: chì hè, sintomi è trattamentu
Cuntenutu
- Cumu identificà l'infezzione da S. epidermidis
- Cumu hè fattu u diagnosticu
- Chì ghjè S. epidermidis resistente
- Cumu hè fattu u trattamentu
O Staphylococcus epidermidis, o S. epidermidis, hè un batteriu gram-pusitivu chì hè naturalmente prisente nantu à a pelle, senza causà dannu à u corpu. Stu microorganismu hè cunsideratu opportunisticu, perchè hè capace di causà malatie quandu u sistema immunitariu hè indebulitu, per esempiu.
Perchè hè naturalmente presente in u corpu, u Staphylococcus epidermidis ùn hè micca largamente cunsideratu in a pratica clinica, postu chì a maiò parte di u tempu hè isolatu in laburatoriu significa cuntaminazione di u campionu. Tuttavia, stu microorganismu hè capace di cresce facilmente in dispositivi medici, in più di esse statu segnalatu chì hè resistente à vari antibiotici, ciò chì rende difficile u trattamentu di l'infezzione.
Cumu identificà l'infezzione da S. epidermidis
U tippu principale di infezzione da S. epidermidis hè a sepsis, chì currisponde à l'infezzione in u sangue, postu chì stu batteriu pò entre facilmente in u corpu, soprattuttu quandu u sistema immunitariu hè compromessu, in più d'esse assuciatu à l'endocardite. Cusì, l'infezzione da S. epidermidis pò esse identificatu attraversu l'analisi di sintomi, i principali sò:
- Febbra alta;
- Stanchezza eccessiva;
- Mal di testa;
- Malessere generale;
- Diminuta pressione di sangue;
- Mancanza di fiatu o difficultà à rispirà.
O S. epidermidis di solitu hè assuciatu à infezioni in un ambiente ospedaliere per via di a so capacità di culunizà in dispositivi intravasculari, grandi ferite è protesi, per esempiu, riescendu à proliferà è resistere à u trattamentu.
Cumu hè fattu u diagnosticu
In laburatoriu, l'identificazione di stu batteriu hè fatta per mezu di testi, u principale hè u test di coagulasi, chì distingue u S. epidermidis di Staphylococcus aureus. O S. epidermidis ùn hà micca questu enzima è, dunque, si dice chì hè coagulase negativu, è hè cunsideratu u stafilococu negativu di coagulase di più impurtanza clinica, postu chì hè assuciatu à a contaminazione di i campioni, infezioni opportuniste è culunizazione di dispositivi medichi.
Per diferenziallu da altre spezie di stafilococchi coagulasi negativi, di solitu si face u test di novobiocina, chì si face cù u scopu di verificà a resistenza o a sensibilità à questu antibioticu. O S. epidermidis hè di solitu sensibile à st'antibioticu, è hè di solitu u trattamentu indicatu da u duttore. Tuttavia, ci sò ceppi di S. epidermidis chì anu dighjà un meccanisimu di resistenza contr'à questu antibioticu, chì face u trattamentu difficiule.
Spessu a presenza di S. epidermidis in u sangue ùn significa micca necessariamente infezioni, perchè postu chì hè nantu à a pelle, durante u prucessu di raccolta di sangue, i batteri ponu entrà in circulazione, essendu cunsiderati contaminazione di u campione in parechji casi. Dunque, u diagnosticu di infezzione da S. epidermidis si face da l'analisi di duie o più sangue culture, chì sò generalmente raccolte in lochi diversi per evità risultati falsi.
Cusì, u diagnosticu di l'infezzione da S. epidermidis hè cunfirmatu quandu tutte e culture di sangue sò pusitive per stu microorganisimu. Quandu solu una di e culture di sangue hè pusitiva per S. epidermidis è l'altri sò pusitivi per un altru microorganismu, hè cunsideratu contaminazione.
Chì ghjè S. epidermidis resistente
Spessu a contaminazione di u campione da S. epidermidis hè malinterpretatu da i laburatorii è indicatu cum'è infezzione in u risultatu di a prova, ciò chì face chì u duttore indichi l'usu di antibiotici contr'à "l'infezzione". L'usu inappropriatu di l'antibiotici pò favurisce a furmazione di batteri resistenti, rendendu u trattamentu difficiule.
Attualmente, infezzione da S. epidermidis sò stati frequenti in i pazienti ospedalizati è, dunque, anu guadagnatu impurtanza clinica micca solu per l'usu indiscriminatu di antibiotici, ma dinò per a so capacità di furmà biofilm in apparecchiature mediche, chì favurisce a proliferazione di sta batteria è a resistenza à i trattamenti.
Cumu hè fattu u trattamentu
Trattamentu per l'infezzione da Staphylococcus epidermidis hè generalmente fattu cù l'usu di antibiotici, tuttavia, l'antimicrobiale di scelta varieghja secondu e caratteristiche di i batteri, postu chì parechji anu meccanismi di resistenza. Cusì, l'usu di Vancomycin è Rifampicin, per esempiu, pò esse raccomandatu da u duttore.
Inoltre, trattamentu per S. epidermidis hè indicatu solu quandu l'infezzione hè cunfirmata. In casu di suspettazione di cuntaminazione di u campionu, novi campioni sò raccolti per verificà s'ellu ci era una contaminazione o se representa infezzione.
In casu di culunizazione di cateteri o protesi da S. epidermidis, hè generalmente raccomandatu di cambià u dispositivu medicu. Attualmente, alcuni ospedali adopranu l'usu di attrezzature antisettiche chì impediscenu a furmazione di biofilm è u sviluppu di u Staphylococcus epidermidis, evitendu l'infezzione.