Tetrachromacy ('Super Vision')
Cuntenutu
- Tetrachromacy vs. trichromacy
- Cause di tetrachromacy
- Pruvenzi usati per diagnosticà a tetracromazia
- Tetrachromacy in a nutizia
Cosa hè a tetracromazia?
Mai intesu parlà di canne è coni da una classe di scienze o da u vostru oculista? Sò i cumpunenti in i vostri ochji chì vi aiutanu à vede a luce è i culori. Sò situati in a retina. Hè un stratu di tissutu finu à u fondu di u vostru globu oculare vicinu à u vostru nervu otticu.
E verge è i coni sò cruciale per a vista. E verghe sò sensibili à a luce è sò impurtanti per permette di vede in u bughju. I Coni sò rispunsevuli di permette di vede i culori.
A maiò parte di e persone, è ancu altri primati cum'è gorilla, orangutani è scimpanzé è ancu alcuni, vedenu solu u culore attraversu trè tippi diffirenti di coni. Stu sistema di visualizazione di culore hè cunnisciutu cum'è trichromacy ("trè culori").
Ma esistenu certe prove chì ci sò persone chì anu quattru canali di percezione di culore distinti. Questu hè cunnisciutu cum'è tetrachromacy.
Si pensa chì a tetracromazia sia rara trà l'omi umani. A ricerca mostra chì hè più cumuni in e donne chì in l'omi. Un studiu di u 2010 suggerisce chì guasi u 12 per centu di e donne ponu avè stu quartu canale di percepzione di u culore.
L'omi ùn sò micca cusì propensi à esse tetracromati. L'omi sò in realtà più propensi à esse daltonici o incapaci di percepisce tanti culori cum'è e donne. Questu hè dovutu à anomalie ereditate in i so coni.
Amparemu di più nantu à cume a tetracromazia si pone contr'à a visione tricromatica tipica, ciò chì causa a tetracromia, è cumu si pò scopre se l'avete.
Tetrachromacy vs. trichromacy
L'umanu tipicu hà trè tippi di coni vicinu à a retina chì permettenu di vede parechji culori nantu à u spettru:
- coni à onda corta (S): sensibile à i culori cù lunghezze d'onda corte, cum'è purpura è turchinu
- coni di onda media (M): sensibile à i culori cù lunghezze d'onda medie, cum'è u giallu è u verde
- coni à onda lunga (L): sensibile à i culori cù lunghezze d'onda lunghe, cum'è u rossu è l'aranciu
Questu hè cunnisciutu cum'è a teoria di trichromacy. I fotopigmenti in questi trè tippi di coni vi danu a vostra capacità di percepisce u spettru cumpletu di culore.
I fotopigmenti sò fatti di una proteina chjamata opsin è di una molecula sensibile à a luce. Sta molecula hè cunnisciuta cum'è 11-cis retiniana. Diversi tippi di fotopigmenti reagiscenu à certe lunghezze d'onda di culore ch'elli sò sensibili. Questu risultati in a vostra capacità di percepisce questi culori.
I Tetrachromati anu un quartu tippu di conu cun un fotopigmentu chì permette a percezione di più culori chì ùn sò micca in u spettru tipicamente visibile. U spettru hè megliu cunnisciutu cum'è ROY G. BIV (Red, Ogamma, Yellow, Green, Blue, Indigo, è Violet).
L'esistenza di stu fotopigmentu in più pò permette à un tetrachromat di vede più dettagliu o varietà in u spettru visibile. Questu hè chjamatu a teoria di tetrachromacy.
Mentre i tricromati ponu vede circa 1 milione di culori, i tetracromati ponu esse capace di vede un incredibile 100 milioni di culori, secondu Jay Neitz, PhD, prufessore d'oftalmologia à l'Università di Washington, chì hà studiatu assai a visione di u culore.
Cause di tetrachromacy
Eccu cumu a vostra percepzione di culore funziona tipicamente:
- A retina hè presa in luce da a vostra pupilla. Questa hè l'apertura davanti à l'ochju.
- A luce è u culore viaghjanu attraversu a lente di u to ochju è diventanu parte di una maghjina focalizzata.
- I Coni trasformanu l'infurmazioni di luce è culore in trè signali separati: rossu, verde è turchinu.
- Questi trè tippi di segnali sò inviati à u cervellu è trasformati in una cuscenza mentale di ciò chì stai vedendu.
L'essere umanu tipicu hà trè tippi diffirenti di coni chì dividenu l'infurmazioni di culore visuale in signali rossi, verdi è turchini. Questi signali ponu allora esse combinati in u cervellu in un missaghju visuale tutale.
I Tetrachromati anu un tipu di cune in più chì li permette di vede una quarta dimensionalità di culori. Risulta da una mutazione genetica. È ci hè veramente una bona ragione genetica perchè i tetracromati sò più propensi à esse donne. A mutazione di tetrachromacy hè passata solu per u cromusomu X.
E donne ricevenu dui cromusomi X, unu da a so mamma (XX) è unu da u so babbu (XY). Sò più propensi à eredità a mutazione genetica necessaria da i dui cromusomi. L'omi ricevenu solu un cromusomu X. E so mutazioni di solitu risultanu in tricromazia anomala o daltonismu. Questu significa chì o i so coni M o L ùn percepenu micca i culori adatti.
Una mamma o una figliola di qualcunu cun tricromazia anomala hè più probabile chì sia un tetrachromat. Unu di i so cromusomi X pò purtà geni nurmali M è L. L'altru prubabilmente porta geni L regulari è genu L mutatu passatu per un babbu o figliolu cun tricromazia anomala.
Unu di sti dui cromusomi X hè ultimamente attivatu per u sviluppu di e cellule coniche in a retina. Questu causa a retina per sviluppà quattru tippi di cellule di coni per via di a varietà di diversi geni X trasmessi sia da a mamma sia da u babbu.
Alcune spezie, cumpresi l'umani, simplicemente ùn anu micca bisognu di tetracromazia per alcun scopu evolutivu. Anu guasgi persu a capacità in tuttu. In alcune spezie, a tetracromazia hè tutta di sopravvivenza.
Parechje spezie d'uccelli, cum'è quellu, anu bisognu di tetracromazia per truvà alimentu o sceglie un cumpagnu. È a relazione di impollinazione mutuale trà certi insetti è fiori anu fattu sviluppà e piante. Questu, à u turnu, hà fattu chì l'insetti evolucioninu per vede sti culori. In questu modu, cunnoscenu esattamente chì piante sceglie per a impollinazione.
Pruvenzi usati per diagnosticà a tetracromazia
Pò esse sfida di sapè se site un tetrachromat se ùn avete mai statu testatu. Puderete solu piglià a vostra capacità di vede culori in più per garantita perchè ùn avete micca altru sistema visuale per paragunà u vostru.
U primu modu per scopre u vostru statutu hè sottumessu à teste genetiche. Un prufilu cumpletu di u vostru genomu persunale pò truvà e mutazioni nantu à i vostri geni chì puderanu avè risultatu in i vostri quarti coni. Un test geneticu di i vostri parenti pò ancu truvà i geni mutati chì vi sò stati trasmessi.
Ma cumu si pò sapè se sì veramente capace di distingue i culori in più da quellu conu in più?
Hè quì chì a ricerca vene utile. Ci hè parechje manere chì pudete truvà se site un tetrachromat.
U test di corrispondenza di culore hè u test più significativu per a tetracromazia. Va cusì in u cuntestu di un studiu di ricerca:
- I ricercatori presentanu i participanti à u studiu cù un inseme di dui mischji di culori chì pareranu listessi à i tricromati ma diversi da i tetracromati.
- I participanti valutanu da 1 à 10 quantu questi mischji s'assumiglianu.
- I participanti sò dati i listessi insemi di mischji di culori in un tempu sfarente, senza esse dichjaratu ch'elli sò e listesse cumbinazioni, per vede se e so risposte cambianu o stanu listesse.
I veri tetracromati valuteranu questi culori di listessa manera ogni volta, vale à dì chì ponu effettivamente differenzà trà i culori prisentati in e duie coppie.
I Trichromati ponu valutà i listessi mischji di culori di manera sfarente in tempi diversi, vale à dì chì sò solu à sceglie numeri aleatorii.
Avvertimentu nantu à i testi in lineaNotate chì qualsiasi test in linea chì dichjara di pudè identificà a tetracromia deve esse avvicinatu cun estremu scetticisimu. Sicondu i circadori di l'Università di Newcastle, e limitazione di a visualizazione di u culore nantu à i schermi di l'urdinatore rendenu impossibili e prove in linea.
Tetrachromacy in a nutizia
I tetracromati sò rari, ma qualchì volta facenu grandi onde mediatiche.
Un sughjettu in u 2010 Journal of Vision studiu, cunnisciutu solu cum'è cDa29, avia una visione tetrachromatica perfetta. Ùn hà micca fattu errori in i so testi di corrispondenza di culore, è e so risposte sò state incredibilmente rapide.
Hè a prima persona chì hè stata pruvata da a scienza per avè tetrachromacy. A so storia hè stata dopu ripresa da numerosi media scientifichi, cum'è a rivista Discover.
In u 2014, l'artista è tetrachromat Concetta Antico hà spartutu a so arte è e so sperienze cù a British Broadcasting Corporation (BBC). In e so parolle, a tetracromia li permette di vede, per esempiu, "grisgiu sordu ... [cum'è] aranci, gialli, verdi, turchini è rosa".
Mentre e vostre proprie possibilità di esse un tetracromatu ponu esse magre, queste storie mostranu quantu sta rarità continua à affascinà quelli di noi chì pussedenu una visione standard di trè coni.