Sistema riproduttivu femminile: organi è funzioni interni è esterni
Cuntenutu
- Genitali interni
- 1. Ovari
- 2. Tubi uterini
- 3. Utru
- 4. Vagina
- Genitali esterni
- Cumu funziona u sistema riproduttivu femminile
U sistema riproduttivu femminile currisponde à un inseme d'organi rispunsevuli principalmente di a ripruduzzione femminile è e so funzioni sò regulate da l'ormoni femminili estrogeni è progesterone.
U sistema genitale femminile hè cumpostu da organi interni, cume dui ovari, dui tubi uterini, utru è vagina, è esternu, chì u so organu principale hè a vulva, chì hè cumpostu da e labbre grandi è chjuche, muntagna pubica, imene, clitoride è glandule. L'organi sò incaricati di pruduce i gameti femini, chì sò l'ove, permettendu l'implantazione di l'embrione è, di cunsiguenza, a gestazione.
A vita riproduttiva di a donna principia trà 10 è 12 anni è dura da circa 30 à 35 anni, chì currisponde à u periodu quandu i genitali femminili sò maturi è cun funziunamentu regulare è ciclicu. L'ultimu periodu menstruale, chì accade intornu à l'età di 45 anni è riprisenta a fine di a vita riproduttiva, postu chì e funzioni di i genitali cumincianu à calà, ma a donna riesce sempre à mantene una vita sessuale attiva. Amparate tuttu nantu à a menopausa.
Genitali interni
1. Ovari
E donne anu tipicamente dui ovari, ognunu situatu lateralmente à l'utru. L'ovari sò incaricati di a produzzione di ormoni sessuali femminili, estrogeni è progesterone, chì prumove u sviluppu è u funziunamentu di l'organi sessuali femminili, in più d'esse rispunsevuli di i caratteri secundarii femminili. Amparate più nantu à l'ormoni femminili è per chì sò.
Inoltre, hè in l'ovari chì si producenu e maturazioni d'ove. Durante u periodu fertile di una donna, unu di l'ovari rilascia almenu 1 ovu in a tromba di Falloppiu, un prucessu chjamatu ovulazione. Capite ciò chì hè l'ovulazione è quandu accade.
2. Tubi uterini
I tubi uterini, chjamati ancu tubi uterini o tubi di Falloppiu, sò strutture tubulari, misuranu trà 10 à 15 cm di lunghezza è cunnettanu l'ovari à l'utru, funzionendu da canale per u passaghju è a fecundazione di l'ova.
E corne francese sò sparte in quattru parti:
- Infundibulare, chì hè situatu più vicinu à l'ovariu è hà strutture chì aiutanu à l'uptake di u gametu;
- Ampulare, chì hè a parte a più longa di a tromba di Falloppiu è hà un muru più finu;
- Istmicu, chì hè più cortu è hà un muru più grossu;
- Intramurali, chì traversa u muru uterinu è si trova in u miometriu, chì currisponde à u stratu musculu spessivu intermediu di l'utru.
Hè in i tubi uterini chì si faci a fecundazione di l'ovu da u sperma, diventendu cunnisciutu cum'è zigottu o cellula di l'ovu, chì si move in l'utru per l'implantazione in l'utru è, di cunsiguenza, u sviluppu embrionale.
3. Utru
L'utru hè un organu cavu, di solitu mobile, musculatu è situatu trà a vescica è u rettu è cumunicheghja cù a cavità addominale è a vagina. L'utru pò esse divisu in quattru parti:
- Sfondu, chì hè in cuntattu cù e trombe di Faloppu;
- Corpu;
- Istmu;
- Cervice, chì currisponde à a parte di l'utru situata in u vaginu.
L'utru hè ancu cunnisciutu cum'è quellu chì hè cupertu esternamente da u perimetru è internamente da l'endometriu, chì hè u locu induve l'embriione hè impiantatu è, in mancanza di un ovu fecundatu, ci hè a desquamazione, chì hè caratterizata da a menstruazione.
U cervice hè a parte più bassa di l'utru, hà poche fibre musculari è hà una cavità centrale, u canale cervicale, chì comunica a cavità uterina à u vaginu.
4. Vagina
A vagina hè cunsiderata cum'è un organu di copulazione di a donna è currisponde à un canale musculare chì si estende finu à l'utru, vale à dì, permette a cumunicazione trà l'utru è l'ambiente esternu.
Genitali esterni
U principale organu genitale femminile esternu hè a vulva, chì prutege a vagina è l'orificiu urinariu è si compone di parechje strutture chì contribuiscenu ancu à a copulazione:
- Tumulu pubicu, chjamatu ancu tumulu pubicu, chì si presenta cum'è una prominenza arrotondata cumposta da capelli è tessuti adiposi;
- Grandi labbra, chì sò pieghji di a pelle ricchi di tessuti adiposi è chì formanu i muri laterali di a vulva. Sò cuparti di peli lateralmente è anu glàndule sebacies, sudore è grassu sottucutaneu;
- Petite labbre, chì sò duie pieghje di pelle sottili è pigmentate, di solitu cuparti da i labbra maiò. E piccule labbre sò separate lateralmente da e grande labbra da u solcu interlabiale è anu un gran numeru di ghiandole sebacee;
- Hymen, hè una membrana irregulare di spessore è forma variabili, chì chjude l'apertura vaginale. Di solitu dopu à u primu raportu sessuale di a donna, l'imen si rompe, chì pò esse un pocu dulurosu è risultatu in un sanguinamentu minore;
- Clitoride, chì currisponde à un picculu corpu erettile, simile à u pene maschile. Hè riccu in strutture sensibili, è ancu in labbra chjuche è grande.
A vulva hè sempre custituita da ghiandole, ghiandole di Skene è ghiandole di Bartholin, quest'ultima hè situata bilateralmente sottu à i labbra maiò è chì a so funzione principale hè di lubrificà u vaginu durante i rapporti sessuali. Amparate più nantu à e ghiandole di Bartholin.
Cumu funziona u sistema riproduttivu femminile
U sistema riproduttivu femminile ghjunghje nurmalmente à a maturazione trà 10 è 12 anni, in i quali si ponu nutà cambiamenti caratteristici di l'adolescenza, cume l'apparizione di seni, capelli in a regione genitale è a prima menstruazione, cunnisciuta cum'è menarche. A maturazione di u sistema riproduttivu succede per via di a produzzione di ormoni femminili, chì sò estrogeni è progesterone. Cunnosce i cambiamenti corporei in l'adolescenza.
A vita riproduttiva di a donna parte da a prima menstruazione. A menstruazione accade per via di a non fecundazione di l'ovu pruduttu in l'ovariu è chì hè liberatu in u tubu uterinu ogni mese. A causa di a mancanza di impiantazione di l'embrione in l'utru, l'endometriu, chì currisponde à u rivestimentu internu di l'utru, subisce una sfaldatura. Capite cumu funziona u ciclu mestruale.