Cosa hè l'enfisema pulmonare, sintomi è diagnosi

Cuntenutu
L'enfisema pulmonariu hè una malatia respiratoria in chì i pulmoni perdenu elasticità per via di una esposizione costante à inquinanti o tabacchi, principalmente, chì porta à a distruzzione di l'alveoli, chì sò strutture rispunsevuli di u scambiu d'ossigenu. Stu prucessu di perdita di l'elasticità pulmonare si faci à pocu à pocu è, dunque, in a maiò parte di i casi i sintomi piglianu u tempu per esse rimarcati.
L'enfisema pulmonariu ùn hà cure, ma u trattamentu per alleviare i sintomi è migliurà a qualità di vita, chì si face di solitu cù l'usu di bronchodilatatori è corticosteroidi inalati secondu a raccomandazione di u pneumologu. Scuprite cumu si face u trattamentu per l'enfisema.

Sintomi di enfisema pulmonare
I sintomi di l'enfisema pulmonariu si presentanu quandu i pulmoni perdenu l'elasticità è l'alveoli sò distrutti è, dunque, hè più cumunu chì apparenze dopu à 50 anni, chì sò:
- Sensazione di mancanza di respiru;
- Sibilante in pettu;
- Tosse persistente;
- Dolore o strettezza in u pettu;
- Dita è dita turchini;
- Stanchezza;
- Aumentata a produzzione di mucus;
- Gonfiore di u pettu è, di cunsiguenza, di u pettu;
- Aumentata suscettibilità à infezioni pulmonari.
A mancanza di fiatu hè u sintomu u più cumunu è s'aggrava gradualmente. In i primi stadii, a mancanza di fiatu nasce solu quandu a persona face sforzi intensi è, à misura chì a malattia s'aggrava, pò ancu cumparisce durante u riposu. Un bonu modu per valutà stu sintomu hè di valutà s'ellu ci sò attività chì causanu più stanchezza chè prima, cume scalà e scale o fà una spassighjata, per esempiu.
In i casi più severi, l'enfisema pò ancu interferisce cù a capacità di fà attività di ogni ghjornu, cum'è bagnassi o camminà per a casa, è pò ancu causà una mancanza d'appetitu, perdita di pesu, depressione, difficoltà à dorme è diminuzione di libido. Amparate più nantu à l'enfisema pulmonariu è cumu prevene.
Perchè accade è cume evolve
L'enfisema apparisce di solitu in i fumatori è in e persone esposte à assai fume, cum'è l'usu di u fornu di legnu o u travagliu in e minere di carbone, per esempiu, chì sò assai irritanti è tossichi per i tessuti pulmonari. In questu modu, i pulmoni diventanu menu elastichi è cun più ferite, ciò chì provoca una perdita graduale di funzione, ghjè per quessa di solitu cumencia à mustrà i primi sintomi dopu à 50 anni.
Dopu à i primi segni, i sintomi tendenu à aggravassi se ùn si face trattamentu, è a velocità à chì i sintomi aggravanu varia da persona à persona, secondu fattori genetichi.
Cumu cunfirmà u diagnosticu
Per identificà se i sintomi sò causati da un enfisema, hè cunsigliatu di cunsultà un pneumologu per ch'ellu possi valutà i sintomi è fà testi cum'è a radiografia di u torace o a tomografia computerizata, per esempiu.
Tuttavia, l'esami ponu mostrà risultati normali, ancu quandu avete u prublema, allora sì accade, u vostru medicu pò ancu fà test di funzione pulmonare per valutà u scambiu di ossigenu in u pulmone, chì si chjama spirometria. Capite cumu si face a spirometria.