6 cause principali di sudore fretu (è cosa fà)
Cuntenutu
In a maiò parte di i casi, u sudore fretu ùn hè micca un segnu inchietante, apparisce in situazioni di stress o di periculu è chì sparisce pocu dopu. Tuttavia, u sudore fretu pò ancu esse un segnu di un prublema di salute, cum'è ipoglicemia, ipotensione, ansietà o scossa.
Ogni volta chì stu sintumu hè ricorrente o assai intensu, hè consigliabile cunsultà un medicu generale per valutà s'ellu ci hè un prublema chì pò esse à a so origine, iniziendu u trattamentu u più adattu. Alcune di e cause più cumuni includenu:
1. Ipoglicemia
Quandu si verifica l'ipotensione, più cunnisciuta cum'è pressione sanguigna bassa, ci pò esse una diminuzione di l'ossigenu chì ghjunghje à u cervellu è alcuni organi, chì pò micca solu causà sudori freddi, ma ancu vertigini, palpitazioni, debolezza, visione sfocata, malessere, pallore o svenimentu.
Cosa da fà: durante una crisa di ipotensione, a persona deve pruvà à alzà e gambe in modu chì sianu in una pusizione sopra à u fustu è beie liquidi. Sapete ciò chì pudete fà per evità di avè bassa pressione sanguigna.
3. Stress è ansietà
In situazione di stress è ansietà u corpu reagisce producendu sudori freddi principalmente in fronte, mani, pedi è ascelle. Oltre à questi sintomi, a persona chì soffre di ansietà pò ancu sperimentà tensione musculare, malessere, nausea, rinculi, palpitazioni è tremori. Vede altri sintomi chì pudete sperimentà in situazioni d'ansietà.
Cosa da fà: ci sò certi modi chì ponu aiutà à cuntrullà l'ansietà cum'è uttene un massaghju rilassante o piglià un bagnu caldu, piglià rimedii naturali cum'è tè di camomilla o suchju di frutti di passione. In i casi più severi induve hè difficiule di cuntrullà l'ansietà, u seguimentu psicologicu o ancu i medicazione chì ponu esse prescritti da u duttore ponu esse necessarii.
Hè ancu impurtante chì in i casi induve i sintomi di a crisa d'ansietà sò intensi, a persona sia riferita à l'uspidale per chì a pussibilità di un infartu sia scartata.
4. Diminuzione di l'ossigenu
In i casi di ipossia, chì hè una diminuzione di l'offerta d'ossigenu per i tessuti di u corpu, sintomi cume sudazione fredda, mancanza di respiro, debolezza, cunfusione mentale, vertigini ponu accade, è in casi più severi svenimentu è coma chì ponu purtà à a morte , per esempiu, questu deve andà urgentemente à a sala d'urgenza appena si verificanu i primi sintomi.
A diminuzione di l'ossigenu pò accade in situazioni induve a circulazione sanguigna hè poca, in casi di intossicazione, quandu in lochi cù altitudini superiori à 3000 metri, in persone cun malatie pulmonari o cù anemia.
Cosa da fà: o u trattamentu cunsiste à aduprà una maschera d'ossigenu per nurmalizà i livelli di sangue è risolve a causa di l'ipossia cù trattamenti specifici cum'è nebulizazione per l'asma, medicinali per migliurà u funziunamentu di i pulmoni o di u core, trattamenti per l'anemia o antidoti per avvelenamentu, per esempiu. In i casi severi, l'usu di respirazione artificiale pò esse necessariu.
5. Infezzione generalizata
L'infezzione generalizata o a sepsis hè un'infezzione da batteri, virus o funghi chì tocca parechji organi di u corpu, chì pò purtà à u so fallimentu è alterà a so ossigenazione, chì pò causà sudori freddi, forte frebba, tremori, calata di pressione o tachicardia.
Cosa da fà: u trattamentu per l'infezzione generalizata cunsiste à piglià antibiotici, analgésichi è antiinflamatori è rimpiazzà i fluidi. Tuttavia, queste misure ponu micca esse sufficienti, è a respirazione artificiale in una unità di terapia intensiva pò esse necessaria.
6. Scossa
Durante un statu di scossa, chì pò accade per via di un traumu maiò, un colpu, una reazione allergica o un accidente, una goccia d'ossigenu pò accade, impedendu à l'organi di riceve a quantità sufficiente ch'elli anu bisognu per funziunà, chì pò causà sintomi cum'è u fretu sudazione, pallore, frequenza di pulse aumentata, nausea è vomitu, debolezza, vertigini o ansietà.
Cosa da fà: a persona chì entra in statu di scossa pò esse o ùn pò esse cusciente, ma in tutti i casi hè cunsigliatu di circà aiutu medicu subitu, chjamà l'ambulanza o purtà a persona à u dipartimentu d'urgenza per riceve trattamentu u più prestu pussibule.