 anni.
U diagnosticu di a cista in u senu deve esse fattu da u mastologu o da u ginecologu per via di esaminazione fisica, mammografia è ultrasuoni, in i quali hè pussibule identificà a presenza di u cisti è e so caratteristiche. In a maiò parte di i casi, nisun trattamentu specificu hè necessariu, tuttavia se un segnu di malignità si trova in l'esame, u duttore pò indicà chì un trattamentu specificu deve esse effettuatu.
Sintomi di cisti in u senu
A maiò parte di u tempu, a presenza di cisti in u senu ùn causa micca sintomi, passendu inosservatu da a donna, ma in certi casi pò causà dolore è una sensazione di pesantezza in u senu. Tuttavia, quandu u cisti cresce o quandu ci sò parechji picculi cisti, i sintomi seguenti ponu appare:
- Dolore diffesu in tuttu u pettu;
- Presenza di unu o più grumi in u senu, chì ponu esse percepiti da u toccu;
- Sensazione di pesantezza in u senu;
- Gonfiore di u pettu.
U cisti pò influenzà unu o i dui seni, è di solitu aumenta di taglia durante u periodu mestruale, diminuendu torna pocu dopu. Quandu ùn diminuisce, hè impurtante andà à u duttore per fà e prove per verificà i segni di malignità è s'ellu ci hè u risicu chì a cista in u senu si trasformi in cancheru, ancu se sta trasfurmazione hè rara. Vede quandu u quistu in u senu pò trasfurmassi in cancheru.
Cumu hè fattu u diagnosticu
U diagnosticu di a presenza di cisti in u senu deve esse fattu da u mastologu o da u ginecologu per mezu di esami fisichi è esami ecografichi di i seni o mammografia, affinchì a cista, a dimensione è e caratteristiche ponu esse identificate, è a cista pò esse classificata in trè tippi principali:
- Cisti simplici, chì sò dolci, pieni di fluidi è anu muri regulari;
- Cisti cumplessi o solidi, chì anu rigioni sulide à l'internu è chì anu bordi più spessi è irregulari;
- Cisti cumplicata o spessa, chì sò furmati da un liquidu più grossu, simile à a gelatina.
Da l'esecuzione di l'esami è di a classificazione di i cisti, u duttore pò valutà s'ellu ci hè un suspettu di malignità, è pò esse necessariu di fà una biopsia è, in certi casi, una chirurgia per rimuovere u cisti. Tuttavia, in a maiò parte di i casi, i cisti currispondenu à cambiamenti benigni è ùn hè necessariu un trattamentu specificu. Capite cumu hè u trattamentu per a cista in u senu.
Vede ancu cumu fà l'auto-esame di u senu per verificà i segni di cisti in u senu: