Dissenteria: chì hè, sintomi, cause è trattamentu
Cuntenutu
- Sintomi di dissenteria
- Differenza trà diarrea è disenteria
- Cause principali
- Cumu hè fattu u diagnosticu
- Trattamentu per a disenteria
A dissenteria hè un disordine gastrointestinale in cui ci hè un aumentu di u numeru è di a frequenza di i muvimenti intestinali, induve e feci anu una cunsistenza più dolce è ci hè ancu a presenza di mucus è sangue in e feci, in più di l'apparizione di dolore addominale è crampi, chì sò di solitu indicativi di ferita à a mucosa intestinale.
A dissenteria hè in a maiò parte di i casi associata à infezioni batteriche, principalmente Shigella spp. è Escherichia coli, ma pò ancu esse causatu da parassiti, cumpresu u protozoo Entamoeba histolytica. Indipendentemente da a causa, hè impurtante per a persona di vede u medicu di medicina generale appena i sintomi di disenteria apparsu, chì in questu modu hè pussibule di inizià u trattamentu è prevene complicazioni, in particulare a disidratazione.
Sintomi di dissenteria
U sintomu principale di a disenteria hè a presenza di sangue è mucus in e feci, quantunque altri segni è sintomi sò generalmente osservati, cum'è:
- A frequenza aumentata per evacuà;
- Sgabelli molli;
- Nausea è vomitu, chì ponu cuntene sangue;
- Stanchezza;
- Disidratazione;
- Mancanza d'appitittu.
In disenteria, postu chì a frequenza di i muvimenti intestinali hè più grande, ci hè un grande risicu di disidratazione, chì pò esse seriu. Dunque, appena i segni è i sintomi chì indicanu a disenteria sò nutati, hè impurtante chì u duttore sia cunsultatu, è hè ancu impurtante di beie almenu 2 litri d'acqua è di fà usu di u siero di reidratazione orale.
Inoltre, se i sintomi di disenteria sò nutati, hè impurtante chì u trattamentu sia iniziatu immediatamente dopu per prevene altre complicazioni chì accadenu in più di a disidratazione, cume i sanguinamenti intestinali è a malnutrizione.
Differenza trà diarrea è disenteria
Ancu se in e duie situazioni hè pussibule osservà un aumentu di u numeru di muvimenti intestinali à ghjornu è un cambiamentu di a cunsistenza di e feci, in disenteria hè pussibule osservà a presenza di mucus è sangue in e feci, ciò chì ùn accade in casu di diarrea.
Cause principali
A dissenteria hè causata da agenti infettivi chì ponu ghjunghje à u sistema gastrointestinale è causanu irritazioni à a mucosa è chì ponu entrà in u corpu attraversu u cunsumu di acqua è cibu contaminati.
A maiò parte di i casi di disenteria sò di origine batterica, causata principalmente da batteri Shigella spp., Salmonella sp.,Campylobacter spp., è Escherichia coli. In più di a dissenteria batterica, ci hè ancu a dissenteria amebica, chì hè causata da u parassita Entamoeba histolytica, chì pò ancu cuntaminà l'acqua è l'alimentu è causà diarrea quandu u pesu parasiticu hè assai altu.
Malgradu a causa più frequente di disenteria chì hè infezzione, pò accade dinò per via di l'usu prolungatu di certi medicinali chì ponu dannà a mucosa intestinale, in quale casu si consiglia di cunsultà u duttore per chì u medicamentu sia suspesu o cambiatu.
Cumu hè fattu u diagnosticu
U diagnosticu di disenteria hè fattu da u medicu generale, pediatre o gastroenterologu per mezu di a valutazione di i sintomi descritti da a persona è per mezu di l'esame di feci per identificà l'agente chì causa a disenteria.
Cusì, hè cunsigliatu di fà un esame parasitologicu di feci, chì hà per scopu d'identificà l'ova o cisti di parassiti, o un test di co-cultura seguitatu da un antibiogramma quandu ci hè suspettu di disenteria causata da batteri.
Cusì, in l'esame di co-cultura, e feci sò trattate in laburatoriu in modu chì u batteriu possa esse identificatu è poi sò fatti testi per verificà a resistenza è u prufilu di sensibilità di stu batteriu à l'antibiotici. Amparate più nantu à l'esame di co-cultura.
Vede u video seguente per più infurmazione nantu à u test di feci:
Trattamentu per a disenteria
Hè impurtante chì u trattamentu di disenteria sia iniziatu appena u diagnosticu hè fattu, di preferenza appena i primi sintomi cumpariscenu, per evità complicazioni cum'è disidratazione, malnutrizione, ascessu di u fegatu o megacolon tossicu, per esempiu.
U trattamentu per a disenteria cunsiste à rimpiazzà tutta l'acqua persa per e feci è u vomitu, cù liquidi cum'è acqua, suchji, tè è acqua di coccu, per esempiu, in più di u sieru di reidratazione orale. Inoltre, l'alimentu deve esse ligeru, facilmente digeribile è cun assai liquidi, cum'è verdure cotte, minestra di verdura, gelatina è frutti, per esempiu.
A seconda di a causa di a disenteria, u duttore pò ancu raccomandà l'usu di antimicrobici cum'è Ciprofloxacin, Sulfametoxazol-Trimetoprim o Metronidazole, per esempiu, per prumove l'eliminazione di l'agente chì causa a disenteria.