: chì hè, sintomi è trattamentu

Cuntenutu
O Staphylococcus saprophyticus, o S. saprophyticus, hè un batteriu gram-pusitivu chì si pò truvà in u sistema genitale di l'omi è di e donne, senza causà segni o sintomi. Tuttavia, quandu ci hè un sbilanciu in u microbiota genitale, sia per via di u stress, di l'alimentu, di una igiene scarsa o di malatie, ci pò esse una proliferazione di sta batteria è sintomi di infezzione di e vie urinarie, in particulare in donne giovani è sessualmente attive.
Stu batteriu hà proteine nantu à a so superficia chì li permettenu di aderisce più faciule à e cellule di e vie urinarie, causendu infezioni quandu ci sò e cundizioni chì favuriscenu a so proliferazione.

Principali sintomi
Sintomi di infezzjoni da S. saprophyticus nascenu soprattuttu quandu a persona hà un sistema immunitariu indebolitu o quandu l'igiene intima ùn hè micca eseguita currettamente, favurendu u sviluppu di i batteri in a regione genitale è purtendu à l'apparizione di sintomi d'infezzione di e vie urinarie.
Se suspettate chì pudete avè una infezione di l'urinariu, marcate i sintomi in a prova seguente:
- 1. Dolore o sensazione di brusgiu quandu urina
- 2. Urge frequente è improvvisu di urinare in piccule quantità
- 3. Sensazione di ùn pudè sviutà a vostra vescica
- 4. Sensazione di pesantezza o di cunfortu in a regione di a vejiga
- 5. Urina turbia o sanguinosa
- 6. Febbre bassa persistente (trà 37,5º è 38º)
Hè impurtante chì l'infezzione sia identificata è trattata currettamente, altrimente i batteri ponu rimanere in i reni più longu, resultendu in pielonefrite o nefrolitiasi, compromettendu u funziunamentu di i reni, o ghjunghjendu à u sangue è ghjunghjendu à altri organi, caratterizendu a setticemia. Capite ciò chì hè a setticemia.
Malgradu esse menu frequenti in l'omi, l'infezzione da S. saprophyticus pò causà epididimite, uretrite è prostatite, è hè impurtante chì u diagnosticu sia fattu currettamente è u trattamentu sia iniziatu pocu dopu.
Cumu diagnosticà
U diagnosticu di l'infezzione da Staphylococcus saprophyticus deve esse fattu da u ginecologu, in casu di donne, o urologu, in l'omi, attraversu l'analisi di i sintomi presentati da a persona è u risultatu di l'esame microbiologicu.
Di solitu u duttore dumanda un test di urina di tippu 1, chjamatu ancu EAS, è urinocultura, chì hà per scopu d'identificà u microorganismu rispunsevule di l'infezzione. In u laboratoriu, u campione di urina hè cultivatu in modu chì u microorganismu sia isolatu. Dopu l'isolamentu, parechji testi biochimici sò fatti per permettà l'identificazione di i batteri.
O S. saprophyticus hè cunsideratu negativu di coagulase, perchè quandu u test di coagulase hè effettuatu, ùn ci hè reazione, a differenza di altre spezie di Staphylococcus. Oltre à u test di coagulasi, hè necessariu fà u test di Novobiocin per distingue u S. saprophyticus di S. epidermidis, essendu u S. saprophyticus resistente à Novobiocin, chì hè un antibioticu chì pò esse adupratu per trattà infezioni da batteri di u genaru Staphylococcus. Amparate tuttu Staphylococcus.
Trattamentu per S. saprophyticus
Trattamentu per S. saprophyticus hè stabilitu da u duttore quandu a persona hà sintomi, è l'usu di l'antibiotici hè cunsigliatu per circa 7 ghjorni. L'antibioticu indicatu dipende da u risultatu di l'antibiogramma, chì mostra à quali antibiotici a batteria hè sensibile è resistente, è hè pussibule indicà a droga a più adatta.
Di solitu, u duttore cunsiglia un trattamentu cù Amoxicillina o Amoxicillina assuciata à Clavulanate, però quandu a batteria hè resistente à questi antibiotici o quandu a persona ùn risponde micca bè à u trattamentu, l'usu di Ciprofloxacin, Norfloxacin, Sulfamethoxazole-Trimethoprim o Cephalexin pò esse indicatu.