Cosa hè un Test T3?
Cuntenutu
- Perchè i duttori facenu test T3
- Preparazione per un test T3
- Procedura per un test T3
- Chì significanu i risultati anormali di i test T3?
- Livelli alti T3
- Livelli bassi di T3
- Rischi di u test T3
Panoramica
A to glàndula tiroidea si trova in u to collu, ghjustu sottu à a mela d'Adam. A tiroide crea ormoni è cuntrolla cumu u vostru corpu usa l'energia è a sensibilità di u vostru corpu à l'altri ormoni.
A tiroide produce un ormone chjamatu triiodotironina, cunnisciutu cum'è T3. Produce ancu un ormone chjamatu tiroxina, cunnisciutu cum'è T4. Inseme, questi ormoni regulanu a temperatura, u metabolismu è a frequenza cardiaca di u vostru corpu.
A maiò parte di u T3 in u vostru corpu si lega à e proteine. U T3 chì ùn si lega micca à e proteine hè chjamatu T3 liberu è circula micca legatu in u sangue. U tippu più cumunu di test T3, cunnisciutu cum'è test totale T3, misura entrambi i tipi di T3 in u vostru sangue.
Misurendu u T3 in u sangue, u vostru duttore pò esse capace di determinà se avete un prublema di tiroide.
Perchè i duttori facenu test T3
U vostru duttore urdinerà tipicamente un test T3 se suspetta un prublema cù a vostra tiroide.
I disordini putenziali di a tiroide includenu:
- ipertiroidisimu: quandu a to tiroide produce troppu ormone tiroidea
- ipopituitarisimu: quandu a to glutula pituitaria ùn pruduce micca quantità nurmali di ormoni pituitari
- ipotiroïdismu primariu o secundariu: quandu a vostra tiroide ùn produce micca quantità normali di ormoni tiroidiali
- paralisi periodica tirotossica: quandu a vostra tiroide produce alti livelli di ormoni tiroidiali, dendu à a debolezza musculare
Un disordine di a tiroide pò causà una larga gamma di sintomi. Per esempiu, pudete avè prublemi mentali cum'è ansietà, o prublemi fisichi cum'è stinzia è irregolarità menstruale.
Altri sintomi pussibuli includenu:
- debule è fatigue
- difficultà à dorme
- sensibilità aumentata à u calore o u fretu
- perdita di pesu o guadagnu
- pelle seca o gonfia
- ochji secchi, irritati, gonfii o gonfi
- perdita di capelli
- tremori di mani
- crescita di a frequenza cardiaca
Se avete dighjà cunferma di un prublema di tiroide, u vostru duttore puderia aduprà un test T3 per vede s'ellu ci sò stati cambiamenti in a vostra situazione.
A volte, u vostru duttore pò ancu urdinà un test T4 o un test TSH. TSH, o ormone stimulante di a tiroide, hè l'hormone chì stimula a tiroide per pruduce T3 è T4. Pruvà i livelli di unu o di questi dui ormoni pò aiutà à dà à u vostru duttore una maghjina più cumpleta di ciò chì si passa.
Preparazione per un test T3
Hè impurtante di parlà à u vostru duttore di tutti i medicazione chì site oghje, perchè alcuni puderanu influenzà i risultati di u test T3. Se u vostru duttore cunnosce i vostri medicamenti in anticipu, ponu cunsiglialli di smette temporaneamente di usalli o di cunsiderà u so effettu quandu interpretate i vostri risultati.
Alcuni medicamenti chì ponu influenzà i vostri livelli T3 includenu:
- droghe ligate à a tiroide
- steroidi
- pillule contraceptive o altri medicamenti chì cuntenenu ormoni, cume androgeni è estrogeni
Procedura per un test T3
U test T3 implica simpliciamente avè u to sangue. U sangue serà dopu pruvatu in un laburatoriu.
Tipicamente, i risultati normali vanu da 100 à 200 nanogrammi per decilitru (ng / dL).
Un risultatu nurmale di u test T3 ùn significa micca necessariamente chì a to tiroide funziona perfettamente. Misurà u vostru T4 è TSH pò aiutà u vostru duttore à capì se avete un prublema di tiroide malgradu un risultatu T3 normale.
Chì significanu i risultati anormali di i test T3?
Perchè e funzioni di a tiroide sò cumplicate, sta prova unica ùn pò dà à u vostru duttore risposte definitive nant'à ciò chì ùn va. Tuttavia, risultati anormali ponu aiutà à puntalli in a direzione ghjusta. U vostru duttore pò ancu sceglie di fà un test T4 o TSH per avè un quadru più chjaru di a vostra funzione tiroidea.
Livelli anormali alti di T3 sò cumuni in e donne incinte è in quelle cun malatie di fegatu. Se u vostru test T3 hà ancu misuratu u livellu T3 gratuitu, u vostru duttore pò esse in gradu di scartà queste condizioni.
Livelli alti T3
Se ùn site micca incinta o soffre di malatie epatiche, livelli elevati di T3 puderebbenu indicà prublemi di tiroide, cum'è:
- Malatia di Graves
- ipertiroïdismu
- tiroidite indolore (silenziosa)
- paralisi periodica tirotossica
- boccu nodulare tossicu
I livelli alti di T3 ponu ancu indicà alti livelli di proteine in u sangue. In rari casi, sti livelli elevati puderanu indicà un cancheru di tiroide o tirotossicosi.
Livelli bassi di T3
Livelli anormali bassi di T3 ponu indicà ipotiroïdismu o fame. Puderia ancu indicà chì avete una malatia à longu andà postu chì i livelli di T3 diminuiscenu quandu site malatu. Sè site abbastanza malatu per esse ricusatu in ospedale, i vostri livelli T3 sò prubabilmente bassi.
Questa hè una di e ragioni chì i duttori ùn adupranu micca di rutina solu u test T3 cum'è test di tiroide. Invece, l'anu spessu adupratu cù u test T4 è TSH per avè un quadru più cumpletu di u funziunamentu di a to tiroide.
Rischi di u test T3
Quandu avete u sangue prelevatu, pudete aspettà di avè un pocu di cunfortu durante a procedura. Puderete ancu avè un sanguinamentu minore o contusioni dopu. In certi casi, pudete sentite leggeri.
I sintomi gravi, ancu se rari, ponu include svenimentu, infezioni, sanguinamentu eccessivu è infiammazione di a vena.