Nodi linfatichi gonfi da HIV
Cuntenutu
- Chì sò i linfonodi?
- Cumu l'HIV affetta i linfonodi
- Chì sò l'opzioni di trattamentu?
- Trattamenti in casa
- Fighjendu oltre u trattamentu
Includemu prudutti chì pensemu utili per i nostri lettori. Se cumprate per mezu di ligami nantu à sta pagina, pudemu guadagnà una piccula cumissione. Eccu u nostru prucessu.
Primi sintomi di HIV
Parechji di i primi sintomi di HIV sò simili à a gripe. Oltre à a frebba è a fatica, i linfonodi gonfi sò spessu sperimentati. Trattà u virus stessu hè u megliu modu per alleviare questi sintomi.
Amparate perchè l'HIV pò purtà à gonfi linfonodi gonfi è cumu riduce l'infiammazione di i linfonodi aduprendu pochi metudi in casa.
Chì sò i linfonodi?
I linfonodi sò una parte di u vostru sistema linfaticu. Stu sistema hà un rolu impurtante in u vostru sistema immune. A linfa, un fluidu chjaru chì circula in tuttu u vostru corpu, hè in parte fatta di globuli bianchi chì attaccanu batteri è virus.
I nodi linfatichi sò situati in certe parti di u corpu, cumpresu u collu, l'inguine è l'ascelle. Sò in forma di fasgioli è ùn misuranu micca più di 2,5 centimetri di longu. I vostri nodi linfatichi sò rispunsevuli di filtrà a limfa è di pruduce cellule immunitarie mature.
I nodi linfatichi pruteggenu u sangue è u sistema immune da:
- filtrà e proteine in eccessu
- eliminendu fluidi extra
- pruducia anticorpi
- generazione di globuli bianchi specializati
- sbarrazzassi di i batteri è di i virus
I nodi linfatichi gonfiati ponu ancu esse i primi segni di una infezzione, cumpresu HIV. A Clinica Mayo ricumanda di chjamà u vostru duttore sanitariu se i linfonodi gonfii duranu più di duie à quattru settimane.
Cumu l'HIV affetta i linfonodi
Una infezzione da batteri è virus, cumpresu HIV, pò causà gonfiori di i linfonodi. U gonfiore si face perchè l'infezzione ghjunghje à i nodi per mezu di u fluidu linfaticu.
U VIH affetta u più spessu i linfonodi intornu à u collu è ancu in l'ascelle è l'inguine. Nodi linfatichi gonfii ponu accade in pochi ghjorni da a cuntrazione di HIV. Tuttavia, hè pussibule di ùn sperimentà alcun altru sintumu HIV finu à parechji anni dopu à cuntrae u virus.
Di solitu, i linfonodi sani ùn sò micca visibili. S'ellu ci hè una infizzione, diventanu gonfie è ponu sembrà cumuni duri di a taglia di i fasgioli. Quandu l'infezzione avanza, più nodi linfatichi ponu gonfia in u corpu.
In più di i linfonodi gonfi, i sintomi non specifici di HIV includenu:
- frebba
- diarrea
- fatigue
- perdita di pesu senza spiegazione
Chì sò l'opzioni di trattamentu?
U trattamentu di i nodi linfatichi gonfi spessu si riduce à trattà a causa sottostante. L'antibiotici ponu trattà infezioni batteriche. A maiò parte di u gonfiore assuciatu cù infezioni virali richiede tempu per guarisce. Tuttavia, l'HIV hè diversu da l'altri tippi di virus.
Mentre i sintomi ponu esse assenti per mesi à volta, u virus non trattatu hè continuamente presente in u sangue è in altri tessuti. I nodi linfatichi gonfii chì si verificanu per via di l'HIV devenu esse trattati cù medicazione antiretrovirale. A terapia antiretrovirale riduce i sintomi è impedisce a trasmissione di HIV.
Trattamenti in casa
Altri rimedi ponu aiutà à calmà i linfonodi gonfi. Per esempiu, u calore da e cumpresse calde cù i medicazione pò rende più comodu è riduce u dolore. Riposà assai pò riduce ancu u gonfiore è u dolore.
I analgesici senza ricetta ponu aiutà ancu. Tuttavia, aduprate solu questi rimedii cum'è trattamenti cumplementari è micca cum'è rimpiazzamenti. Ùn affidatevi mai à sti rimedii à u locu di i medicinali prescritti per HIV.
Fighjendu oltre u trattamentu
L'HIV hè una cundizione cronica o in corso. Questu ùn significa micca chì i nodi linfatichi gonfi si verificanu tuttu u tempu. I sintomi di HIV tendenu à fluttuà secondu u livellu di virus in u corpu è e diverse complicazioni chì causanu.
I Medicazioni per l'HIV aiutanu à rallentà u tassu di ripartizione di u sistema immunitariu. Hè impurtante di stà cun tutti i medicazione è trattamenti prescritti, ancu sì i sintomi sò ridotti.
L'HIV micca trattatu pò indebulisce u sistema immunitariu, lascendu à una persona in periculu d'altre infezioni. Qualchissia cun HIV hè più probabile di sperimentà sintomi durante questi periodi di malattia. I fornitori sanitari ponu dà più infurmazioni nantu à a gestione di HIV.
I ganglii linfatichi gonfi sensibilmente puderanu indicà chì u vostru corpu combatte una infezzione. Ancu quandu dighjà pigliatu medicazione antiretrovirale, avvisate un medicu se i linfonodi sò gonfi.