Cosa hè a toracentesi, à chì serve è cumu si face?

Cuntenutu
A toracentesi hè una prucedura fatta da un duttore per caccià u fluidu da u spaziu pleurale, chì hè a parte trà a membrana chì copre u pulmone è e coste. Stu fluidu hè raccoltu è mandatu in un laburatoriu per diagnosticà qualsiasi malattia, ma serve ancu per alleviare i sintomi, cume a mancanza di respiru è u dolore toracicu, causati da l'accumulazione di fluidu in u spaziu pleurale.
Generalmente, hè una prucedura rapida è ùn richiede micca assai tempu per recuperà, ma in certi casi ponu esse rossi, dolore è fughe di liquidi da u locu induve l'aghju hè inseritu, è hè necessariu informà u duttore.

Per chì ghjè
A toracentesi, chjamata dinò drenagiu pleurale, hè indicata per alleviare i sintomi cum'è u dulore quandu si respira o a mancanza di respiru causata da un prublema pulmonare. Tuttavia, sta prucedura pò ancu esse indicata per investigà a causa di l'accumulazione di fluidi in u spaziu pleurale.
Questa accumulazione di fluidu à l'esternu di u pulmone hè chjamata effusione pleurale è accade per via di alcune malatie, cume:
- Fallimentu cardiacu congestivu;
- Infezzioni da virus, batteri o funghi;
- Cancru di pulmone;
- Coagulu di sangue in u pulmone;
- Lupus eritematosu sistemicu;
- Tuberculosi;
- Pneumonia severa;
- Reazzioni à i medicazione.
U medicu generale o pulmonologu pò identificà u versu pleurale attraversu esami cum'è raggi X, tomografia computerizzata o ultrasuoni è pò indicà a prestazione di toracentesi per altri motivi, cume a biopsia di a pleura.
Cumu hè fattu
A Thoracentesi hè una prucedura realizata à l'uspidale o a clinica da un medico generale, pulmonologu o chirurgu generale. Attualmente, l'usu di l'ultrasu hè indicatu à u mumentu di a toracentesi, perchè cusì u duttore sà esattamente induve si accumula u liquidu, ma in i lochi induve l'usu di l'ultrasu ùn hè micca dispunibile, u duttore hè guidatu da l'esami d'imaghjini fatti prima di a prucedura, cum'è una radiografia o tomografia.
A toracentesi si face di solitu in 10 à 15 minuti, ma pò piglià più tempu s'ellu ci hè troppu fluidu in u spaziu pleurale. I passi di a procedura sò:
- Cacciate i ghjuvelli è altri oggetti è mette i vestiti d'ospedale cù un'apertura à u spinu;
- L'apparechju serà installatu per misurà i battiti di u core è a pressione sanguigna, è ancu u persunale infirmieru serà capace di mette un tubu nasale o una maschera per garantisce più ossigenu à i pulmoni;
- Pusà o chjinatu nantu à a riva di una brancarda cù i bracci alzati, chì sta pusizione aiuta u duttore à identificà megliu i spazii trà e coste, chì ghjè duv'ellu metterà l'agulla;
- A pelle hè pulita cun un pruduttu antisetticu è l'anestesia hè applicata induve u duttore perforerà cù l'agulla;
- Dopu chì l'anestesia sia entrata in vigore nantu à u situ, u duttore inserisce l'agulla è ritira u liquidu pianu pianu;
- Quandu u liquidu hè cacciatu, l'agulla serà cacciatu è un medicamentu serà messu in piazza.
Appena finita a prucedura, un campione di u liquidu hè inviatu à u laboratoriu è una radiografia pò esse effettuata per chì u duttore veda i pulmoni.
A quantità di fluidu drenatu durante a procedura dipende da a malattia è, in certi casi, u duttore pò mette un tubu per drenà più fluidi, cunnisciutu cum'è drenu. Amparate più nantu à ciò chì hè una fossa è a cura necessaria.
Prima di a fine di a prucedura, ci sò segni di sangu o di fuga di liquidu. Quandu ùn ci hè nimu di sti segni, u duttore vi lascerà andà in casa, però hè necessariu avvisà in casu di frebba sopra à 38 ° C, rossu in u locu induve l'agulla hè stata inserita, se ci hè u sangue o liquidu chì fughje, mancanza di soffiu o dulore in u pettu.
A maiò parte di u tempu, ùn ci sò restrizioni à a dieta in casa è u duttore pò dumandà chì alcune attività fisiche sianu suspesi.

Possibili complicazioni
A toracentesi hè una prucedura sicura, sopratuttu quandu hè fatta cù l'aiutu di l'ultrasu, ma alcune complicazioni ponu accade è varià secondu a salute di a persona è u tippu di malattia.
E cumplicazioni principali di stu tipu di prucedura ponu esse sanguinamenti, infezioni, edema pulmonare o pneumotorace. Pò accade di causà qualchì dannu à u fegatu o a milza, ma questi sò assai rari.
Inoltre, dopu à a prucedura, u dulore toracicu, a tosse secca è a sensazione di svenimentu ponu apparì, allora hè sempre necessariu tene u cuntattu cù u duttore chì hà fattu a toracentesi.
Contraindicazioni
A Thoracentesi hè una prucedura chì si pò fà per a maiò parte di a ghjente, ma in certi casi pò esse contraindicata, cum'è avè prublemi di coagulazione di u sangue o avè qualchì sanguinamentu.
Inoltre, hè necessariu informà u duttore chì avete da esse testatu in situazioni di gravidanza, allergie à u lattice o anestesia o l'usu di medicazione per diluisce u sangue. Si deve ancu seguità e raccomandazioni fatte da u duttore prima di a prucedura, cume smettere di piglià medicazione, tene u digiunu è fà testi di imaging fatti prima di a toracentesi.