Superbatteria: chì sò, chì sò è cumu hè u trattamentu
Cuntenutu
- Superbugs principali
- Principali sintomi
- Cumu hè fattu u trattamentu
- Cume aduprà antibiotici currettamente
E superbatterie sò batteri chì acquistanu resistenza à vari antibiotici per via di l'usu incorrettu di sti farmaci, è sò ancu cunnisciuti cum'è batteri multirresistenti. L'usu incorrettu o frequente di antibiotici pò favurisce l'apparizione di mutazioni è meccanismi di resistenza è adattazione di sti batteri contr'à l'antibiotici, rendendu u trattamentu difficiule.
E superbatterie sò più frequenti in l'ambiente di l'ospedale, in particulare in sala operatoria è in l'Unità di Cure Intensive (ICU), per via di u sistema immunitariu più debule di i pazienti. In più di l'usu indiscriminatu di antibiotici è di u sistema immunitariu di u paziente, l'apparizione di superbugs hè ancu legata à e procedure eseguite in l'ospedale è abitudini d'igiene di mani, per esempiu.
Superbugs principali
I batteri multirresistenti si trovanu più spessu in ospedali, in particulare in ICU è in teatri operatorii. Questa multiresistenza accade principalmente per via di l'usu sbagliatu di antibiotici, sia interrompendu u trattamentu raccomandatu da u duttore sia aduprendu quandu ùn hè micca indicatu, dendu origine à superbugi, i principali essendu:
- Staphylococcus aureus, chì hè resistente à a meticillina è hè chjamatu MRSA. Amparate più nantu à Staphylococcus aureus è cumu si face u diagnosticu;
- Klebsiella pneumoniae, cunnisciutu ancu cum'è Klebsiella pruduttore di carbapenemasi, o KPC, chì sò batteri chì ponu pruduce un enzima capace d'inibisce l'attività di certi antibiotici. Vede cumu identificà è trattà l'infezzione KPC;
- Acinetobacter baumannii, chì si pò truvà in l'acqua, in u terrenu è in l'ambiente uspidale, cù qualchì ceppu resistente à aminoglicosidi, fluoroquinoloni è beta-lattami;
- Pseudomonas aeruginosa, chì hè cunsideratu cum'è un microorganisimu opportunistu chì causa l'infezzione principalmente in ICU in pazienti cù sistemi immunitari compromessi;
- Enterococcus faecium, chì di solitu provoca infezioni urinarie è intestinali in e persone chì sò ricoverate in ospedale;
- Proteu sp., chì hè principalmente ligatu à l'infezioni di l'urinarii in l'UCI è chì anu acquistatu resistenza à parechji antibiotici;
- Neisseria gonorrhoeae, chì hè u batteriu rispunsevule per a gonorrea è alcune ceppe sò dighjà state identificate cum'è multirresistenti, mostrendu una resistenza maggiore à l'Azitromicina, è, dunque, a malattia causata da sti ceppi hè cunnisciuta cum'è supergonorrea.
In più di questi, ci sò altre batterie chì cumincianu à sviluppà meccanismi di resistenza contr'à l'antibiotici chì sò abitualmente aduprati per trattà e so infezioni, cume Salmonella sp., Shigella sp.,Haemophilus influenzae è Campylobacter spp. Cusì, u trattamentu diventa più cumplicatu, postu chì hè difficiule da luttà contr'à sti microorganismi, è a malatia hè più grave.
Principali sintomi
L'apparizione di u superbug ùn face micca nurmalmente sintomi, cù solu i sintomi caratteristici di l'infezzione chì sò rimarcati, chì varienu secondu u tippu di batteri rispunsevuli di a malatia. Di solitu a presenza di superbugs hè percepita quandu u trattamentu indicatu da u duttore diventa inefficace, cù l'evoluzione di i sintomi, per esempiu.
Cusì, hè impurtante chì un novu esame microbiologicu è un novu antibiograma sianu fatti per verificà se u batteriu hà acquistatu resistenza è, dunque, per stabilisce un novu trattamentu. Vede cumu hè fattu l'antibiograma.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu contr'à e superbughe varieghja secondu u tippu di resistenza è i batteri, è in certi casi si raccomanda chì u trattamentu sia fattu in ospedale cù iniezioni di cumbinazioni di antibiotici direttamente in a vena per luttà contr'à i batteri è prevene l'apparizione di nuove infezioni.
Durante u trattamentu u paziente deve esse isolatu è e visite devenu esse limitate, hè impurtante aduprà vestiti, maschere è guanti per evità a contaminazione da altre persone. In certi casi, a cumminazione di più di 2 antibiotici pò esse necessaria per chì u superbug sia cuntrullatu è eliminatu. Ancu se u trattamentu hè difficiule, hè pussibule cumbatte cumpletamente e batterie multi-resistenti.
Cume aduprà antibiotici currettamente
Per utilizà l'antibiotici currettamente, evitendu u sviluppu di superbugs, hè impurtante piglià antibiotici solu quandu sò prescritti da u duttore, seguitendu e linee guida di dosi è di tempu d'usu, ancu sì i sintomi sò spariti prima di a fine di u trattamentu.
Questa cura hè unu di i più impurtanti perchè quandu i sintomi cumincianu à calà, a ghjente smette di piglià l'antibioticu è cusì i batteri guadagnanu più resistenza à e droghe, mettendu à tutti in periculu.
Un'altra precauzione impurtante hè solu di cumprà antibiotici cù una prescrizione è quandu site guaritu, pigliate u restu di a medicina lasciata in farmacia, senza lancià i pacchetti in a spazzatura, in i bagni, o in u lavatu di cucina per evità a contaminazione di l'ambiente, ciò chì rende ancu i batteri più resistenti è più difficiuli à luttà. Eccu cumu per evità a resistenza à l'antibiotici.