Cumu identificà è trattà i diversi tipi di emorragia

Cuntenutu
- Cumu accade l'emorragia
- 1. Capillariu
- 2. Venoso
- 3. Arteriale
- Segni è sintomi di sangu
- Sanguinamentu esternu
- Sanguinamentu internu
- Altri tippi di sangu
L'emorragia hè a perdita di sangue chì si verifica dopu una ferita, un colpu o una malattia per via di a rottura di i vasi in u sangue. L'emorragia pò esse esterna, quandu u sanguinamentu hè visualizatu fora di u corpu, o interna, quandu accade in qualchì cavità di l'organisimu, cum'è in l'addome, u craniu o u pulmone, per esempiu.
Siccomu u sanguinamentu esternu pò causà una grande perdita di sangue in pocu tempu, hè impurtante d'andà à a sala d'urgenza u più prestu pussibule, soprattuttu s'ellu si tratta di una ferita assai grande o sì ùn smette micca di sanguinà dopu à 5 minuti.
In casu di sanguinamentu internu, u sanguinamentu pò esse più difficiule da identificà, ma deve sempre esse valutatu da un duttore. Dunque, se si sospetta un sanguinamentu, duvete sempre andà à l'uspidale.
Cumu accade l'emorragia
L'emorragia si verifica per via di una ferita à diversi navi in u sangue, chì ponu esse classificati cum'è:
1. Capillariu
Hè u sangu più cumunu, chì accade ogni ghjornu, di solitu per via di picculi tagli o abrasioni, in i quali sò affettati solu i picculi navi chì ghjunghjenu à a superficia di u corpu, chjamati capillari.
- Cosa da fà: postu chì stu tipu d'emorragia hè leggera è di poca quantità, u sanguinamentu si ferma di solitu solu cù l'applicazione di qualchì pressione in u locu per 5 minuti. Dopu à piantà, pudete lavà a zona cun cura, aduprendu sapone è acqua è poi copre cù un vestitu pulitu è asciuttu.
2. Venoso
Hè l'emorragia chì accade per via di un tagliu grande o più prufondu, cun sanguinamentu in un flussu continuu è lentu, à volte di grande vulume, per a ferita.
- Cosa da fà: stu tippu di sanguinamentu hè solu grave quandu si ghjunghje à una vena di grande calibru, è, dunque, di solitu si ferma cù a cumpressione di u situ, cù un pannu pulitu. A sala d'urgenza deve esse cercata perchè, in generale, hè necessariu eseguisce una sutura di a ferita in modo chì ùn ci sia risicu d'infezione o di sangu novu.
3. Arteriale
Hè u tippu di emorragia in cui sò influenzate l'arterie, vale à dì i vasi chì portanu u sangue da u core à u restu di u corpu è, dunque, anu sangue rossu luminosu, cun grande flussu è intensità. L'emorragia arteriale hè u tippu u più seriu, è pò ancu causà ghjetti di sangue in lochi luntani da u corpu è risicu di morte.
- Cosa da fà: postu chì hè un sanguinamentu severu, deve esse fermatu u più prestu pussibule, cù una forte cumpressione di u situ cù panni puliti o cù l'esekzione di un tornichichu, postu chì hè un'emorragia più difficiule da cuntrullà. Duvete andà prestu à a sala d'urgenza o chjamà à 192. Sì u sanguinamentu hè da un bracciu o da una ghjamba, pudete alzà u membru per facilità a retenzione.
U tornichettu ùn deve micca stà per un bellu pezzu impedendu a circulazione, perchè s'ellu hè assente per un longu periodu, pò causà a morte di i tessuti di quellu membru, ciò chì rinforza l'importanza di ghjunghje rapidamente à a sala d'urgenza.
Ci hè ancu emuragia di u tippu mischju, chì hè quandu più di un tippu di vascellu hè ghjuntu, di solitu per un accidente o un colpu forte, è pò esse più difficiule da identificà.
Vede più nantu à cumu fà i primi aiuti per i sanguinamenti è altri accidenti cumuni in casa.
Segni è sintomi di sangu
I sintomi causati da i sanguinamenti dipendenu micca solu da l'origine, ma ancu da a so situazione, è ponu esse classificati in:
Sanguinamentu esternu
Quandu l'emorragia hè esterna, a so presenza pò facilmente esse rimarcata da l'esternalizazione di u sangue. A so quantità è intensità dipende da u tippu di vascellu influenzatu, è sì hè una regione di u corpu cù assai vascelli. Per esempiu, i tagli à u scalp causanu più sanguinamentu, ancu s'elli sò chjuchi, postu chì hè una regione assai vascularizata.
Sanguinamentu internu
Quandu hè internu, pò esse più difficiule da identificà, ma i segni chì indicanu a presenza di una emorragia di stu tippu sò:
- Pallore è stanchezza;
- Pulsu veloci è debule;
- Respirazione rapida;
- Assai sete;
- Caduta di pressione;
- Nausea o vomitu cù sangue;
- Cunfusione mentale o svenimentu;
- Un saccu di dulore in l'abdomen, chì si indurisce.
Se si sospetta un'emorragia interna, a sala d'urgenza deve esse cercata u più prestu pussibule, affinchì e prucedure o chirurgie necessarie sianu purtate per cuntene lu.
Una di e forme più frequenti di sanguinamentu internu hè cerebrale, chì porta à l'apparizione di un colpu emorragicu. Amparate à identificà i primi segni di colpu.
Altri tippi di sangu
Ci hè ancu alcuni esempi di sanguinamentu internu chì sò esternalizzati, è i più cumuni includenu:
- In i feci, per via di una ferita à l'intestinu o emorroidi, per esempiu, chì hè un sanguinamentu digestivu più bassu;
- Nantu à a tosse, canusciuta ancu cum'è emoptisi, chì accade per via di infezioni respiratorie, ferite pulmonari o cancru, per esempiu;
- In u senu, per via di cambiamenti menstruali o di fibromi, per esempiu;
- In l'urina, causatu da infezioni o calcoli urinarii;
- In u nasu, o epistaxis, per via di starnutis o irritazione di u rivestimentu di u nasu, per esempiu. Sapete chì fà per piantà u sangu.
In presenza di sti tippi di sanguinamentu, a sala d'urgenza deve esse ancu cercata, affinchì u duttore ordini testi chì indicanu a causa di u sanguinamentu.