Tenesmus: chì hè, cause possibili è trattamentu
Cuntenutu
- Cause pussibili
- 1. Malattia infiammatoria di l'intestinu
- 2. Infezzione intestinali
- 3. Abscesu anale
- 4. Cancer di l'intestinu
- 5. Diverticulosi
- 6. Sindrome di l'intestione irritabile
- Chì ghjè u diagnosticu
- Cumu hè fattu u trattamentu
- Trattamentu naturale
- Chì ci hè a differenza trà u tenesme rettale è u tenesme di a vescica
Tenesme rettale hè u nome scentificu chì si verifica quandu a persona hà una voglia intensa di evacuà, ma ùn pò, è dunque ùn ci hè alcuna uscita di feci, malgradu u desideriu. Ciò significa chì a persona sente una incapacità di svuotà cumpletamente l'intestinu grossu, ancu s'ellu ùn hà micca feci da espulsione.
Sta cundizione hè di solitu assuciata à cambiamenti in l'intestinu, cum'è malattie infiammatorie di l'intestinu, diverticulosi o infezioni intestinali, è pò esse accumpagnata da altri sintomi cum'è u dolore addominale è i crampi.
U trattamentu dipende da a malatia chì provoca u tenesmus, è pò esse fattu cù medicazione o semplicemente cù l'adopzione di un stilu di vita sanu.
Cause pussibili
Ci hè parechje cause chì ponu esse a causa di u tenesme rettale:
1. Malattia infiammatoria di l'intestinu
E malatie infiammatorie di l'intestinu, cume a colite ulcerosa o a malattia di Crohn, ponu causà sintomi cum'è gonfiori, frebba, diarrea grave è tenesme. Amparate più nantu à a Malattia di Crohn è a Colite Ulcerosa.
2. Infezzione intestinali
I sintomi di l'infezzione intestinali varienu secondu u microorganismu chì provoca a malattia, ma di solitu provoca crampi è dolori addominali, diarrea, perdita di appetitu, frebba è in certi casi, tenesme. Sapete cumu identificà una infezzione intestinale è ciò chì pudete manghjà.
3. Abscesu anale
L'ascessu anale hè custituitu da a furmazione di una cavità cù pus in a pelle di a regione intornu à l'anu, chì pò causà sintomi cum'è u dolore, soprattuttu quandu si evacuanu o si stà, l'apparizione di un buccu doloroso in a zona anale, sanguinamentu o eliminazione di secrezione giallastra, chì pò tenesme rettale pò ancu accade. Amparate à identificà stu prublema.
4. Cancer di l'intestinu
U cancheru di l'intestione pò causà sintomi cum'è diarrea frequente, sangue in feci, dolore in u ventre o tenesme, chì ponu esse difficiule da identificà perchè sò segni chì ponu accade ancu per prublemi cumuni, cum'è infezioni intestinali o emorroidi. Cunnosce altri sintomi di u cancheru di l'intestinu.
5. Diverticulosi
Si tratta di una malattia di l'intestinu caratterizata da a furmazione di diverticuli, chì sò piccule sacche presenti in a mucosa intestinale, chì si formanu quandu i punti nantu à u muru di l'intestinu sò fragili, è finiscenu per esse prughjettati fora per via di cuntrazioni intestinali. Generalmente, ùn causanu sintomi, eccettu quandu si accendenu o infettanu, dendu origine à diverticulite. Amparate cumu identificà è trattà diverticulite.
6. Sindrome di l'intestione irritabile
U sindrome di l'intestione irritabile hè un disordine intestinale chì pò causà dolore addominale, stinzia o diarrea è, in certi casi, tenesme. E persone cun questu sindrome sò particolarmente sensibili à stimuli, cume u stress, a dieta, i medicamenti o ormoni, chì ponu causà contrazioni anormali in l'intestinu o in altrò in u trattu gastrointestinale. Amparate più nantu à a Sindrome di Intestione Irritabile.
Oltre à queste, ci sò altre cause chì ponu purtà à u tenesme rettale, cume l'infiammazione di u colonu per via di radiazioni, ansietà, movimentu anormale di l'alimentu in u trattu digestivu, avè un emorroidi prolapsatu, un ascessu rettale o gonorrea, chì hè una malattia di trasmissione sessuale.
Chì ghjè u diagnosticu
Generalmente, u diagnosticu di tenesme rettale consiste in un esame fisicu, valutazione di sintomi è abitudini intestinali, dieta, stile di vita è prublemi di salute, analisi di sangue è cultura di feci, radiografia o CT scan di a regione addominale, colonoscopia, sigmoidoscopia è diagnosi di malatie di trasmissione sessuale.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu dipenderà da a causa o di a malattia chì hè a causa di u tenesmus. Cusì, u trattamentu pò esse realizatu aduprendu anti-infiammatori o corticosteroidi orali o rettali, chì riducenu l'infiammazione; farmaci suppressanti immune, chì inibiscenu a risposta di u sistema immunitariu, chì provoca infiammazione; antibiotici o antiparasitichi, chì luttanu contr'à e infezioni, in casu di malatie di trasmissione sessuale o infezioni intestinali.
Inoltre, u duttore pò ricumandà ancu l'usu di lassativi, per e persone chì soffrenu di tenesmus assuciatu à stinzia o per quelli chì anu disordini di motilità intestinale, analgesici per alleviare u dolore è evità alcuni alimenti chì ponu esse causanti cambiamenti intestinali.
Trattamentu naturale
In più di u trattamentu di droghe, ci sò misure chì ponu aiutà à alleviare o ancu risolve u tenesmus. Per questu, hè assai impurtante di aduttà una dieta equilibrata, ricca di fibre, cume verdure, frutti, fagioli è lenticchie, semi è noci, beie molta acqua, esercitassi regolarmente, per stabilisce una bona funzione intestinale è riduce stress.
Chì ci hè a differenza trà u tenesme rettale è u tenesme di a vescica
Mentre u tenesme rettale hè carattarizatu da un intensu desideriu di evacuà, cun a sensazione chì e feci restanu in u rettu, u tenesme vescicale hè una condizione distinta, chì hè legata à a vescica, vale à dì, e persone cun tenesme vescicale, sentenu chì, dopu urinare, ùn ponu micca svuotà cumpletamente a vescica, ancu s'ella hè viota.