Sinusopatia: chì hè, sintomi è trattamentu
Cuntenutu
A sinusopatia, più cunnisciuta cum'è sinusitis, hè una malattia chì si verifica quandu i sinus si infiammanu è questu porta à a furmazione di secrezioni chì ostaculanu a mucosa di u nasu è e cavità ossiose di u visu. I sintomi di a sinusopatia ponu esse mal di testa di tippu di pressione, presenza di flema verdugnosa o giallastra, tosse è frebba è sò spessu associati à altre malatie cum'è l'asma è a rinite allergica.
Generalmente, a sinusopatia hè causata da un virus responsabile di l'influenza, ma pò ancu esse causata da infezioni da batteri è funghi, è in questi casi a sinusopatia pò esse cronica, vale à dì, persiste per più di ottu settimane.
U trattamentu hè indicatu da un otorinolaringoologu è dipende da a causa è a gravità di a sinusopatia, tuttavia, si compone principalmente di lavaggiu nasale cù salina è rimedi per alleviare i sintomi, è l'usu di antibiotici pò esse raccomandatu per e persone cun sinusopatia batterica. Vede più cumu fà lavatu nasale per a sinusite.
Principali sintomi
I sintomi di sinusopatia apparenze spessu dopu un attaccu di raffreddore, influenza o rinite è ponu esse:
- Mal di testa;
- A sensibilità aumentata intornu à e guance, l'ochji è a fronte;
- Nasu Stuffy;
- Tosse;
- Flegma gialla o verde;
- Sensu d'olfattu riduttu;
- Frebba.
In certi casi, a malatia sinusale pò esse cunfusa cun un prublema dentale, perchè pò ancu causà mal di denti è cattivu respiru. In i zitelli, i segni di a malatia sinusale ponu ancu include irritabilità, difficultà à manghjà è respirazione in bocca a maiò parte di u tempu.
Cumu hè fattu u diagnosticu
U diagnosticu di sinusopatia pò esse fattu da un medico generale, ma più spessu hè realizatu da l'otorinolaringoiatra per mezu di l'esame fisica è l'analisi di i sintomi di una persona, tuttavia, pò esse raccomandatu di fà alcuni testi, cume a nasofibroscopia, chì serve per valutà a cavità nasale è altre strutture, aduprendu un tubu finu cù una fotocamera à a so fine. Amparate più nantu à cumu si face a nasofibroscopia.
U duttore pò ancu urdinà esami cume a tomografia computerizata, postu chì hè cunsiderata a migliore tecnica di imaging per diagnosticà a sinusopatia, postu chì hè pussibule osservà e strutture di u visu, a presenza di secrezioni è l'ispessimentu osseu di i muri di i seni. A radiografia, oghje ùn hè micca aduprata tantu, perchè ùn hè micca capace di mustrà immagini precise di i sinus, tuttavia pò esse ancu indicata da alcuni medici.
Inoltre, u duttore pò ancu urdinà un test di microbiologia, se ci sò segni è sintomi chì indicanu chì a malattia sinusale hè dovuta à l'infezione da funghi o batteri. Questu esame hè fattu raccogliendu a secrezione nasale chì hè inviata à u laboratoriu per identificà quale microorganismu causa a sinusopatia. A maiò parte di u tempu, l'esame microbiologicu hè indicatu per e persone chì ùn rispondenu micca à u trattamentu convenzionale è chì anu episodi recurrenti di sta situazione.
Chì tippi
A sinusopatia hè una infiammazione di i seni, chì sò cavità ossiose in faccia, chì ponu influenzà entrambi i lati di a faccia, chjamata sinusopatia bilaterale è pò esse classificata secondu a parte affettata, cume:
- Sinusopatia etmoidale: accade quandu a inflammazione in a regione intornu à l'ochji;
- Sinusopatia sfenoidea: hè u prucessu infjammatori di a parte daretu à l'ochji;
- Sinusopatia frontale: accade in i casi induve l'infiammazione affetta e cavità di a regione di u fronte;
- Sinusopatia maxillare: si compone di infiammazione di i sinus chì si trovanu annantu à a guancia.
Spessu, a malatia sinusale pò cumparisce in varie parti di a faccia, chì queste strutture sò assai vicine l'una di l'altra è questu pò causà un dolore più severu in a testa.
Inoltre, sta cundizione pò esse acuta, chì hè quandu a malatia sinusale dura menu di 4 settimane è hè causata principalmente da virus è pò ancu esse cronica in cui a malattia sinusale persiste da 8 à 12 settimane. Scuprite più ciò chì hè a sinusitis crònica è i sintomi.
Opzioni di trattamentu
U trattamentu per a sinusopatia dipende da l'area affettata, da a gravità di i sintomi è da e cause, ma di solitu cunsiste à fà lavaggiu nasale cù salina, chì aiuta à eliminà e secrezioni è idratà a mucosa di u nasu. Pò esse raccomandatu da aduprà spruzzi decongestionanti per sbloccà u nasu, antialergicu, analgésicu, antiinflamatori è, in certi casi, corticosteroidi.
Quandu u duttore cunferma chì a malatia sinusale hè causata da batteri, prescriverà antibiotici, chì ponu esse amoxicillina, azitromicina o claritromicina, chì devenu esse aduprati per un periodu di almenu 7 ghjorni o secondu a raccomandazione di u duttore, ancu sì i sintomi spariscenu . Alcuni rimedii naturali ponu esse aduprati per migliurà i sintomi di sinusopatia, cume inalazione di vapori di eucaliptu. Scuprite più altri tipi di rimedii casani per a sinusitis.
Inoltre, u duttore pò raccomandà un trattamentu chirurgicu in i casi in cui a persona ùn risponde micca à u trattamentu cù i medicamenti indicati, quandu ci hè un peghju di a situazione clinica cume una secrezione aumentata è una ostruzione nasale, o quandu a sinusopatia hè associata à alcuni sintomi persistenti. di prublemi pulmonari.
Cause pussibili
A sinusopatia hè una malattia causata da l'infiammazione di i seni chì porta à l'ostruzione è u gonfiore di queste cavità ossee di u visu è pò esse causata da allergie respiratorie, cume rinite allergica, chì rendenu u nasu incapace di fà e so funzioni currettamente, contribuendu à u entrata di virus è batteri in questa regione.
Inoltre, ci sò altri fattori chì ponu purtà à l'iniziu di a sinusopatia cum'è fumà di sigaretta, bassa immunità, infezioni dentali è asma. Vede più ciò chì hè l'asma è i sintomi principali.
Vede un video cù cunsiglii impurtanti nantu à cumu fà rimedii casani per migliurà i sintomi di u sinus: