Busting Miti di Trasmissione HIV
Cuntenutu
- Chì ghjè l'HIV?
- Trasmissione attraversu i fluidi corporei
- L'anatomia di a trasmissione
- I banchi di sangue è e donazioni d'organi sò sicuri
- U cuntattu casuale è u baciu sò sicuri
- Miti di trasmissione: Mordere, grattà è sputà
- Opzioni sessuale più sicure
- Aghi puliti
- L'educazione scaccia i miti è i stigmati
Chì ghjè l'HIV?
U virus di l'immunodeficienza umana (HIV) hè un virus chì attacca u sistema immunitariu. U VIH pò causà u sindrome di l'immunodeficienza acquisita (AIDS), un diagnosticu di l'infezione da HIV in stadiu tardu chì indebulisce gravemente u sistema immunitariu è pò esse fatale, se ùn hè trattatu.
Una persona pò trasmette l'HIV à un'altra in certe circustanze. Capisce i fatti piuttostu chè crede i miti nantu à a trasmissione di HIV puderia impedisce sia a diffusione di disinformazione sia a trasmissione di HIV.
Trasmissione attraversu i fluidi corporei
U VIH pò esse trasmessu per mezu di certi fluidi corporei chì sò capaci di cuntene alte concentrazioni di HIV. Questi fluidi includenu sangue, sperma, secrezioni vaginali è rettali, è latte maternu.
L'HIV hè trasmessu quandu i fluidi di una persona chì hà quantità misurabili di u virus in u so corpu (HIV-pusitivu) passanu direttamente in u sangue o attraversu e mucose, tagli, o ferite aperte di una persona senza HIV (HIV-negativa).
I fluidi amniotici è di a medula spinale ponu ancu cuntene HIV è ponu pone un risicu per u persunale sanitariu chì li hè espostu. Altri fluidi corporei, cume e lacrime è a saliva, UN POTU sparghje l'infezzione.
L'anatomia di a trasmissione
L'esposizione à HIV pò accade durante i rapporti sessuali. U sessu vaginale è u sessu anale anu risichi di trasmissione di HIV, se esposti. Ci sò stati segnalati casi di trasmissione di HIV via sessu orale, ma hè cunsideratu estremamente raru paragunatu à a trasmissione durante u rapportu sessuale.
U sessu anale mantene u più altu risicu di trasmissione trà attività sessuale. L'emorragia hè più prubabile durante u sessu anale per via di i tessuti fragili chì vanu l'anu è u canale anale. Questu permette à u virus di entre in u corpu più facilmente ancu s'ellu ùn hè micca osservatu un sanguinamentu visibile, chì e pause in a mucosa anale ponu esse microscopiche.
U VIH pò ancu esse trasmessu da una donna à u zitellu durante a gravidanza, u partitu, è per l'allattamentu.Ogni circustanza in quale qualchissia hè direttamente esposta à u sangue di una persona chì stà cun HIV è chì hà una carica virale rilevabile o misurabile pò esse un fattore di risicu. Ciò include a spartera di aghi per l'usu di droghe per iniezione o u tatuu cù strumenti contaminati. I regolamenti di sicurezza impediscenu generalmente infezioni relative à trasfusioni di sangue.
I banchi di sangue è e donazioni d'organi sò sicuri
U risicu di esse infettatu da HIV da una trasfusione di sangue, altri prudutti di sangue, o una donazione d'organi hè oramai estremamente raru in i Stati Uniti. hà iniziatu à testà tuttu u sangue donatu per HIV in 1985, dopu chì u persunale medicu hà capitu chì u sangue donatu puderia esse una fonte d'infezione da HIV. E prove più sofisticate sò state messe in opera in l'anni 90 per assicurà ancu di più a sicurezza di u sangue è di l'organi donati. I donazioni di sangue chì ponu esse positivi per HIV sò scartati in modu sicuru è ùn entranu micca in u fornimentu di sangue di i Stati Uniti. U risicu per a trasmissione di HIV durante una trasfusione di sangue hè stimatu in modu cunservatore, secondu i Centri per u Cuntrollu è a Prevenzione di e Malatie (CDC).
U cuntattu casuale è u baciu sò sicuri
Ùn ci hè bisognu à avè paura chì basgià o avè un cuntattu casuale cù qualchissia chì stà cun HIV pò trasmette l'HIV. U virus ùn campa micca nantu à a pelle è ùn pò micca campà assai longu fora di u corpu. Dunque, u cuntattu casuale, cum'è a manu, l'abbracciu, o pusatu accantu à qualchissia chì stà cun HIV, ùn trasmette micca u virus.
Basgià a bocca chjusa ùn hè mancu una minaccia. U baciu à bocca aperta è prufonda pò esse un fattore di risicu quandu si tratta di sangue visibile, cume da sanguinante gengive o ferite buccali. Tuttavia, questu hè estremamente raru. A saliva ùn trasmette micca HIV.
Miti di trasmissione: Mordere, grattà è sputà
Grattà è sputà ùn sò micca metudi di trasmissione per HIV. Un scratch ùn porta micca à un scambiu di fluidi corporei. Aduprà guanti quandu si tira u sangue aiuta à prutege contra a trasmissione se si verifica una esposizione accidentale à sangue infettu. Un morsu chì ùn rompe a pelle ùn pò trasmette mancu u VIH. Tuttavia, un morsu chì apre a pelle è provoca un sanguinamentu pò - ancu se ci sò stati pochi casi di muzzicatura umana chì pruvucanu abbastanza traume à a pelle per trasmette l'HIV.
Opzioni sessuale più sicure
Pudete pruteggervi da l'infezione da HIV praticendu metudi sessuali più sicuri, cumprendu l'usu di preservativi è piglià profilassi pre-esposizione (PrEP).
Aduprate un preservativu novu ogni volta chì avete sessu vaginale, orale o anale. Arricurdatevi di aduprà lubrificanti à base d'acqua o à base di siliciu cù preservativi. I prudutti à base d'oliu ponu scumpressà u lattice, aumentendu u risicu di fallimentu di u preservativu.
A profilassi pre-esposizione (PrEP) hè un medicamentu cutidianu chì una persona HIV-negativa pò piglià per abbassà u so risicu di cuntrainu HIV. Sicondu u CDC, l'usu cutidianu di PrEP pò calà u risicu di cuntrae HIV da u sessu da
U sessu più sicuru implica ancu tene linee di cumunicazione aperte cù u to cumpagnu. Discutite i rischi associati à u sessu senza cundom, è spartite u vostru statutu HIV cù u vostru cumpagnu sessuale. Se un cumpagnu chì stà cun HIV piglia medicazione antiretrovirale, una volta ghjunti à una carica virale indetectabile ùn sò micca capaci di trasmette l'HIV. Un cumpagnu HIV-negativu deve esse testatu per HIV è altre infezioni di trasmissione sessuale.
Aghi puliti
Aghi cumuni per l'usu di droghe o tatuaggi ponu esse una fonte di trasmissione di HIV. Parechje cumunità offrenu prugrammi di scambiu di aghi chì furniscenu aghi puliti per riduce a trasmissione di HIV è altre infezioni cum'è l'epatite C. Fate l'usu di sta risorsa cum'è necessariu, è dumandate aiutu da un fornitore medicu o un assistente sociale per interventi di abusu di droghe.
L'educazione scaccia i miti è i stigmati
Quandu l'HIV hè natu per a prima volta, campà cun HIV era una sintenza di morte chì purtava un stigma suciale tremendu. I ricercatori anu studiatu a trasmissione assai è sviluppatu trattamenti chì permettenu à parechje persone chì sò infettate di campà una vita longa è pruduttiva è praticamente eliminanu ogni risicu di trasmissione di HIV durante u sessu.
Oghje, migliurà l'educazione à l'HIV è scacciate i miti nantu à a trasmissione di l'HIV sò i migliori modi per finisce u stigma suciale sempre assuciatu à a vita cù l'HIV.
Leghjite stu articulu in spagnolu.