VPH in donne: chì hè, sintomi è trattamentu
Cuntenutu
U VPH hè una infezzione di trasmissione sessuale (STI), causata da u papillomavirus umanu, chì tocca e donne chì anu avutu un cuntattu intimu senza aduprà un preservativu cù qualchissia chì avia u virus.
Dopu chì a donna hè stata infettata da u virus HPV, si formanu piccule verruche simili à un picculu cavolfiore, chì ponu causà prurite, soprattuttu in a regione intima. Tuttavia, e verruche ponu apparisce in altri lochi cum'è a bocca o l'anu, se u sessu orale o anale senza prutezzione hè statu fattu cù una persona infetta.
Perchè hè una infezzione virale, ùn ci hè nisun rimediu chì pò purtà à una guarigione, è cusì u trattamentu si face cù u scopu di caccià e verruche cù unguenti specifici o sessioni laser.
Sintomi HPV
A maiò parte di e donne ùn mostranu sintomi di HPV, perchè e verruche caratteristiche di sta infezzione ponu piglià mesi o anni per apparì, tuttavia a contaminazione di i partenarii intimi pò accade, ancu s'ellu ùn ci sò segni di l'infezzione.
Quandu i sintomi HPV sò presenti, ponu esse segnalati:
- Verruche di varie dimensioni nantu à a vulva, labbra grandi o chjuche, muru vaginale, u collu di l'utru o di l'annu;
- Brucia à u situ di e verrughe;
- Pruritu in i parti privati;
- Verruche nantu à e labbre, guance, lingua, tettu di a bocca o di a gola;
- A furmazione di placche da piccule verruche unite.
S'ellu ci hè un suspettu di HPV, hè cunsigliatu di circà un ginecologu, affinchì e verruche sianu valutate è ponu esse rimosse, perchè quandu sta cundizione ùn hè micca trattata pò favurisce l'aspettu di u cancheru di a bocca è di u cervice.
Cumu uttene
L'infezione da HPV hè generalmente trasmessa sessualmente, cù o senza penetrazione, chì significa chì u virus HPV pò esse trasmessu per via sessuale vaginale, orale o anale senza prutezzione, è ancu per cuntattu direttu cù a pelle o a mucosa affettata. Ancu se menu frequente, u virus pò esse trasmessu ancu durante u partitu, da a mamma à u zitellu. Scopri di più nantu à cumu uttene HPV.
Cumu cunfirmà u diagnosticu
L'HPV hè spessu diagnosticatu in un test di citologia, cunnisciutu cum'è test di pap, postu chì i sintomi chì causanu l'infezione sò rari. Inoltre, u fruttu di pap hè ancu realizatu quandu e verruche HPV sò situate nantu à u collu di l'utru è dunque ùn ponu micca esse vistu à ochju nudu.
Altre prove chì ponu esse necessarie per a diagnosi di HPV sò a colposcopia è l'applicazione di l'acidu aceticu, per esempiu, chì permettenu tutte e verruche, ancu s'elle sò assai chjuche. Verificate tutti i testi chì ponu esse aduprati per identificà HPV.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per l'HPV consiste in a rimozione di verruche cù l'usu di unguenti specifici, cum'è imiquimod è podofilox, per esempiu, secondu a raccomandazione di u ginecologu, per un periodu da 6 mesi à 2 anni, secondu a dimensione di e verruche è l'estensione di e lesioni.
Siccomu hè un virus, u trattamentu HPV hà solu scopu di riduce e verruche è u disagiu per e donne, dunque per chì u virus sia eliminatu da u corpu, u ginecologu chì accumpagna u casu pò indicà l'usu di medicinali per rinfurzà u sistema. , in più di l'usu di supplementi vitaminici.
Tuttavia, in a maiò parte di e donne, u corpu stessu finisce per eliminà u virus dopu à 1 à 2 anni. In i casi induve u corpu ùn pò micca eliminà u virus, l'infezzione pò avanzà à un'altra malattia, cum'è u cancer.
Per alcune donne, dopu a valutazione medica, u trattamentu per cauterizazione, laser o bisturi pò esse indicatu, in chì e verruche seranu rimosse unu per unu. Vede cumu si facenu ste prucedure.
Cume prevene u VPH
Unu di i migliori modi per prevene l'infezione da HPV, almenu di e forme più gravi di u virus, hè a vaccinazione cù u vaccinu HPV, chì pò esse fatta, da SUS, in e ragazze trà 9 è 14 anni, o in privato in e ragazze è donne trà 9 è 45 anni.
Inoltre, hè impurtante chì a donna si sottoponga à esami ginecologichi è citulugia in i periodi indicati da u ginecologu.
Se a donna hà parechji cumpagni, si consiglia di aduprà u preservativu femminile durante a penetrazione è u preservativu maschile se u sessu orale hè datu à l'omu infettu, riducendu cusì u risicu di trasmissione di l'infezzione. Eppuru, l'usu di u preservativu ùn pò micca esse cumpletamente sicuru, soprattuttu s'ellu ùn hè micca piazzatu, si rompe, o s'ellu ùn copre micca cumpletamente u situ di l'infezzione. Vede più nantu à u preservativu femminile è cumu si mette currettamente.
Vede in un modu simplice cumu identificà, cumu hè a trasmissione è cumu trattà l'HPV guardendu u video seguente: