Abscessu di u Senu Subareolare
Cuntenutu
- Ritratti di ascessu di u senu subareolare
- Sintomi di ascessu mamariu subareolare
- Cause di ascessu di u senu subareolare
- Paragunà l'abscessu di u senu subareolare à a mastite
- Diagnosticà l'abcesu di u senu subareolare
- Trattamentu per l'abcesi di senu subareolare
- Complicazioni di l'ascessu di u senu subareolare
- Prospettive à longu andà per l'ascessu di u senu subareolare
- Cunsiglii per a cura di casa
- Cunsiglii per prevene l'abscessu di u senu subareolare
Cosa hè un ascessu di senu subareolare?
Un tipu d'infezzione di u senu chì pò accade in donne chì ùn anu allattatu hè un ascessu di u senu subareolare. L'ascessi mamarii subareolari sò groppi infettati chì si trovanu ghjustu sottu à l'areola, a pelle culurita intornu à u capezzolu. Un ascessu hè una zona gonfia in u corpu chì hè piena di pus. Pus hè liquidu pienu di globuli bianchi morti.
U gonfiore è u pus sò dovuti à una infezzione lucale. Una infezzione lucale hè induve i batteri invadenu u vostru corpu à un certu puntu è restanu quì. I batteri ùn si sparghjenu micca in altre parti di u vostru corpu in una infezzione lucale.
In u passatu, queste infezioni eranu chjamate "fistole lactifere" o "malattia di Zuska", dopu à u duttore chì hà scrittu per primu.
Ritratti di ascessu di u senu subareolare
Sintomi di ascessu mamariu subareolare
Quandu si sviluppa prima un ascessu di pettu subareolare, pudete nutà qualchì dulore in a zona. Probabilmente ci sarà un pezzu sottu à a pelle è qualchì gonfiore di a pelle vicina. Pus pò sculaccià fora di u pezzu se u spinghji annantu o si hè tagliatu.
Se ùn si tratta micca, l'infezzione pò cumincià à furmà una fistula. A fistula hè un foru anormale da u duttu à a pelle. Se l'infezzione hè abbastanza severa, l'inversione di u capezzolu pò accade. Questu hè quandu u nipple hè attiratu in u tissutu di u senu piuttostu chè di indicà. Puderete ancu avè una frebba è un sintimu generale di mala salute.
Cause di ascessu di u senu subareolare
Un ascessu di u senu subareolare hè causatu da un conduttu o una ghiandula bloccata in u senu. Stu bloccu pò purtà à una infezzione sottu à a pelle. L'ascessi mamarii subareolari si presentanu di solitu in donne più giovani o di mezza età chì ùn sò micca allattate oghje.
Alcuni fattori di risicu per l'abessi di u senu subareolare in donne chì ùn allattanu includenu:
- piercing nipple
- fumendu
- diabete
Paragunà l'abscessu di u senu subareolare à a mastite
L'abscessi in u pettu spessu si trovanu in donne chì allattanu chì stanu allattendu. A mastite hè una infezzione in donne chì allattanu chì causa gonfiore è rossu in a zona di u senu, frà altri sintomi. A mastite pò accade quandu un cunduttu di latte hè tappatu. S'ellu ùn hè trattatu, a mastite pò purtà à l'abessi in u senu.
L'ascessi subareolari implicanu u tessutu di u nipple o e ghiandole areolari. Di solitu si trovanu in donne giovani o di mezza età.
Diagnosticà l'abcesu di u senu subareolare
U vostru duttore hà da fà un esame di senu per valutà u pezzu.
Ogni pus pò esse raccoltu è mandatu à un laburatoriu per determinà chì tippu d'infezione avete. U vostru duttore pò avè bisognu di sapè esattamente chì tipu di batteri causanu a vostra infezione, postu chì alcune batterie sò resistenti à certi medicinali. Questu permetterà à u vostru duttore di furnisce a migliore forma di trattamentu per voi. E analisi di sangue ponu ancu esse urdinate di circà l'infezzione è di verificà a vostra salute immune.
Un ultrasound di u vostru senu pò ancu esse fattu per determinà chì strutture sottu a pelle sò state affette è quantu u vostru ascessu va in profondità sottu à a vostra areola. In ocasu, una scansione MRI pò esse fatta ancu, in particulare per una infezione severa o recurrente.
Trattamentu per l'abcesi di senu subareolare
A prima tappa di u trattamentu hè di piglià antibiotici. A seconda di a dimensione di l'ascessu è di u vostru livellu di disagiu, u vostru duttore pò ancu vulè aprire l'ascessu è drenà u pus. Questu significaria chì l'abscessu seria tagliatu in l'uffiziu di u duttore. Probabilmente, qualchì anesteticu lucale serà adupratu per annudisce a zona.
Se l'infezzione ùn si ne và cù un cursu o dui d'antibiotici, o se l'infezzione torna ripetutamente dopu à l'iniziu chjaru, pudete avè bisognu di chirurgia. Durante a cirurgia, l'abscessu crònicu è qualsiasi glànduli affettati seranu eliminati. Se l'inversione di u nipple hè stata, u nipple pò esse ricustruitu durante a chirurgia.
A chirurgia pò esse fatta in l'uffiziu di u vostru duttore, in un centru ambulatoriu chirurgicu, o in un ospedale, secondu a dimensione è a gravità di l'ascessu.
Complicazioni di l'ascessu di u senu subareolare
Abscesi è infezioni ponu ripresentà ancu dopu à avè statu trattatu cù antibiotici. A chirurgia pò esse necessaria per rimuovere e ghiandole affette per prevene a ripetizione.
L'inversione di i capezzoli pò accade. U vostru nipple è areola ponu ancu esse deformati o spinti da u centru da l'abscessu, causendu danni cusmetichi, ancu se l'infezzione hè trattata cù antibiotici. Ci sò soluzioni chirurgiche à queste complicazioni.
In a maiò parte di i casi, i prublemi di nipple o l'abscessi ùn indicanu micca u cancheru di u senu. Tuttavia, qualsiasi infezzione in una donna chì ùn hè micca allattante hà u putenziale di esse una forma rara di cancheru di u senu. Sicondu a Società Americana di Cancer, u cancheru inflamatoriu di u senu pò esse qualchì volta cunfusu cù una infezione. Cuntattate u vostru duttore se pensate chì pudete avè un ascessu mamariu subareolare.
Prospettive à longu andà per l'ascessu di u senu subareolare
A maiò parte di l'abscessi mamarii sò guariti cun trattamentu antibioticu o da avè l'abcesu drenatu. Tuttavia, qualchì volta infezioni recurrenti o gravi necessitanu chirurgia. A maiò parte di u tempu, a cirurgia hè riesciuta per impedisce u ritornu di l'abscessu è l'infezzione.
Cunsiglii per a cura di casa
Siccomu un ascessu di u senu subareolare hè una infezzione, avete bisognu di antibiotici per riduce a presenza di i batteri. Tuttavia, ci sò alcuni trattamenti in casa chì pudete aduprà chì ponu riduce u dolore è u disagiu mentre guarite u vostru ascessu di u senu subareolare:
- Applica un pacchettu di ghiacciu cupertu di stoffa à u pettu affettatu trà 10 è 15 minuti à a volta, parechje volte à ghjornu. Questu pò riduce l'infiammazione è u gonfiore in u senu.
- Applica foglie lavate, pulite di cavulu nantu à i petti. Dopu avè pulitu e foglie, mette in a frigorifera finu à ch'elli sianu raffreddati. Cacciate a basa di e foglie di u cavulu è piazzate a foglia sopra u vostru pettu affettatu. Mentre questu hè tradizionalmente adupratu per alleviare a mastite, a natura fresca di a foglia di u col pò esse calmante.
- Lavate a pelle è u caprettu cù un sapone antibattericu dolce. Lasciate a zona à asciugà à l'aria prima di mette un bra o una camisgia.
- Purtate un cuscinu di pettu morbidu in u vostru bra per aiutà à drenà u pus è à riduce ogni attritu chì puderebbe causà un disagiu aumentatu. Cuscinetti di pettu sò dispunibuli in a navata di cura. Di solitu anu un latu soffice è un latu adesivu oppostu per assicurà à u vostru reggiu
- Pigliate un analgésicu senza prescrizzione, cum'è ibuprofene o acetaminofene, per riduce u dolore è l'inconfortu in u vostru senu.
- Evita di spremere, spinghje, schjattà o altrimenti disturbà l'abscessu, chì pò aggravà i sintomi.
Cuntattate sempre u vostru duttore se avete segni di una infezione chì s'aggrava, cum'è febbre alta, diffusione di rossi, fatica o malessere, cum'è si sentirebbe se avessi l'influenza.
Cunsiglii per prevene l'abscessu di u senu subareolare
Praticà una bona igiene, tenendu u nipple è l'areola assai puliti se avete un piercing, è ùn fumà pò aiutà à prevene l'abcessi di u senu subareolare. Tuttavia, perchè i duttori ùn sanu micca specificamente ciò chì li causa, ùn ci sò attualmente altri mezi per prevene.