Cosa hè l'angoscia fetale è chì sò i so segni
Cuntenutu
- Principali segni è sintomi
- 1. Diminuzione di i muvimenti fetali
- 2. Sanguinamentu vaginale
- 3. Presenza di meconiu in u saccu d'acqua
- 4. Forte crampi addominali
- Possibili cause di mancanza di ossigenu
- Cosa da fà in casu di angosce fetale
- Cunsequenze di a mancanza di ossigenu
L'angoscia fetale hè una situazione relativamente rara chì accade quandu u zitellu ùn riceve micca a quantità necessaria di ossigenu in l'utru, durante a gravidanza o durante u parto, chì finisce per influenzà a so crescita è u so sviluppu.
Unu di i segni più facilmente identificati da l'ostetricu hè a diminuzione o cambiamentu di u ritmu di i battiti cardiaci di u fetu, tuttavia, a diminuzione di u muvimentu di u zitellu in u ventre pò ancu esse un segnale di allarme per un casu di angoscia fetale.
In i casi i più gravi, l'angoscia fetale pò ancu causà un abortu è, dunque, deve esse trattata u più prestu pussibule, hè dunque assai impurtante d'andà à tutte e cunsultazioni prenatali per fà i testi necessarii è assicurà chì u zitellu si sviluppi currettamente.
Principali segni è sintomi
Alcuni di i segni più cumuni di a mancanza di ossigenu di u zitellu sò:
1. Diminuzione di i muvimenti fetali
I muvimenti di u zitellu in l'utru sò un indicatore impurtante di a so salute, dunque una diminuzione di a frequenza o di l'intensità di i muvimenti pò esse un segnu impurtante di una mancanza di ossigenu.
Cusì, s'ellu ci hè una diminuzione di i muvimenti di u zitellu, hè impurtante d'andà à l'ostetricu per fà un ultrasuone è identificà s'ellu ci hè qualchì prublema chì deve esse trattatu.
2. Sanguinamentu vaginale
I picculi sanguinamenti durante a gravidanza sò normali è ùn significanu micca chì qualcosa ùn và bè cù a gravidanza, tuttavia, se ci hè un sanguinamentu intensu pò significà chì ci sia qualchì cambiamentu in a placenta è, dunque, ci pò esse una diminuzione di i livelli di ossigenu per u beie.
In questi casi, duvete andà immediatamente à l'uspidale perchè u sanguinamentu pò ancu esse segnu di un abortu, soprattuttu s'ellu accade in e prime 20 settimane.
3. Presenza di meconiu in u saccu d'acqua
A presenza di meconiu in l'acqua quandu u saccu scoppia hè un segnu cumunu di angoscia fetale durante u travagliu. Generalmente, u fluidu amnioticu hè trasparente cun una sfumatura giallastra o rusulina, ma s'ellu hè marrone o verdugnosu, pò indicà chì u zitellu sia in difficultà fetale.
4. Forte crampi addominali
Ancu se i crampi sò un sintomu assai cumunu durante a gravidanza, soprattuttu perchè l'utru cambia è i musculi si adattanu, quandu pare un crampu assai severu chì provoca ancu u dolore di schiena, pò indicà chì ci hè un prublema cù a placenta è, dunque, u u zitellu pò riceve menu ossigenu.
Possibili cause di mancanza di ossigenu
A quantità di ossigenu chì righjunghji u fetu pò esse ridutta per cause cum'è:
- Staccamentu placentariu;
- Cumpressione di u cordone umbilicale;
- Infezzione fetale.
Inoltre, ci hè un risicu più grande di angosce fetale in donne incinte cù pre-eclampsia, diabete gestazionale o chì anu prublemi cù a crescita di l'utru durante a gravidanza.
Cosa da fà in casu di angosce fetale
S'ellu hè suspettatu distress fetale, per via di a prisenza di unu o più segni, hè impurtante d'andà subitu à a sala d'urgenza o ostetricu, per valutà chì prublema pò esse pruvucendu a deplezione di l'ossigenu è inizià u trattamentu adattu.
A maiò parte di u tempu, a donna incinta pò avè bisognu d'uspitalisazione per qualchì ora o ghjorni, per fà medicazione direttamente in a vena è valutà continuamente a salute di u zitellu.
In i casi i più gravi, induve ùn ci hè migliurazione di l'angoscia fetale, pò esse necessariu avè una nascita prematura. Se u prucessu di consegna hè dighjà iniziatu, u zitellu pò esse natu da a consegna normale, ma in parechji casi hè necessariu avè una cesariana.
Cunsequenze di a mancanza di ossigenu
A mancanza di ossigenu in u zitellu deve esse trattata rapidamente per evità sequenze cum'è paralisi o malatie cardiache, per esempiu. Inoltre, se a mancanza di ossigenu persiste per un bellu pezzu, ci hè un risicu di abortu.