Test di camminata di 6 minuti: cosa hè, à chì serve è cumu fà
Cuntenutu
Fà u test di camminata di 6 minuti hè un bonu modu per scopre a capacità respiratoria, cardiaca è metabolica di una persona chì hà una patologia cum'è insufficienza cardiaca, malattia pulmonare ostruttiva cronica o chì hà avutu una chirurgia in u core o in u pulmone, per esempiu.
L'obiettivu principale di a prova hè di verificà a distanza chì a persona pò camminà per 6 minuti di fila, è di valutà a funzione cardiaca è respiratoria, a frequenza cardiaca è a pressione di a persona devenu esse misurate prima è dopu a prova.
Per chì ghjè
U test di andatura di 6 minuti serve per valutà a capacità cardiaca è respiratoria in e situazioni seguenti:
- Dopu a chirurgia di trapianto di pulmoni
- Dopu a cirurgia bariatrica;
- Insuffisienza cardiaca;
- In casu di BPCO;
- Fibrosi cistica;
- Fibromialgia;
- Ipertensione pulmonaria;
- Cancru di pulmone.
U test deve esse effettuatu almenu 2 ore dopu un pastu è a persona pò continuà à piglià i so medicamenti cum'è di solitu. A ropa deve esse cunfortu è e scarpe da tennis sò purtate.
Cumu hè fattu u test
Per fà a prova ci vole à pusà è ripusassi per 10 minuti. Dopu, a pressione è u pulse sò misurati è poi a camminata deve cumincià, in un locu pianu, almenu 30 metri di lunghezza, durante i 6 minuti chì devenu esse cronometrati. U ritmu duveria esse u più veloce pussibule, senza corre, ma fermamente.
Ideale, a persona deve esse in gradu di marchjà nurmalmente per 6 minuti, senza piantà, ma hè permessa di piantà per respirà o toccà un muru, è se accade, u duttore pò dumandà se vulete piantà u test immediatamente o se vogliu cuntinuà.
Quandu si ghjunghje à 6 minuti, a persona deve pusà è immediatamente a pressione è u pulse deve esse misurata di novu è u terapeuta deve dumandà se a persona hè assai stanca o micca, è a distanza camminata deve esse misurata ancu. Una nova misura di questi valori deve esse effettuata in i minuti 7, 8 è 9 pocu dopu a prova hè finita.
U test deve esse fattu di novu in menu di 1 settimana, è i risultati devenu esse paragunati, perchè i valori sò più curretti.
Quandu ùn fà micca a prova
U test di camminata ùn deve esse realizatu in casu d'angina instabile, chì hè quandu a persona hà un dolore toracicu chì dura più di 20 minuti, o in casu di un infartu per menu di 30 ghjorni.
Altre situazioni chì ponu impedisce l'esecuzione di stu test sò a frequenza cardiaca sopra 120 bpm, a pressione sistolica sopra 180, è a pressione diastolica sopra 100 mmHg.
A prova deve esse fermata se a persona hà:
- Dolore di pettu;
- Mancanza di respira;
- Sudore;
- Pallore;
- Sturdimentu o
- Crimea.
Siccomu stu test pò aumentà a pressione sanguigna è a frequenza cardiaca, se ci hè un suspettu chì a persona si pò senta malata o avè un attaccu di core, u test deve esse effettuatu in ospedale, durante l'ospedale, o in una clinica induve l'aiutu immediatu pò esse furnitu, in casu di necessità. Tuttavia, malgradu esse un test di esercitazione, ùn ci sò praticamente micca morti registrate per via di u test.
Valori di riferenza
I valori di riferimentu varienu assai secondu l'autore, allora u megliu modu per valutà a persona hè di fà a prova duie volte, menu di 7 ghjorni di distanza è di paragunà i risultati. A persona deve riportà cumu si sente appena u test hè finitu, chì aiuta à determinà u so livellu di capacità motoria è respiratoria. A scola di Borg serve per valutà u livellu di mancanza di respiru chì una persona pò sperimentà, è varieghja da zero à 10, induve zero hè: Ùn aghju mancanza di respiru, è 10 hè: impussibile di cuntinuà à marchjà.