Cumu hè a recuperazione dopu a sostituzione di a valvula aortica

Cuntenutu
- Ciò chì accade in i primi ghjorni dopu a chirurgia
- Cura da piglià in casa
- Cumu alimentà
- Chì attività da fà
- Quandu per vede un duttore
U recuperu da a chirurgia di rimpiazzamentu di a valvula aortica richiede tempu, è hè necessariu riposà è manghjà currettamente per aiutà u prucessu di guarigione.
In media, a persona hè uspitalizata per circa 7 ghjorni, è dopu, deve seguità a cura in casa secondu cunsiglii medichi. Durante u primu mese dopu a chirurgia, hè impurtante micca di guidà o di fà attività pesanti, chì ponu include attività semplici cum'è cucinà o spazzà a casa, per esempiu, per evità complicazioni.

Ciò chì accade in i primi ghjorni dopu a chirurgia
Subitu dopu à a chirurgia, u paziente hè purtatu à l'UCI, induve stà di solitu per un ghjornu o dui per esse monitoratu da vicinu è per evità complicazioni. Sì tuttu hè bè, a persona hè trasferita à l'infirmeria, duv'ellu resterà finu à ch'ellu sia dimissiunatu da l'uspidale. In generale, u paziente và in casa circa 7 à 12 ghjorni dopu a chirurgia, è u tempu di recuperu totale dipende da fattori cume l'età, a cura durante a recuperazione è u statu di salute prima di a chirurgia.
Ancu durante l'uspitalisazione, hè necessariu sottumessi una terapia fisica, per recuperà a capacità pulmonare, migliurà a respirazione, è per rinfurzà è recuperà u corpu dopu a chirurgia, permettendu à a persona di riprende l'attività normale di u ghjornu. A fisioterapia pò ancu esse effettuata dopu a dimissione in ospedale, cù durata variabile, secondu i cunsiglii medichi è a recuperazione di u paziente. Vede 5 esercizii per respirà megliu dopu a chirurgia.
Cura da piglià in casa
Quandu a persona si ne và in casa, hè impurtante manghjà currettamente è fà l'esercizii raccomandati da u duttore.
Cumu alimentà
A mancanza di appetitu hè cumuna dopu a chirurgia, ma hè impurtante chì a persona faci un sforzu per manghjà un pocu à ogni pastu, dendu à u corpu i nutrienti necessarii per una migliore recuperazione.
Dopu a cirurgia, a dieta deve esse basata nantu à una dieta sana, cù alimenti ricchi di fibre, frutti, verdure è cereali integrali, cume l'avena è i semi di lino, per esempiu. Inoltre, si deve evità u cunsumu di cibi grassi, cume pancetta, salsiccia, cibi fritti, prudutti trasfurmati, biscotti è bibite analcoliche, chì stu tippu di alimentu pò aumentà l'infiammazione.
A stinzia hè ancu cumuna, cum'è sempre chjinatu è fermu face chì l'intestinu rallenti. Per migliurà stu sintumu, duvete manghjà assai frutti, ligumi è cereali integrali per tutta a ghjurnata, è beie assai acqua. L'acqua aiuta à idratà u corpu è furmà feci, favurendu u transitu intestinale. Quandu a stinzia ùn pò esse risolta cù l'alimentu, u duttore pò ancu prescrive un lassativu. Amparate nantu à l'alimentazione di stinzia.
Chì attività da fà
In casa, duvete seguità e linee guida mediche per u riposu è u riposu. Dopu à e prime duie settimane, a persona deve pudè arrizzassi è marchjà megliu, ma deve sempre evità di fà sforzi, cum'è sollevà pesi o marchjà per più di 20 minuti senza piantà.
Hè ancu cumunu di soffre d'insonnia à u ritornu di a casa, ma stà svegliu durante u ghjornu è piglià un analgesicu prima di dorme pò aiutà. L'insonnia tende à migliurà cù u passatu di i ghjorni, cù u ritornu à a rutina.
Altre attività, cum'è a guida è u ritornu à u travagliu, devenu esse liberate da u chirurgu. In media, a persona pò tornà à guidà dopu à circa 5 settimane, è vultà à u travagliu per circa 3 mesi, chì pò piglià più tempu quandu a persona faci qualchì travagliu manuale pesante.
Quandu per vede un duttore
Dopu a cirurgia, a persona deve vede u duttore quandu ci hè:
- Dolore aumentatu intornu à u situ di chirurgia;
- Aumenta a rossa o gonfiore in u situ di chirurgia;
- Presenza di pus;
- Febbra superiore à 38 ° C.
Altri prublemi cum'è insonnia, scuragimentu o depressione devenu esse segnalati à u duttore durante e visite di ritornu, soprattuttu se a persona si rende contu chì sò prolongate cù u tempu.
Dopu à una sana recuperazione, a persona pò avè una vita normale in tutte l'attività, è deve sempre seguità cù u cardiologu. A seconda di l'età è di u tippu di valvula aduprata in a chirurgia, una nova chirurgia per rimpiazzà a valvula aortica pò esse necessaria dopu à 10 à 15 anni.