Cumu hè a trasmissione di u morbillo
Cuntenutu
A trasmissione di u morbellu accade assai facilmente per a tosse è / o starnutimentu di una persona infetta, perchè u virus di a malattia si sviluppa rapidamente in u nasu è in a gola, essendu liberatu in a saliva.
Tuttavia, u virus pò ancu sopravvivere finu à 2 ore in aria o in superfici in a stanza induve a persona infettata hà starnutitu o tossu. In questi casi, se u virus hè capace di entrà in cuntattu cù l'ochji, u nasu o a bocca di una persona sana, dopu avè toccu e superfici cù queste mani è dopu avè toccu a faccia, per esempiu, a malattia pò esse trasmessa.
Finu à quandu hè pussibile trasmette u virus
A persona cun u morbillo pò trasmette a malattia da 4 ghjorni prima di l'apparizione di i primi sintomi à 4 ghjorni dopu à l'apparizione di i primi tacchi nantu à a pelle.
Dunque, hè sempre raccomandatu chì a persona infettata, o chì pensa chì pò esse infettata, resti isolata in una stanza di a casa o porti una maschera per almenu 1 settimana, per impedisce chì u virus scappa in aria quandu tossisce. o starnutì, per esempiu.
Quante volte pudete piglià u morbillo
A maiò parte di a ghjente riceve u morbellu una sola volta in a so vita, perchè dopu l'infezzione u sistema immunitariu crea anticorpi chì sò capaci di eliminà u virus a prossima volta ch'elli entreranu in cuntattu cù u corpu, senza alcunu tempu per chì i sintomi apparisinu.
Cusì, a vaccinazione hè assai impurtante perchè furnisce u corpu cù u virus inattivu, perchè u sistema immunitariu crea anticorpi senza chì u virus abbia da sviluppà è pruduce sintomi.
Cumu si prutege
U megliu modu per prevene u morbillo hè a vaccinazione, chì deve esse realizata in duie tappe in a zitellina, a prima, trà 12 è 15 mesi, è a seconda, trà 4 è 6 anni. Dopu pigliatu u vaccinu, sarete prutettu per a vita. L'Adulti chì ùn sò micca stati vaccinati da zitelli ponu piglià u vaccinu in una sola dosi.
Tuttavia, se u vaccinu ùn hè micca statu presu, ci sò alcune precauzioni chì aiutanu à prutege contra una epidemia di morbillo, cume:
- Evite i lochi cù parechje persone, cum'è centri cummerciale, mercati, autobus o parchi, per esempiu;
- Lavate e mani spessu cù acqua è sapone;
- Evite di mette e vostre mani in faccia, soprattuttu prima di lavalli;
- Evite un cuntattu strettu, cum'è abbracci o basgi, cù e persone chì ponu esse contaminate.
Se ci hè un suspettu chì qualcunu pò esse infettatu da u morbillo, si consiglia di portà quella persona à l'ospedale, aduprendu una maschera o un tessutu per copre u nasu è a bocca, soprattuttu s'ellu hè necessariu tossisce o starnutisce. Capite cumu si tratta u morbillo.
Fighjate u video seguente è risponde à altre dumande nantu à u morbillo: