Primu aiutu per l'avvelenamentu
![Le Forze e Le Debolezze di Ogni Stato Americano](https://i.ytimg.com/vi/eFg9VlqYGaA/hqdefault.jpg)
Cuntenutu
L'avvelenamentu pò accade quandu una persona ingerisce, inala o entra in cuntattu cù una sostanza tossica, cum'è prudutti di pulizia, monossidu di carbonu, arsenicu o cianuru, per esempiu, causendu sintomi cum'è vomitu incontrollabile, difficoltà à respirà è cunfusione mentale.
Cusì, in questi casi hè impurtante di piglià azzione immediata per prevene complicazioni, è si raccomanda:
- Chjamate subitu u Centru d'Infurmazione di u Velenu, chjamate 0800 284 4343, o chjamate una ambulanza chjamendu 192;
- Diminuisce l'esposizione à l'agente tossicu:
- In casu di ingestione, u megliu modu hè di fà lavaggiu gastricu in l'uspidale, in ogni modu, mentre aspettate l'aiutu medicu pudete beie 100 g di carbone attivatu in polvere diluitu in un bichjeru d'acqua, per adulti, o 25 g di questu carbone per i zitelli. U carbunaru si appiccica à a sustanza tossica è impedisce ch'ellu sia assurbitu in u stomacu. Pò esse acquistatu in farmacie è in alcuni negozi di alimenti sanitari;
- In casu di inalazione, pruvate à caccià a vittima da l'ambiente cuntaminatu;
- In casu di cuntattu cù a pelle, hè cunsigliatu di lavà a pelle di a vittima cun acqua è sapone è di caccià i panni macchiati da a sustanza;
- In casu chì a sustanza tossica sia entrata in cuntattu cù l'ochji, l'ochji devenu esse lavati cù acqua fredda per 20 minuti.
- Pone a persona in una pusizione di sicurità laterale, sopratuttu se site incusciente per prevene u soffocamentu se avete bisognu di vomitu;
- Ricerca per informazioni nantu à a sostanza chì hà causatu l'avvelenamentu lighjendu l'etichetta annantu à l'imballu di a sustanza tossica;
Aspittendu l'arrivu di l'aiutu medicu, hè impurtante esse cuscenti di se a vittima continua à respirà, inizendu un massaghju cardiacu s'ella ferma a respirazione. In i casi di avvelenamentu per ingestione, se a vittima hà brusgiate nantu à e labbra, devenu esse umidificate delicatamente cù acqua, senza lascià chì a vittima inghiotte, perchè l'acqua potabile pò favurisce l'assorbimentu di u velenu.
Vede in stu video cumu si procederà in casu di avvelenamentu per ingestione:
Sintomi di avvelenamentu
Alcuni di i sintomi chì ponu indicà chì qualcunu sia avvelenatu è chì abbia bisognu d'aiutu medicu sò:
- Arsu è rossu rossu nantu à e labbre;
- Respirazione cù l'odore di chimichi, cum'è benzina;
- Sturdimentu o cunfusione mentale;
- Vomitu Persistenti;
- Difficultà à respirà.
Inoltre, altri segni, cume pacchetti di pillule vuote, pillole spezzate o forti odori chì venenu da u corpu di a vittima, ponu esse un segnu chì stava aduprendu qualchì sustanza tossica, è l'aiutu medicu deve esse chjamatu immediatamente.
Chì ùn fà micca in casu d'avvelenamentu
In casu di avvelenamentu, ùn hè micca cunsigliatu di dà liquidi à a vittima, perchè pò favurisce l'assorbimentu di alcuni veleni è causà vomitu, quandu a vittima hà ingeritu un corrosivu o un solvente, à menu chì sia indicatu da un prufessiunale sanitariu.
L'infurmazioni raccolte da a vittima, o da u locu, devenu esse furnite à i prufessiunali sanitarii appena ghjunghjenu à u locu.