Chì hè l'Ipopituitarisimu, Cumu Identificà è Trattà
Cuntenutu
- Principali sintomi
- Cumu cunfirmà u diagnosticu
- Chì causa l'ipopituitarisimu
- Cumu hè fattu u trattamentu
L'ipopituitarisimu hè un disordine raru in u quale l'ipofisi di u cervellu, cunnisciuta ancu cum'è ipofisi, ùn pò micca pruduce unu o più ormoni in quantità sufficiente. Quandu accade, parechji meccanismi corporei ponu micca funzionà currettamente, in particulare quelli chì sò relativi à a crescita, a pressione sanguigna o a riproduzione.
Sicondu l'hormone chì hè influenzatu, i sintomi ponu varià, ma in generale u duttore pò sospettà un casu d'ipopituitarisimu quandu un zitellu ùn cresce micca à un ritmu normale o quandu una donna hà prublemi di fertilità, per esempiu.
Ancu s'ellu ci hè trattamentu, l'ipopituitarisimu ùn pò micca esse guaritu è, dunque, hè assai cumunu chì a persona sia sottumessa à u trattamentu indicatu da u duttore per u restu di a so vita, per cuntrullà i sintomi.
Principali sintomi
I sintomi di l'ipopituitarisimu varianu secondu l'ormone influenzatu, tuttavia, i segni più cumuni includenu:
- Stanchezza faciule;
- Cefalee constante;
- A perdita di pesu senza ragione apparente;
- Sensibilità eccessiva à u fretu o u calore;
- Pocu appetitu;
- Gonfiore di a faccia;
- Infertilità;
- Articuli addulurati;
- Vampate di calore, menstruazione irregulare o difficultà à pruduce u latte maternu;
- Diminuzione di i capelli facciali in l'omi;
- Difficultà à cresce di dimensioni, in u casu di i zitelli.
Sti sintomi di solitu apparenu pianu pianu cù u tempu, ancu s'ellu ci sò ancu casi più rari duve apparsu da un mumentu à l'altru.
Cusì, ogni volta chì ci hè un suspettu d'ipopituitarisimu, hè impurtante cunsultà un medicu generale o un endocrinologu per cunfirmà u diagnosticu è inizià u trattamentu u più adattu.
Cumu cunfirmà u diagnosticu
U megliu modu per cunfirmà a diagnosi di ipopituitarisimu hè di cunsultà un medicu generale o un endocrinologu per fà un test di sangue è cunfirmà i valori di l'ormoni produtti da l'hipofisi. S'ellu esiste ipopituitarisimu, hè normale chì unu o più valori sianu più bassi di u previstu.
Chì causa l'ipopituitarisimu
L'ipopituitarisimu pò esiste subitu à a nascita, tuttavia, hè più frequente apparisce dopu qualchì prublema chì porta à un'alterazione di l'ipofisi. I prublemi chì ponu causà ipopituitarisimu includenu:
- Colpi forti in capu;
- Tumuri cerebrali;
- Cirurgia cerebrale;
- Sequelle di radioterapia;
- Corsu;
- Tuberculosi;
- Méningite.
Inoltre, i cambiamenti in l'ipotalamu, chì hè un'altra regione di u cervellu, ghjustu sopra a ghiandula pituitaria, pò ancu risultà in ipopituitarisimu. Hè perchè l'ipotalamu hè incaricatu di pruduce ormoni chì influenzanu u funziunamentu di a glutula pituitaria.
Cumu hè fattu u trattamentu
In a maiò parte di i casi, u trattamentu per l'ipopituitarisimu si face cù droghe chì aiutanu à ristabilisce i livelli di ormoni chì sò prudutti in menu quantità da a glutula pituitaria è chì devenu esse mantenuti per tutta a vita per cuntrullà i sintomi.
Inoltre, u duttore pò ancu prescrive l'usu di cortisone, chì pò esse adupratu in tempi di crisi, quandu site malatu o in i tempi di più stress.
Se l'ipopituitarisimu hè causatu da un tumore, hè impurtante avè una chirurgia per caccià u tessutu influenzatu.
In ogni casu, hè assai impurtante chì a persona cun ipopituitarisimu fessi visite regulare à u duttore per valutà i livelli ormonali è adattà e dosi di trattamentu, per evità sintomi è complicazioni cum'è l'infertilità, per esempiu.