Etidronatu
Cuntenutu
- L'etidronatu pò ùn funzionà currettamente è pò dannà l'esofagu (tubu chì cunnessa a bocca è u stomacu) o causà piache in bocca s'ellu ùn hè micca pigliatu secondu e seguenti istruzzioni. Dìite à u vostru duttore se ùn capite micca, ùn pensate micca di ricurdà, o sì incapace di seguità queste istruzioni:
- Prima di piglià etidronate,
- Etidronate pò causà effetti secundari. Dìite à u vostru duttore se unu di sti sintomi sò severi o ùn si ne vanu:
- Alcuni effetti secondari ponu esse seri. Sì avete qualchissia di i sintomi seguenti, chjamate u vostru duttore immediatamente:
- I sintomi di overdose ponu include i seguenti:
L'etidronatu hè adupratu per trattà a malattia di l'ossu di Paget (una situazione in cui l'osse sò dolci è debuli è ponu esse deformati, dolorosi o facilmente rotti) è per prevene è trattà l'ossificazione eterotopica (crescita di tessuti ossi in una zona di u corpu altru cà u scheletru) in e persone chì anu avutu una cirurgia tutale di sustituzione di l'anca (cirurgia per rimpiazzà l'articulu di l'anca cù una articulazione artificiale) o in e persone chì anu avutu una ferita à a spina dorsale. Etidronate hè in una classa di medicazione chjamata bifosfonati. Funziona rallentendu a ripartizione di l'ossu vechju è a furmazione di ossu novu.
Etidronate vene cum'è una tableta per piglià per bocca. Di solitu si piglia una volta à ghjornu à stomacu viotu. U trattamentu per a malattia di Paget pò esse ripetutu se i sintomi tornanu o aggravanu dopu qualchì tempu hè passatu. Pigliate etidronate intornu à a stessa ora (e) ogni ghjornu. Seguitate attentamente e indicazioni nantu à a vostra etichetta di prescrizione, è dumandate à u vostru duttore o farmacista di spiegà qualsiasi parte chì ùn capite micca. Pigliate etidronate esattamente cum'è urdinatu. Ùn ne pigliate più o menu o ne pigliate più spessu o per un periudu di tempu più longu di quellu prescrittu da u vostru duttore.
L'etidronatu pò ùn funzionà currettamente è pò dannà l'esofagu (tubu chì cunnessa a bocca è u stomacu) o causà piache in bocca s'ellu ùn hè micca pigliatu secondu e seguenti istruzzioni. Dìite à u vostru duttore se ùn capite micca, ùn pensate micca di ricurdà, o sì incapace di seguità queste istruzioni:
- Inghjuttite e pasticche cun un bichjeru pienu (180 à 240 mL) d'acqua chjara mentre site o stà.
- Posa o stà in pusizione dopu à piglià etidronate.
- Ùn manghjate micca, beie, o pigliate altri medicinali (cumpresi vitamine o antiacidi) per 2 ore prima è 2 ore dopu à piglià etidronate.
Se pigliate etidronate per trattà a malattia di l'ossu di Paget o per prevene o trattà l'ossificazione eterotopica, pò piglià un pocu di tempu per a vostra situazione per migliurà. Ùn smette micca di piglià etidronate senza parlà cù u vostru duttore.
L'etidronatu hè ancu adupratu qualchì volta per trattà è prevene l'osteoporosi (cundizione in cui l'osse diventanu magre è debuli è ponu rompe facilmente) causata da corticosteroidi (un tipu di medicazione chì pò causà l'osteoporosi). Parlate cù u vostru duttore nantu à i risichi pussibuli di l'usu di questu medicazione per a vostra situazione.
Stu medicamentu pò esse prescrittu per altri usi; dumandate à u vostru duttore o spiegatoriu per più infurmazione.
Prima di piglià etidronate,
- dite à u vostru duttore è farmacista sì sì allergicu à etidronate, à qualsiasi altra medicazione, o à qualsiasi ingrediente di e compresse etidronate. Dumandate à u vostru farmacista una lista di l'ingredienti.
- dite à u vostru duttore è farmacistu ciò chì prescrive è medicazione senza prescrizione, vitamine, supplementi nutrizionali è prudutti di erbe chì state pigliendu o pensate di piglià. Assicuratevi di menziunà unu di i seguenti: inibitori di l'angiogenesi cum'è bevacizumab (Avastin), everolimus (Afinitor, Zortress), pazopanib (Votrient), sorafenib (Nexavar), o sunitinib (Sutent); anticoagulanti ('diluenti di sangue') cum'è a warfarina (Coumadin, Jantoven); chimioterapia di u cancheru; è steroidi orali cum'è dexamethasone, methylprednisolone (Medrol), è prednisone (Rayos). U vostru duttore pò avè bisognu di cambià e dosi di i vostri medicazione o monitorà attentamente per effetti collaterali.
- se pigliate supplementi di vitamine è minerali cum'è u ferru, o sì pigliate antiacidi chì cuntenenu calciu, magnesiu o alluminiu (Maalox, Mylanta, Tums, altri), pigliate 2 ore prima o 2 ore dopu à piglià etidronate.
- dite à u vostru duttore se avete o avete mai avutu prublemi cù u vostru esofago cum'è una stenitura esofagea (restringimentu di l'esofago chì provoca difficoltà à inghiottire) o achalasia (disordine chì affetta a capacità di l'esofago di spostà l'alimentu versu u stomacu), o osteomalacia (addulcimentu di l'osse per una mancanza di minerali). U vostru duttore pò dì chì ùn piglià micca etidronate.
- dite à u vostru duttore se ùn pudete micca pusà o stà in pusizione è sì avete o avete mai avutu anemia (cundizione in chì i globuli rossi ùn portanu micca abbastanza ossigenu in tutte e parti di u corpu); un livellu bassu di calciu in u sangue; difficultà à ingoiare, ardori di stomacu, ulcere, o altri prublemi di stomacu; cancru; enterocolite (gonfiore in l'intestini); ogni tipu d'infezzione, in particulare in bocca; prublemi cù a bocca, i denti o e gengive; ogni cundizione chì impedisce u vostru sangue di cuglitu nurmalmente; o malatie renali. U vostru duttore pò avè bisognu di cambià a dosa di i vostri medicazione o monitorà cun cura per l'effetti secundari.
- dite à u vostru duttore se site incinta, pensate à esse incinta, o allattate. Dì ancu à u vostru duttore se avete intenzione di restà incinta in ogni mumentu in u futuru perchè etidronate pò stà in u vostru corpu per anni dopu chì smette di piglià. Chjamate u vostru duttore se site incinta durante o dopu u vostru trattamentu cù etidronate.
- duvete sapè chì etidronate pò causà osteonecrosi di a mascella (ONJ, una situazione grave di l'ossu di a mascella), soprattuttu se avete una chirurgia o un trattamentu dentale mentre state pigliendu u medicamentu. Un dentistu deve esaminà i vostri denti è eseguisce tutti i trattamenti necessarii, cumpresu a pulizia o a riparazione di protesi denti mal adattate, prima di cumincià à piglià etidronate. Assicuratevi di lavà i denti è di pulì a bocca currettamente mentre si piglia u etidronatu. Parlate cù u vostru duttore prima di avè trattamenti dentali mentre pigliate stu medicamentu.
- duvete sapè chì etidronate pò causà dolore severu à l'ossu, musculu o articulazione. Puderete cumincià à sente stu dolore in pochi ghjorni, mesi o anni dopu chì avete pigliatu etidronate per a prima volta. Ancu se stu tipu di dolore pò cumincià dopu à avè pigliatu etidronate per qualchì tempu, hè impurtante per voi è u vostru duttore di capisce chì pò esse causatu da etidronate. Chjamate subitu u vostru duttore se sperimentate un dolore intensu in ogni mumentu durante u vostru trattamentu cù etidronate. U vostru duttore vi pò dì di smette di piglià etidronate è u vostru dolore pò sparisce dopu avè smessu di piglià u medicamentu.
Hè impurtante chì abbiate abbastanza calciu è vitamina D è manghjate una dieta equilibrata mentre state pigliendu etidronate. U vostru duttore vi dicerà chì alimenti sò boni fonti di questi nutrienti è quante porzioni avete bisognu ogni ghjornu. Se trova difficiule di manghjà abbastanza di questi alimenti, dite à u vostru duttore. In questu casu, u vostru duttore pò prescrive o cunsiglià un supplementu.
Se ùn avete ancu manghjatu, pigliate a dosa mancata appena vi ne arricurdate. Se avete digià manghjatu, pigliate a dosa mancata 2 ore dopu à l'ultima manghjata. Tuttavia, se hè quasi u tempu per a prossima dose, saltate a dose mancata è continuate u vostru calendariu di dosaggio regulare. Ùn pigliate micca una doppia dose per compensà una mancata.
Etidronate pò causà effetti secundari. Dìite à u vostru duttore se unu di sti sintomi sò severi o ùn si ne vanu:
- nausea
- diarrea
Alcuni effetti secondari ponu esse seri. Sì avete qualchissia di i sintomi seguenti, chjamate u vostru duttore immediatamente:
- novu o aggravamentu di l'ardori di stomacu
- dulore quandu si ingolle
- dulore à u pettu
- gonfiore di a faccia, di a gola, di a lingua, di e labbra, di l'ochji, di e mani, di i pedi, di e cavichje, o di e gambe inferiori
- ronca
- difficultà à ingolle
- vesciche nantu à a pelle
Etidronate pò causà altri effetti secundari. Chjamate u vostru duttore se avete qualchì problema insolitu mentre piglianu stu medicamentu.
Se sperimentate un effetti collaterali gravi, voi o u vostru duttore pudete mandà un rapportu à u prugramma MedWatch di Avvenimentu Avversu MedWatch di a Food and Drug Administration (FDA) in linea (http://www.fda.gov/Safety/MedWatch) o per telefunu ( 1-800-332-1088).
Mantene stu medicamentu in u contenitore ch'ellu hè entratu, ben chiusu, è fora di a portata di i zitelli. Guardà à temperatura ambiente è luntanu da u calore eccessivu è l'umidità (micca in u bagnu).
I medicamenti inutili devenu esse smaltiti in modi speciali per assicurà chì l'animali domestici, i zitelli è altre persone ùn li possanu micca cunsumà. Tuttavia, ùn duvete micca lavà questu medicamentu in i bagni. Invece, u megliu modu per dispunisce i vostri medicazione hè attraversu un prugramma di ripresa di medicina. Parlate cù u vostru farmacista o cuntattate u vostru dipartimentu lucale / riciclaggio per amparà nantu à i prugrammi di ripresa in a vostra comunità. Vede u situ web di Disposizione Sicura di Medicinali di a FDA (http://goo.gl/c4Rm4p) per più infurmazione sè ùn avete micca accessu à un prugramma di ripresa.
Hè impurtante di tene tutti i medicamenti fora di vista è di a portata di i zitelli chì parechji contenitori (cume i pastiglieri settimanali è quelli per gocce d'occhi, creme, patch è inalatori) ùn sò micca resistenti à i zitelli è i zitelli ponu apre facilmente. Per prutege i zitelli da avvelenamentu, chjude sempre i tappi di sicurezza è pone subitu u medicamentu in un locu sicuru - quellu chì hè alzatu è luntanu è fora di a so vista è di a so portata. http://www.upandaway.org
In casu di overdose, chjamate a linea d'aiutu di cuntrollu di velenu à 1-800-222-1222. L'infurmazioni sò ancu dispunibili in ligna à https://www.poisonhelp.org/help. Se a vittima hè cascata, hà avutu un attaccu, hà prublemi di respirazione, o ùn pò esse risvegliata, chjamate subitu i servizii d'urgenza à u 911.
I sintomi di overdose ponu include i seguenti:
- vomitu
- crampi stomacu
- diarrea
- dulore, brusgiatura, intorpidimentu, o zinzichimentu in e mani o in i pedi
- spasmi musculi è crampi
Mantene tutti l'appuntamenti cù u vostru duttore è u laburatoriu. U vostru duttore pò urdinà certe prove di laburatoriu per verificà a risposta di u vostru corpu à etidronate.
Ùn lasciate micca à nimu altru piglià u vostru medicamentu. Fate à u vostru farmacista tutte e dumande chì avete nantu à a ricarica di a vostra prescription.
Hè impurtante per voi di tene un elencu scrittu di tutti i medicinali prescritti è senza prescrizione (senza prescrizione) chì state pigliendu, è ancu qualsiasi pruduttu cum'è vitamine, minerali, o altri supplementi dietetichi. Duvete purtà sta lista cun voi ogni volta chì visitate un duttore o sì site ammessu in un ospedale. Hè dinò infurmazione impurtante da purtà cun voi in casu d'emergenza.
- Didronel®
- EHDP