Disturbi di u sonnu in i zitelli: Sintomi, Cause è Trattamenti
Cuntenutu
- Cumu dormenu i zitelli
- 0-3 mesi
- 3-12 mesi
- Al di là di u primu anniversariu
- Disruptions to sleep
- Disturbi di u sonnu è i so sintomi
- Apnea di u sonnu
- Sindrome di a perna inquieta
- Terrori di notte
- Purtà si
Indicatori di disordini di u sonnu
Certe volte pò piglià i zitelli un pocu di tempu per stallassi prima di dorme, ma se u to figliolu pare avè avutu assai prublemi, puderia esse un disordine di u sonnu.
Ognunu di sti scenarii pò esse indicazioni di un possibile disordine di u sonnu:
- u vostru zitellu si trova in lettu, chjamendu un altru libru, canzone, bevanda, o viaghju in bagnu, per ciò chì pò sembrà ore
- u to figliolu dorme solu per circa 90 minuti à a volta, ancu di notte
- u to figliolu si lagna di e so ghjambe prurigate di notte
- u to figliolu ronca forte
Eccu cumu si ricunnosce i segni di un disordine di u sonnu è quandu duverebbe cercà aiutu per u vostru zitellu.
Cumu dormenu i zitelli
0-3 mesi
Per u vostru zitellu, u sonnu hè assolutamente necessariu per a crescita è u sviluppu. Ma cusì hè l'alimentu è interagisce cù i caregivers. Hè per quessa chì i zitelli novi si sveglianu per manghjà, fighjulanu a to faccia o l'attività intornu ad elli, è poi s'addurmentanu di novu.
3-12 mesi
À 6 mesi, parechji zitelli dormeranu tutta a notte, preferendu stà svegli per periodi più lunghi durante l'ore di ghjornu. Quandu i criaturi si avvicinanu à u so primu anniversariu, sò prubabili di dorme di manera più consistente di notte cù una o duie sieste durante u ghjornu.
Al di là di u primu anniversariu
Cum'è zitelli, i zitelli spessu piglianu una pisciata più longa à ghjornu invece di duie sonnette più corte. À l'età di l'età materna, parechji zitelli cumincianu à svezzà u so sonnu interamente.
Disruptions to sleep
À guasi ogni tappa di u sviluppu, u corpu è a mente mutevuli di un criaturu puderebbenu esse in causa di difficultà à addurmintassi o à dorme.
U vostru zitellu puderà sperimentà ansietà di separazione è vulete cuddà in mezzu a notte. Puderanu amparà e parolle è svegliarsi cù una mente chì corre per dì u nome di tuttu in u presepiu. Ancu a voglia di allungà e so bracce è e so ghjambe li pudianu tene alti di notte.
Altre perturbazioni di u sonnu ponu esse causate da un ghjornu particularmente eccitante o stancu chì lascia u vostru zitellu troppu nervosu per dorme tranquillamente. I cibi è e bevande cun caffeina ponu rende difficile per u vostru zitellu dorme o dorme.
U novu circondu o cambiamenti significativi in a rutina ponu ancu esse disturbanti.
Alcune interruzzioni di u sonnu sò causate da malatie, allergie, o cundizioni cum'è apnea di u sonnu, terrori di notte, sonnambulismu, o sindrome di a gamba inquieta.
Disturbi di u sonnu è i so sintomi
Se l'anniversariu di u to figliolu hè ghjuntu è ùn ponu micca piantà di parlà ne, hè una bona indicazione chì l'anticipazione hè più di quella chì si pò suppurtà.
In listessu modu, una ghjurnata senza sunnetta passata à ghjucà puderia lascià u vostru figliolu troppu filatu per addurmintassi o dorme. Quessi sò interruzzioni temporanee per i quali pudete fà un aggiustamentu occasionale.
Circate più à longu andà, u vostru zitellu pò svegliarsi durante a notte è ricusà di vultà à dorme finu à chì li abbracciate o li scuzzulate, ancu quandu si avvicinanu à i 6 mesi di età. Questu significa chì u vostru figliolu ùn hà micca amparatu à calmà si di notte.
L'autolassazione accade quandu i zitelli amparanu à calmassi piuttostu ch'è di fidà si à l'altru. Insegnà à un zitellu à calmassi da sè ùn hè micca listessu chì dumandà à u vostru zitellu di "chianciallu".
Apnea di u sonnu
L'apnea di u sonnu hè spaventosa perchè u vostru zitellu ferma spessu a respirazione per periodi di 10 secondi o più mentre dorme. In a maiò parte di i casi, u vostru zitellu ùn averà micca idea chì sta succorsu.
Puderete ancu rimarcà chì u vostru zitellu ronca forte, dorme cù a bocca aperta, è hà eccessivamente sonnulu durante u ghjornu. Se notate chì sta accadendu cù u vostru zitellu, vedi u vostru duttore u più prestu pussibule.
L'apnea di u sonnu pò purtà à prublemi d'apprendimentu è di cumpurtamentu è ancu prublemi di core. Assicuratevi di circà aiutu sè rimarcate i segni in u vostru zitellu.
Sindrome di a perna inquieta
U sindrome di e gambe inquieta (RLS) hè statu pensatu per esse un prublema di l'adultu, ma a ricerca indica chì qualchì volta inizia in a zitiddina.
U vostru figliolu pò lagnassi d'avè "i mughji", o a sensazione d'avè un bug chì si striscia nantu ad elli, è ponu cambià di pusizione in u lettu spessu per truvà qualchì sollievu. Alcuni zitelli ùn s'addunanu micca veramente di esse scomodi, ma sperimentanu un sonnu poveru à causa di RLS.
Ci hè una quantità di trattamenti per RLS, ancu se parechji di elli ùn sò micca stati studiati bè in i zitelli. In adulti, questi includenu sia supplementi vitamini sia medicazione. Parlate cù u vostru duttore nantu à ciò chì hè bè per voi.
Terrori di notte
I terrori notturni sò più cà un incubo, è ponu spaventà tutti in famiglia.
Più cumuni in i zitelli ch'è l'adulti, i terrori notturni facenu chì una persona si sorge di colpu da u sonnu parendu intensamente spaventata o agitata è spessu pianghjendu, urlendu, è di tantu in tantu sonnambulazioni. Di solitu ùn sò micca veramente svegli, è a maiò parte di i zitelli ùn ricordanu mancu l'episodiu.
A maiò parte di u tempu, i terrori di notte accadenu durante u sonnu senza REM - circa 90 minuti dopu chì un zitellu và à dorme. Ùn ci hè micca trattamentu per i terrori di notte, ma pudete aiutà à minimizà a probabilità ch'elli accaderanu rispettendu un prugramma di sonnu è mantenendu i disturbi di notte à u minimu.
Purtà si
U sonnu hè una necessità assoluta per tutti l'omi umani, ma soprattuttu per i chjuchi chì anu bisognu di un sonnu adeguatu è di bona qualità per aiutà à cresce, amparà è funziunà.
Se pudete rilevà un disordine di u sonnu prestu è fà aggiustamenti, o uttene cunsiglii, terapia o trattamentu, farete un favore à u vostru zitellu chì durerà a vita.