Autore: Christy White
Data Di Creazione: 6 Maghju 2021
Aghjurnamentu Di Data: 17 Nuvembre 2024
Anonim
Apparato digerente - La digestione - Il sistema digerente
Video: Apparato digerente - La digestione - Il sistema digerente

Cuntenutu

U sistema digestivu, chjamatu ancu digestivu o gastrointestinale (SGI) hè unu di i sistemi principali di u corpu umanu è hè incaricatu di a trasfurmazione di l'alimentu è di l'assorbimentu di nutrienti, permettendu u funziunamentu currettu di u corpu. Stu sistema si compone di parechji corpi, chì agiscenu inseme per fà e funzioni principali seguenti:

  • Prumove a digestione di proteine, carboidrati è lipidi in l'alimenti è e bevande consumate;
  • Assorbi i fluidi è i micronutrienti;
  • Fornite una barriera fisica è immunologica per i microorganismi, corpi stranieri è antigeni cunsumati cù l'alimentu.

Cusì, u SGI hè incaricatu di regulà u metabolismu è u sistema immunitariu, per mantene u funziunamentu currettu di l'organisimu.

Organi di u sistema digestivu

U sistema digestivu hè fattu di organi chì permettenu a cunduzione di l'alimentu o di a bevanda ingerita è, lungo la strada, assorbimentu di nutrienti essenziali per u funziunamentu currettu di l'organisimu. Stu sistema si estende da a bocca à l'anu, cù i so organi custituenti:


  1. Bocca: incaricatu di riceve l'alimentu è di riduce a dimensione di e particelle da pudè esse digeritu è ​​assurbutu più faciule, in più di mischiallu cù a saliva;
  2. Esofago: incaricatu di u trasportu di alimenti è liquidi da a cavità orale à u stomacu;
  3. Stomacu: ghjoca un rolu fundamentale in a pruvista è a digestione tempuranee di l'alimenti manghjati;
  4. Intestinu chjucu: rispunsevule per a maiò parte di a digestione è assorbimentu di l'alimentu è riceve secrezioni da u pancreas è u fegatu, chì aiutanu stu prucessu;
  5. Intestinu grossu: hè induve si faci l'assorbimentu di l'acqua è di l'elettroliti. Questu organu hè ancu incaricatu di cunservà temporaneamente i prudutti finali di a digestione chì servenu da mezu per a sintesi batterica di alcune vitamine;
  6. Rectum è ano: sò rispunsevuli di u cuntrollu di a defecazione.

Oltre à l'organi, u sistema digestivu si compone di parechji enzimi chì garantiscenu a digestione curretta di l'alimentu, i principali sò:


  • Saliva amilasi, o ptialina, chì hè prisente in bocca è hè rispunsevule di a digestione iniziale di l’amidu;
  • Pepsin, chì hè l'enzima principale in u stomacu è hè rispunsevule per a ripartizione di e proteine;
  • Lipase, chì hè ancu presente in u stomacu è prumove a digestione iniziale di lipidi. St'enzima hè secretu ancu da u pancreas è svolge a stessa funzione;
  • Tripsina, chì si trova in l'intestinu chjucu è porta à a ripartizione di l'acidi grassi è di u glicerinu.

Gran parte di i nutrienti ùn ponu micca esse assorbiti in a so forma naturale per via di a so dimensione o di u fattu chì ùn sò micca solubili. Cusì, u sistema digestivu hè incaricatu di trasfurmà ste grandi particelle in particelle più chjuche è solubili capaci di esse assurbite rapidamente, ciò chì hè principalmente per via di a produzzione di parechji enzimi digestivi.

Cumu accade a digestione

U prucessu digestivu principia cù l'ingestione di manghjà o di beie è finisce cù a liberazione di feci. A digestione di i carboidrati inizia in bocca, ancu se a digestione hè minima, mentre chì a digestione di e proteine ​​è di i lipidi inizia in u stomacu. A maiò parte di a digestione di carboidrati, proteine ​​è grassi si face in a parte iniziale di l'intestinu tenue.


U tempu di digestione di l'alimentu varieghja secondu u vulume tutale è e caratteristiche di l'alimentu cunsumatu, è pò durà finu à 12 ore per ogni pastu, per esempiu.

1. Digestione in a cavità orofaringea

In bocca, i denti macinanu è sfracicanu l'alimentu manghjatu in particelle più chjuche è a torta alimentaria furmata hè inumidita da a saliva. Inoltre, ci hè a liberazione di un enzima digestivu, amilasi salivaria o ptialina, chì inizia a digestione di l'amidu chì custituisce i carboidrati. A digestione di l’amidu in bocca per l’azzione di l’amilasi hè minima è a so attività hè inibita in u stomacu per via di a presenza di sustanzi acidi.

U bolus passa per a faringe, sottu cuntrollu voluntariu, è l'esofago, sottu cuntrollu involuntariu, ghjunghje à u stomacu, induve hè mischju cù secrezioni gastriche.

2. A digestione in u stomacu

In u stomacu, e secrezioni produtte sò ricche in acidu cloridrico è enzimi è sò mischiate cù l'alimentu. In presenza di cibu in u stomacu, a pepsina, chì hè unu di l'enzimi presenti in u stomacu, hè secretata in a so forma inattiva (pepsinogenu) è cunvertita in pepsina per l'azzione di l'acidu cloridrico. St'enzima ghjoca un rolu fundamentale in u prucessu di digestione di e proteine, cambiendu a so forma è a so dimensione. In più di a produzzione di pepsina, ci hè ancu a produzzione, in misura minore, di lipase, chì hè un enzima rispunsevule per a degradazione iniziale di lipidi.

E secrezioni gastriche sò ancu impurtanti per aumentà a disponibilità intestinale è l'assorbimentu di vitamina B12, calciu, ferru è zincu.

Dopu avè trasfurmatu l'alimentu attraversu u stomacu, u bolus hè liberatu in piccule quantità in l'intestinu chjucu secondu e cuntrazioni di u stomacu. In u casu di i pasti liquidi, u svuotamentu gastricu dura circa 1 à 2 ore, mentre per i pasti solidi dura circa 2 à 3 ore è varieghja secondu u vulume tutale è e caratteristiche di l'alimentu ingeritu.

3. Digestione in l'intestinu chjucu

L'intestinu chjucu hè l'urganu principale di a digestione è di l'assorbimentu di l'alimentu è di i nutrienti è hè divisu in trè parti: duodenu, jejunum è ileum. In a parte iniziale di l'intestinu tenue, a digestione è l'assorbimentu di a maiò parte di l'alimenti manghjati si producenu per via di a stimolazione di a produzzione di enzimi da u picculu intestinu, u pancreas è a cistifellea.

A bile hè secretata da u fegatu è da a cistifellea è facilita a digestione è l'assorbimentu di lipidi, colesterolu è vitamine liposolubili. U pancreas hè incaricatu di secretà enzimi chì sò capaci di digerisce tutti i nutrienti principali. L'enzimi prudutti da l'intestinu chjucu riducenu i carboidrati di pesu moleculare più bassu è i peptidi di dimensione media è grande, in più di trigliceridi chì sò degradati in acidi grassi liberi è monogliceroli.

A maiò parte di u prucessu digestivu si compie in u duodenu è in a parte suprana di u ghjuvanu, è l'assorbimentu di a maiò parte di i nutrienti hè guasgi compiu à u mumentu chì u materiale ghjunghje à mezu à u ghjuvanu. L'entrata di alimenti parzialmente digeriti stimula a liberazione di parechji ormoni è, di cunsiguenza, di enzimi è liquidi chì interferiscenu cù a motilità gastrointestinale è a sazietà.

In tuttu l'intestinu chjucu quasi tutti i macronutrienti, vitamine, minerali, oligoelementi è liquidi sò assorbiti prima di ghjunghje à u colon. U colon è u rettu assorbenu a maiò parte di u restu fluidu da u picculu intestinu. U colon assorbe elettroliti è una piccula quantità di nutrienti restanti.

E fibre rimanenti, amidi resistenti, zuccheru è aminoacidi sò fermentati da u bordu di a spazzola di u colon, risultendu in acidi grassi à catena corta è gas. L'acidi grassi à catena corta aiutanu à mantene a funzione nurmale di a mucosa, rilascianu una piccula quantità di energia da alcuni di i carboidrati residuali è di l'amminoacidi, è facilitanu l'assorbimentu di sale è acqua.

U cuntenutu intestinale piglia 3 à 8 ore per ghjunghje à a valvula ileocecale, chì serve per limità a quantità di materiale intestinale chì passa da l'intestinu chjucu à u colon è impedisce u so ritornu.

Ciò chì pò interferisce cù a digestione

Ci sò parechji fattori chì ponu impedisce chì a digestione sia effettuata currettamente, cunsultendu in cunsiquenze per a salute di a persona. Alcuni di i fattori chì ponu influenzà a digestione sò:

  • Quantità è cumpusizione di cibu manghjatu, hè perchè secondu a caratteristica di l'alimentu, u prucessu di digestione pò esse più veloce o più lente, chì pò influenzà a sensazione di sazietà, per esempiu.
  • Fattori psiculugichi, cum'è l'aspettu, l'odore è u gustu di l'alimentu. Questu hè perchè queste sensazioni aumentanu a produzzione di saliva è secrezioni da u stomacu, oltre à favurisce l'attività musculare di u SGI, pruvucendu l'alimentu à esse digeritu male è assorbitu. In u casu di l'emozioni negative, cume a paura è a tristezza, per esempiu, si verifica u inversu: ci hè una diminuzione di a liberazione di secrezioni gastriche è ancu una riduzione di i muvimenti intestinali peristaltici;
  • Microbiota digestiva, chì pò soffre interferenze per via di l'usu di medicazione cum'è antibiotici, inducendu resistenza batterica, o à situazioni chì portanu à una diminuzione di a produzzione di acidu cloridricu da u stomacu, chì pò traduce in gastrite.
  • Trasfurmazioni alimentari, postu chì u modu di cunsumazione di l'alimentu pò interferisce cù a velocità di a digestione. L'alimenti cucinati sò generalmente digeriti più rapidamente di quelli manghjati crudi, per esempiu.

Se avete qualchì sintumu in relazione cù u sistema gastrointestinale, cume gas eccessivu, bruciori di stomacu, sensazione di gonfiore addominale, stinzia o diarrea, per esempiu, hè impurtante andà à u gastroenterologu per fà testi per identificà a causa di u sintomi è cumincianu u megliu trattamentu.

Sovieticu

Ferita spinali

Ferita spinali

A medula pinale cuntene i nervi chì portanu me aghji trà u vo tru cervellu è u re tu di u corpu. U cordone pa a per u collu è u ritornu. Una ferita di a medula pinale hè a ai ...
Ioduru di Potassiu

Ioduru di Potassiu

L'ioduru di pota iu hè adupratu per prutege a glàndula tiroidea da l'a unzione di iodu radioattivu chì pò e e liberatu durante una emergenza di radiazioni nucleari. U iodu ...