Trattamentu Miratu per u Cancer di Senu Avanzatu: 7 Cose da sapè
Cuntenutu
- 1. Chì sò e terapie mirate?
- 2. Cumu si distingue a terapia mirata da a chimioterapia standard?
- 3. Cumu si sviluppanu e terapie mirate?
- 4. Chì sò e terapie mirate appruvate è cumu funzionanu?
- 5. Quale hè un candidatu per a terapia mirata?
- 6. Ci hè una limitazione di a terapia mirata?
- 7. Chì sò l'effetti secundarii cumuni di a terapia mirata?
Novi intuizioni nantu à u genomu di u cancheru anu purtatu à parechje terapie novi mirate per u cancheru di senu avanzatu. Stu campu prumettente di trattamentu di u cancheru identifica è attacca e cellule di u cancheru più efficacemente. Eccu sette cose chì avete bisognu di sapè nantu à stu novu gruppu di droghe di precisione.
1. Chì sò e terapie mirate?
Terapie mirate usanu informazioni nantu à i vostri geni è proteine per prevene, diagnosticà è trattà u cancheru. E terapie anu da attaccà e cellule tumorali specifiche senza dannà e cellule sane.
2. Cumu si distingue a terapia mirata da a chimioterapia standard?
A chimioterapia standard funziona uccidendu e cellule cancerose normali è in divisione rapida. Terapie mirate sò destinate à bluccà a diffusione di obiettivi moleculari associati à u cancer.
E cellule tumorali sò diverse da e cellule sane. Terapie mirate ponu rilevà e cellule cancerose è poi distrughje o impedisce a so crescita senza dannà e cellule non cancerose. Stu tipu di trattamentu hè cunsideratu un tipu di chimioterapia, ancu se funziona diversamente. E terapie mirate tendenu ancu à avè menu effetti collaterali di i farmaci standard di chimioterapia.
3. Cumu si sviluppanu e terapie mirate?
U primu passu per sviluppà una terapia mirata hè di identificà marcatori moleculari chì ghjucanu un rolu primu in a crescita è a sopravvivenza di e cellule cancerose. Una volta identificatu un marcatore, si sviluppa una terapia chì interferisce cù a produzzione o a sopravvivenza di e cellule tumorali. Questa pò esse fatta sia riducendu l'attività di u marcatore o impedendu chì si lega à un recettore chì normalmente attiva.
4. Chì sò e terapie mirate appruvate è cumu funzionanu?
- Terapie ormonali rallenta o ferma a crescita di tumori sensibili à l'ormoni chì richiedenu certi ormoni per cresce.
- Inibitori di trasduzione di segnale bluccà l'attività di e molecule chì participanu à a trasduzione di u signale, u prucessu per quale una cellula risponde à i signali da u so ambiente.
- Modulatori di spressione genica(GEM) mudificà a funzione di e proteine chì ghjucanu un rolu in u cuntrollu di l'espressione genica.
- Induttori di l'apoptosi pruvucà e cellule cancerose à subì l'apoptosi, u prucessu di morte cellulare controllata.
- Inibitori di l'angiogenesi bluccà a crescita di novi vasi sanguigni, limitendu cusì u fornimentu di sangue necessariu per cresce i tumori.
- Immunoterapii scatenà u sistema immunitariu per distrughje e cellule cancerose.
- Anticorpi monoclonali (mAb o moAb) consegna molecule tossiche per destinà è tumbà e cellule specifiche di u cancheru cumportendu si cum'è un magnetu per truvà e elli è bluccà a so riproduzione.
5. Quale hè un candidatu per a terapia mirata?
Quandu a Food and Drug Administration di i Stati Uniti approva una terapia mirata particulare, definiscenu e circustanze specifiche quandu pò esse aduprata. Anu ancu definitu quale hè un bonu adattatu per u trattamentu. In generale, e terapie mirate sò aduprate per curà e persone chì anu una mutazione particulare chì u trattamentu pò rilevà. Funzionanu per distrugge o inibisce e cellule cancerose di sta mutazione. A terapia mirata pò ancu esse una opzione per e persone chì u cancheru ùn hà micca rispostu à altre terapie, si hè diffuso o ùn hè micca adattu per a chirurgia.
6. Ci hè una limitazione di a terapia mirata?
E cellule tumorali ponu diventà resistenti mutendu in modu chì a terapia mirata ùn sia più efficace. Se sì, u tumore pò truvà una nova via per ottene una crescita chì ùn dipende micca da u target. In certi casi, u trattamentu miratu pò travaglià megliu combinendu duie terapie o droghe più tradizionali di chimioterapia.
7. Chì sò l'effetti secundarii cumuni di a terapia mirata?
L'effetti secundarii più cumuni di e terapie mirate includenu:
- debbulezza
- nausea
- vomitu
- diarrea
- mal di testa
- difficultà
- rispirendu
- eruzioni cutanee
Altri effetti secondari includenu depigmentazione di i capelli, prublemi cù a coagulazione di u sangue è a guarigione di ferite, è pressione alta.