Capisce a Somnifobia, o a paura di dorme
Cuntenutu
- Panoramica
- Chì sò i sintomi?
- Chì a causa?
- Ci hè qualchì fattore di risicu?
- Cumu hè diagnosticatu?
- Cumu hè trattatu?
- Terapia di esposizione
- Terapia cumportamentale cognitiva (CBT)
- Medicazione
- U fondu
Panoramica
A somnifobia provoca estrema ansietà è paura intornu à u penseru di andà à dorme. Questa fobia hè cunnisciuta ancu cum'è ipnofobia, clinofobia, ansia di sonnu, o paura di dorme.
I disordini di u sonnu ponu causà qualchì ansietà intornu à dorme. Se avete insonnia, per esempiu, pudete preoccupassi per tuttu u ghjornu di pudè dorme quella notte. Spessu sperimentendu incubi o paralisi di u sonnu cuntribuiscenu ancu à a preoccupazione ligata à u sonnu.
Cù a somnifobia, cum'è per tutte e fobie, a paura chì causa hè generalmente abbastanza intensa da influenzà a vostra vita d'ogni ghjornu, l'attività abituale è u benessere generale.
Leghje per amparà di più nantu à a somnifobia, cumpresi sintomi, cause è approcci di trattamentu.
Chì sò i sintomi?
Un bon sonnu hè una parte essenziale di una bona salute. Ma se avete a somnifobia, pò esse angustiante ancu pensà à dorme. In parechji casi, sta fobia pò nasce menu da una paura di dorme stessu è di più da una paura di ciò chì pò accade mentre tu dormi.
A somnifobia pò causà una serie di altri sintomi mentali è fisici.
I sintomi di salute mentale specifici per a somnifobia ponu include:
- sintendu paura è ansietà quandu si pensa à dorme
- sperimentendu angoscia quandu si avvicina à l'ora di dorme
- evitendu d'andà à dorme o di stà sin'à u più longu pussibule
- avè attacchi di panicu quandu hè ora di dorme
- avè difficultà à fighjà nantu à e cose oltre a preoccupazione è a paura relative à u sonnu
- sperimentendu irritabilità o cambiamenti d'umore
- avè difficultà à ricurdassi di e cose
I sintomi fisichi di somnifobia spessu includenu:
- nausea o altre prublemi di stomacu in relazione à l'ansietà persistente intornu à u sonnu
- strettezza in u vostru pettu è aumentu di a frequenza cardiaca quandu si pensa à dorme
- sudazione, brividi, è iperventilazione o altri prublemi per respirà quandu pensate à dorme
- in i zitelli, pienghje, appiccicosa, è altra resistenza à l'ora di dorme, cumpresu chì ùn volenu micca chì i caregivers li lascianu solu
Ùn hè micca pussibule di evità interamente u sonnu. Se avete avutu a somnifobia dapoi qualchì tempu, puderete probabilmente dorme a maiò parte di e notte. Ma questu sonnu pò esse micca assai riposu. Puderete svegliarsi spessu è avè prublemi per tornà à dorme.
Altri segni di somnofobia giranu intornu à e tecniche di fronte. Alcune persone optanu per lascià accende, una televisione, o musica per distrazione. Altri ponu vultà in sostanze, cumpresu l'alcol, per riduce i sentimenti di paura intornu à u sonnu.
Chì a causa?
L'esperti ùn sò micca sicuri di a causa esatta di a somnifobia. Ma alcuni disordini di u sonnu puderanu ghjucà un rolu in u so sviluppu, cumprese:
- Paralisi di u sonnu. Stu disordine di u sonnu si verifica quandu si sveglia da u sonnu REM cù i musculi paralizzati, rendendu difficiule à muvassi. Puderete sperimentà allucinazioni cum'è incubo, chì ponu rende a paralisi di u sonnu assai spaventosa, soprattuttu se avete episodi recurrenti.
- Disordinatu di incubo. Questu causa incubi frequenti è vivi chì spessu causanu angosce per tutta a vostra ghjurnata. Puderete ritruvà à pensà à scene di l'incubi, avè paura di ciò chì hè accadutu in u vostru sognu, o preoccupassi d'avè più incubi.
Sì avete unu di questi disordini di u sonnu, pudete eventualmente cumincià à teme di andà à dorme perchè ùn vulete micca trattà cù sintomi angosciati.
Sperimentà traumatisimi o disordini di u stress post-traumaticu (PTSD), chì ponu tramindui cuntribuisce à l'incubi, pò ancu causà paura di dorme.
Puderete teme ancu e cose chì puderebbenu accadere mentre dormite, cum'è un sfrattu, un focu, o un altru disastru.A somnifobia hè stata dinò ligata à a paura di more. Preoccupassi di more in u vostru sonnu pò infine purtà à a paura di dorme.
Hè ancu pussibule di sviluppà a somnifobia senza una causa chjara. Fobie spessu si sviluppanu in a zitiddina, allora ùn pudete micca ricurdà esattamente quandu u vostru timore hà iniziatu o perchè.
Ci hè qualchì fattore di risicu?
Avete più probabilità di sviluppà una fobia specifica se avete un membru di a famiglia strettu chì hà ancu una fobia o una storia familiare d'ansietà.
Avè un disordine di u sonnu o una situazione medica seria puderia ancu aumentà u vostru risicu. Sè site cuscente chì ci hè un risicu di morte assuciatu à a vostra preoccupazione per a salute, puderete diventà ansiosu di more in u vostru sonnu è, eventualmente, sviluppà a somnifobia.
Cumu hè diagnosticatu?
Se crede chì avete a somnifobia, hè megliu cumincià parlendu cun un prufessiunale di salute mentale. Puderanu dà un diagnosticu precisu è sustene vi cù u prucessu di superallu.
Di solitu, e fobie sò diagnosticate se a paura è l'ansietà causanu angoscia è difficoltà in a vostra vita d'ogni ghjornu.
Pudete esse diagnosticatu cun somnifobia se a paura di dorme:
- affetta a qualità di u sonnu
- affetta negativamente a salute fisica o emotiva
- provoca ansietà persistente è angoscia in relazione à u sonnu
- provoca prublemi à u travagliu, a scola, o in a vostra vita persunale
- hà duratu più di sei mesi
- vi face rimandà o evità u sonnu u più pussibule
Cumu hè trattatu?
Micca tutte e fobie richiedenu trattamentu. In certi casi, hè abbastanza faciule per evità l'ughjettu a vostra paura. Ma a privazione di u sonnu pò avè gravi cunsequenze fisiche è mentale. Hè per quessa chì u trattamentu hè generalmente cunsigliatu per qualsiasi cundizione chì impedisce di dorme tranquillamente.
U trattamentu pò dipende da a causa sottostante di somnifobia. Per esempiu, sè avete un disordine di u sonnu, affruntà stu prublema pò risolve a vostra somnifobia. Ma per a maiò parte di i casi, a terapia d'esposizione hè l'opzione di trattamentu più efficace.
Terapia di esposizione
In a terapia di esposizione, travagliate cun un terapeuta per esponevi gradualmente à a vostra paura mentre travagliate modi per riduce a paura è l'ansietà.
Per a somnifobia, a terapia di esposizione pò includere discutere di a paura, aduprendu tecniche di rilassamentu, è poi immaginà cumu sarebbe dorme bè a notte.
Dopu, pò comportà a visualizazione di immagini di persone addurmintate chì parenu ripusassi comodamente. Dopu, quandu avete ammaestratu sti segni, pudete esse incuragitu à piglià brevi sonnette - cù un cumpagnu, un genitore o un amicu di fiducia prisente in casa - per rinfurzà chì pudete svegliate in modu sicuru.
Un'altra opzione per una terapia di esposizione ulteriore hè di dorme in un laburatoriu di u sonnu o cù un prufessiunale medicu chì stà svegliu mentre dormi, sia una sunnita o una notte.
Terapia cumportamentale cognitiva (CBT)
A CBT pò ancu aiutà. Stu approcciu vi aiuta à identificà è travaglià cù e paure relative à u sonnu. Imparerete à sfidà i penseri quandu li sperimentate è riframe per chì causanu menu angoscia.
Queste pensate ponu esse in relazione cù u sonnu stessu, o a paura specifica chì provoca ansietà intornu à dorme.
Un approcciu chì u vostru terapeuta pò raccomandà hè a restrizione di u sonnu. Ciò implica andà in lettu è alzassi à tempi specifici, indipendentemente da quantu dorme in realtà avete. Questu aiuta à u vostru corpu à sviluppà mudelli di sonnu megliu, chì ponu esse utili per a somnifobia quandu si combina cù CBT.
Medicazione
Mentre ùn ci hè nisun medicamentu chì tratti specificamente fobie specifiche, certe droghe ponu riduce i sintomi di paura è ansietà è ponu esse utili quandu sò aduprati cù a terapia.
Un psichiatra pò prescrive beta-bloccanti o benzodiazepine per un usu à breve o occasionale:
- I bloccanti beta aiutanu à diminuisce i sintomi fisichi di l'ansietà. Per esempiu, ponu aiutà à mantene una frequenza cardiaca costante è mantene a pressione sanguigna da a crescita.
- E benzodiazepine sò un tipu di sedativu chì pò aiutà cù i sintomi d'ansietà. Pò esse dipendenti, allora ùn sò micca destinati à esse aduprati per un bellu pezzu.
U vostru duttore pò ancu raccomandà un aiutu à u sonnu à breve termine per aiutavvi à dorme megliu mentre affruntate a vostra fobia in terapia.
U fondu
A somnifobia, una paura intensa di dorme, pò impedisce di dorme chì u vostru corpu hà bisognu di funziunà. Se avete a somnifobia, puderete sperimentà prublemi di salute fisica in relazione à a mancanza di sonnu cù l'ansietà è e fobie di distress di solitu causanu.
Se pensate chì pudete avè a somnifobia, parlate cù u vostru primariu sanitariu. Puderanu dà un riferimentu à un prufessiunale di salute mentale cun esperienza di diagnosi è di trattamentu di fobie.