Overgrowth bacterial (SIBO): chì hè, sintomi è trattamentu
Cuntenutu
- Principali sintomi
- Cumu cunfirmà u diagnosticu
- Cause pussibili
- Cumu hè fattu u trattamentu
- 1. Utilizazione di antibiotici
- 2. Cambiamenti in dieta
- 3. Piglià i probiotici
U sindromu di a crescita eccessiva batterica in l'intestinu tenue, cunnisciutu ancu cù l'acronimu SBID, o in inglese SIBO, hè una cundizione in cui ci hè un sviluppu eccessivu di batteri in l'intestinu tenue, righjunghjendu valori simili à a quantità di batteri presenti in l'intestinu grossu.
Ancu se i batteri sò impurtanti per a digestione di l'alimentu è l'assorbimentu di nutrienti, quandu sò in eccessu ponu causà prublemi intestinali, chì risultanu in sintomi cum'è gas eccessivu, sensazione costante di panza gonfia, dolore addominale è diarrea costante, per esempiu. Inoltre, alterendu l'assorbimentu di nutrienti in alcune persone, pò dà una malnutrizione, ancu se a persona manghja bè.
Stu sindromu hè curabile è pò esse trattatu, in parechji casi, cù cambiamenti in a dieta è in u modu di vita, ma pò ancu include l'usu di antibiotici prescritti da u gastroenterologu.
Principali sintomi
A presenza eccessiva di batteri in l'intestinu chjucu pò causà sintomi cum'è:
- Dolore di panza, soprattuttu dopu manghjatu;
- Sensazione constante di u ventre gonfiu;
- I periodi di diarrea, intercalati da stinzia;
- Sensazione frequente di cattiva digestione;
- Eccessu di gasi intestinali.
Ancu se u sindromu pò causà periodi di diarrea è stinzia, hè più cumunu per una persona di avè diarrea cronica.
In i casi i più gravi di SBID, l'intestinu pò perde una parte di a so capacità di assorbe nutrienti è, dunque, una situazione di malnutrizione pò apparisce, ancu se a persona manghja bè. Quandu accade, a persona pò sperimentà stanchezza eccessiva, perdita di pesu è ancu anemia.
Cumu cunfirmà u diagnosticu
U modu più adupratu per cunfirmà a diagnosi di sindrome di crescita eccessiva batterica in l'intestinu tenue hè di fà un test di respiru, in cui hè valutata a quantità di idrogenu è metanu presenti in l'aria espirata. Questu hè perchè, l'eccessu di batteri in l'intestinu tenu rilascia stu tipu di gas in una quantità superiore à ciò chì hè cunsideratu normale. Cusì, u test di u soffiu hè un modu micca invasivu è micca direttu d'identificà un casu pussibile di SBID.
Per fà sta prova ci vole à dighjunà per 8 ore è poi andà in clinica per espirà in un tubu. Dopu questu, u tecnicu furnisce un liquidu speciale chì deve esse betu è, da quellu mumentu, altri espirazioni sò raccolti in tubi novi ogni 2 o 3 ore.
Tipicamente, e persone cun SBID sperimentanu un aumentu di e quantità di idrogenu è metanu in l'aria espirata cù u tempu. È quandu ciò accade, u risultatu hè cunsideratu pusitivu. Tuttavia, se a prova ùn hè micca conclusiva, u duttore pò dumandà altri testi, in particulare a rimozione di un campione di u liquidu presente in l'intestinu tenue, per valutà, in laboratorio, a quantità di batteri.
Cause pussibili
Alcune cause chì ponu esse à l'origine di u SBID sò cambiamenti in a produzzione di acidu gastricu, difetti anatomichi in l'intestinu tenue, cambiamenti di pH in l'intestinu tenue, cambiamenti in u sistema immunitariu, cambiamenti in a motilità gastrointestinale, cambiamenti in enzimi è batteri commensali.
Stu sindromu pò ancu esse ligatu à l'usu di qualchi medicamentu, cume inibitori di pompa di protoni, agenti anti-motilità è alcuni antibiotici.
Inoltre, stu sindromu pò esse ligatu à alcune malatie, cume gastroenterite virale, malattia celiaca, malattia di Crohn, livelli bassi di acidi di stomacu, gastroparesi, dannu nervu, cirrosi, ipertensione portale, sindrome di l'intestinu irritabile, procedure cù bypass o certe cirurgie, per esempiu.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per sta sindrome deve esse guidatu da un gastroenterologu, tuttavia, pò ancu esse necessariu seguità cun un nutrizzionista. Questu hè chì u trattamentu pò include:
1. Utilizazione di antibiotici
U primu passu per trattà SBID hè di cuntrullà a quantità di batteri in l'intestinu tenue è, dunque, hè necessariu aduprà un antibioticu, prescrittu da u gastroenterologu, ma chì hè di solitu Ciprofloxacin, Metronidazole o Rifaximin.
Ancu se in a maiò parte di i casi l'antibioticu pò esse adupratu in forma di pillule in, quandu u sindromu causa malnutrizione o disidratazione, pò esse necessariu restà in ospedale per pochi ghjorni, riceve sieri o fà alimentazione parenterale, chì hè fattu direttamente in a vena.
2. Cambiamenti in dieta
Una dieta capace di curà SBID ùn hè ancu cunnisciuta, tuttavia, ci sò alcuni cambiamenti in a dieta chì parenu alleviare i sintomi, cume:
- Manghjate picculi pasti tutta a ghjurnata, evitendu i pasti cù troppu cibu;
- Evite l'alimenti è e bevande cun altu cuntenutu di zuccheru;
- Evite l'alimenti chì parenu aggravà i sintomi, cum'è alimenti di glutine o di lattosiu.
Inoltre, parechji duttori indicanu ancu chì dopu à una dieta di tipu FODMAP, chì elimina l'alimenti chì sò sottumessi à a fermentazione in l'intestinu è sò dunque menu assurbiti, pò esse ideale per alleviare rapidamente i sintomi. Vede cumu fà una alimentazione di tippu FODMAP.
3. Piglià i probiotici
Ancu se più studii sò sempre necessarii per pruvà a so efficacezza, l'usu di i probiotici sembra aiutà l'intestinu à riequilibrà a so flora naturale, riducendu l'eccessu di batteri.
Tuttavia, i probiotici ponu ancu esse ingeriti naturalmente per mezu di l'alimentu, per mezu di alimenti fermentati cum'è yogurt, kefir o kimchi, per esempiu.