Trattamentu per tendinite: medicina, fisioterapia è chirurgia
Cuntenutu
- 1. Trattamentu in casa
- 2. Rimedii
- 3. Immubilizazione
- 4. Fisioterapia
- 5. Chirurgia per tendinite
- Cumu prevene a tendinite da u ritornu
U trattamentu per a tendinite pò esse fattu solu cù u restu di l'articulazione affettata è applicendu un pacchettu di ghiaccio per circa 20 minuti 3 à 4 volte à ghjornu. Eppuru, s'ella ùn migliurà dopu à uni pochi di ghjorni, hè impurtante cunsultà l'ortopedistu per pudè fà una valutazione cumpleta è pudè esse indicatu l'usu di rimedii antiinflamatori o analgésici è immobilizazione, per esempiu.
In certi casi, pò ancu esse necessariu sottumessi una fisioterapia, chì pò aduprà risorse cum'è ultrasuoni, eserciziu o massaggi per trattà l'infiammazione di i tendini. In i casi i più gravi, quandu ùn ci hè miglioramentu cù u trattamentu indicatu è a fisioterapia o quandu ci hè una rottura di tendini, a chirurgia pò esse raccomandata.
1. Trattamentu in casa
Un bonu trattamentu casanu per a tendinite hè i pacchetti di ghiacciu, chì aiutanu à alleviare u dolore è l'infiammazione. Per fà pacchetti di ghiacciu, basta à avvolge alcuni cubetti di ghiacciu in un asciugamanu finu, o pannolinu, fendu un fasciu è lasciarelu riposà nantu à a zona affetta finu à 20 minuti di fila.
Inizialmente, questu pò causà qualchì disagiu, ma questu duverebbe andà in circa 5 minuti. Questa prucedura pò esse realizata circa 3 à 4 volte à ghjornu in a fase iniziale di u trattamentu, in i primi ghjorni, è 1 o 2 volte à ghjornu quandu i sintomi diminuiscenu. Scuprite alcune opzioni di rimediu casanu per tendinite.
2. Rimedii
U duttore ortopedicu pò prescrive l'usu di medicinali da piglià in forma di pillole o da passà nantu à u situ di u dolore, in forma di crema, unguentu o gel, chì devenu esse adupratu secondu a raccomandazione di u duttore è chì sò destinati à alleviate u dolore è l'infiammazione.
Alcune di e droghe chì ponu esse indicate sò Ibuprofen, Naproxen, Paracetamol, Cataflan, Voltaren è Calminex, per esempiu. I comprimi antiinflamatori ùn devenu micca esse aduprati per più di 10 ghjorni è sempre prima di piglià ogni compressa hè impurtante piglià ancu un prutettore gastricu cum'è Ranitidina o Omeprazole per prutege i muri di u stomacu, evitendu cusì a gastrite causata da e droghe.
In u casu di unguenti, creme o gel, u duttore pò ricumandà l'applicazione 3 à 4 volte à u ghjornu in u locu esattu di u dolore, cù un liggeru massaggio, finu à chì a pelle assorbe completamente u pruduttu.
3. Immubilizazione
Ùn hè micca sempre indicatu d'immubilizà u membru toccu, chì in a maiò parte di i casi basta à ripusassi è evità di mette troppu sforzu nantu à l'articulazione. Tuttavia, l'immobilizazione pò esse necessaria in alcune situazioni, cume:
- Ci hè una crescita di sensibilità à u situ;
- U dulore succede solu durante a realizazione di una attività, interferendu cù u travagliu, per esempiu;
- Ci hè un gonfiu in u locu;
- Debbulezza musculare.
Cusì, aduprendu una stecca per immubilizà l'articulazione dolorante pò aiutà à diminuisce u muvimentu, aiutendu à alleviare u dolore è l'infiammazione. Tuttavia, l'usu di a stecca per un bellu pezzu o spessu pò indebulisce i musculi, ciò chì cuntribuisce à un peghju tendinite.
4. Fisioterapia
U trattamentu fisioterapeuticu per a tendinite pò esse fattu aduprendu risorse cum'è ultrasuoni o pacchetti di ghiaccio, massaggi è esercizi di allungamentu è di rinforzu musculare per alleviare u dolore è l'infiammazione di u tendinu affettatu è per mantene u muvimentu è a forza di i musculi affetti.
L'ultrasu pò esse realizatu aduprendu u gelu adattatu per questu equipagiu o cun un mischju di questu gelu cù u gel anti-infiammatorio cume Voltaren. Tuttavia, micca tutti l'unguenti ponu esse aduprati in questu modu, perchè ponu impedisce a penetrazione di l'onde ultrasoniche senza avè alcun effettu.
E sessioni di fisioterapia ponu esse tenute ogni ghjornu, 5 volte à a settimana, o secondu a dispunibilità di a persona. Tuttavia, più una sessione hè vicina da l'altra, megliu i risultati seranu per l'effettu cumulativu.
5. Chirurgia per tendinite
A chirurgia per a tendinite hè indicata quandu l'altri trattamenti ùn sò micca stati efficaci o quandu ci hè una rottura di tendini o deposizione di cristalli di calciu nantu à u situ, allora hè necessariu rascà o cusgisce u tendinu dopu ch'ellu sia statu ruttu.
A cirurgia hè relativamente simplice è a recuperazione ùn dura pocu. A persona deve esse intornu à 5 à 8 ghjorni cù una stecca dopu a chirurgia è dopu a liberazione di u duttore, a persona pò tornà à fà qualchì sessione di fisioterapia in più per recuperà cumpletamente.
Cumu prevene a tendinite da u ritornu
Per prevene u ritornu di a tendinite, hè impurtante scopre ciò chì l'ha causata. E cause varianu trà i muvimenti ripetitivi durante a ghjurnata, cume scrive nantu à a tastiera di l'urdinatore o u telefuninu parechje volte à u ghjornu, è tene un saccu assai pesante per più di 20 minuti, per esempiu. Stu tipu di sforzu eccessivu in un certu tempu o e ferite costanti causate da movimenti ripetitivi, portanu à l'infiammazione di u tendinu è, in cunsequenza, u dolore situatu vicinu à l'articulazione.
Dunque, per curà a tendinite è ùn permettelu micca di riapparisce, si deve evità ste situazioni, piglià pause da u travagliu è evità l'attività fisica eccessiva, per esempiu. Per quelli chì travaglianu seduti, una bona postura à u travagliu hè ancu impurtante per prevene cuntrazzioni musculari è sovraccarichi in l'articuli.
Scuprite più cunsiglii per allevà a tendinite in u video seguente: