Traslucenza nucleare: cosa hè, à chì serve è cumu si face
Cuntenutu
A traslucenza nucale hè un esame, effettuatu durante l'ultrasu, chì hè adupratu per misurà a quantità di liquidu in a regione di u collu di u fetu è chì deve esse effettuatu trà l'11a è a 14a settimana di gestazione. Questa prova hè aduprata per calculà u risicu chì u zitellu abbia una malformazione o un sindrome, cum'è u sindrome di Down.
Quandu e malformazioni o malatie genetiche sò prisenti, u fetu tende à accumulà fluidi in a nuca, allora se a misura di traslucenza nucale hè aumentata, sopra 2,5 mm, significa chì ci pò esse qualchì cambiamentu in u so sviluppu.
Per chì ghjè l'esame
A misura di a traslucenza nucale ùn conferma micca chì u zitellu abbia una malattia genetica o una malformazione, ma indica se u zitellu hà o micca un risicu aumentatu d'avè sti cambiamenti.
Se u valore di a prova hè cambiatu, l'ostetricu richiederà altre prove cume l'amniocentesi, per esempiu, per cunfirmà o micca a diagnosi.
Cumu hè fattu è valori di riferimentu
A traslucenza nucale hè fatta durante unu di l'ultrasoni prenatali è, in questu mumentu, u duttore misura a dimensione è a quantità di liquidu chì si trova in a regione daretu à u collu di u zitellu, senza a necessità di alcuna altra procedura speciale.
I valori di traslucenza nucale ponu esse:
- Nurmale: menu di 2,5 mm
- Cambiatu: uguale o superiore à 2,5 mm
Un esame cun valore aumentatu ùn garantisce micca chì u zitellu soffre di alcuna alterazione, ma indica chì ci hè un risicu più grande è, dunque, l'ostetricu richiederà altre prove, cume l'amniocentesi, chì prende un campione di u fluidu amnioticu, o cordocentesi, chì valuta un campione di sangue di cordone. Amparate più nantu à cume amniocentesi o cordocentesi sò fatte.
Se durante l'ultrasonografia ci hè ancu l'assenza di l'ossu nasale, u risicu di qualchì malformazione cresce di più, postu chì l'ossu nasale hè generalmente assente in casi di sindromi.
Oltre à a traslucenza nucale, l'età di a mamma è a storia familiare di cambiamenti cromosomichi o di malatie genetiche sò ancu impurtanti per calculà u risicu di u zitellu di avè unu di sti cambiamenti.
Quandu si face traslucenza nucale
Questa prova si deve fà trà l'11a à a 14a settimana di gestazione, postu chì hè quandu u fetu hà una lunghezza trà 45 è 84 mm è hè pussibile calculà a misura di traslucenza nucale.
Pò esse ancu cunnisciutu cù l'ultrasound morfologicu di u primu trimestre, perchè, in più di a misurazione di u collu di u zitellu, aiuta ancu à identificà e malformazioni in l'osse, u core è i vasi sanguini.
Amparate nantu à l'altri testi chì sò necessarii in u primu trimestre di gravidanza.