Trasplante di core: cumu si face, risichi è recuperu
Cuntenutu
- Cumu hè fatta a cirurgia
- Indicazioni per u trasplante
- Contraindicazioni per u trasplante
- Rischi di trasplante di core
- Prezzu di trasplante di cori
- Recuperazione dopu u trasplante di core
U trasplante di cori cunsiste à rimpiazzà u core cù un altru, chì vene da un individuu chì hè mortu cerebrale è cumpatibile cù quellu di u paziente chì hà un prublema di core potenzialmente fatale.
Cusì, a chirurgia hè fatta solu in casi di malatie cardiache gravi è, chì ponenu in periculu a vita di u paziente, è si realizanu in l'uspidale, necessitendu ospedalizazione per 1 mese è cura dopu a dimissione per chì u rigettu d'organi ùn si faci micca.
Cumu hè fatta a cirurgia
U trasplante di cori hè realizatu da una squadra medica specializata in un ospedale currettamente equipagiatu, chì hè una chirurgia cumplessa è delicata, induve u cori hè rimossu è rimpiazzatu da una compatibile, tuttavia, una parte di u core di u malatu cardiacu resta sempre .
A chirurgia hè effettuata seguendu i seguenti passi:
- Anesthetize u malatu in a sala di operazione;
- Fate un tagliu nantu à u pettu di u paziente, u cunnessu à a core-pulmone, chì durante a chirurgia aiuterà à pompà u sangue;
- Cacciate u core debule è pusendu u core di u donatore in postu, suturendu lu;
- Chiudi u pettu, fendu una cicatrice.
U trasplante cardiacu dura pochi ore è dopu u trapianto l'individuu hè trasferitu in a unità di cure intensive è deve stà in ospedale per circa 1 mese per recuperà è evità infezioni.
Indicazioni per u trasplante
Ci hè un'indicazione per un trapianto di cori in casu di malatie cardiache gravi in fasi avanzate, chì ùn ponu micca esse risolte cù l'ingestione di farmaci o altri interventi chirurgichi, è chì ponenu in periculu a vita di l'individuu, cume:
- Gravi malatie coronarie;
- Cardiomiopatia;
- Malatie cungenita
- Valvuli di cori cù cambiamenti serii.
U trasplante pò influenzà l'individui di tutte l'età, da i neonati à l'anziani, tuttavia, l'indicazione per u trapianto di cori dipenderà ancu da u statu di l'altri organi, cum'è u cervellu, u fegatu è i reni, perchè se sò severamente compromessi, l'individuu ùn pudete micca prufittà di u trasplante.
Contraindicazioni per u trasplante
Contraindicazioni per u trasplante di core includenu:
Malati di SIDA, epatite B o C. | Incumpatibilità di sangue trà destinatariu è donatore | Diabete insulinodependente o diabete mellitus difficiule à cuntrullà, obesità morbosa |
Fegatu o fegatu renale irreversibile | Malatia psichiatrica grave | Malatie pulmonare grave |
Infezzione attiva | Ulceru pepticu in attività | Embolia pulmonaria menu di trè settimane |
Cancer | Amiloidosi, sarcoidosi o emocromatosi | Età più di 70 anni. |
Ancu s'ellu ci sò e contraindicazioni, u duttore valuta sempre i rischi è i benefici di a chirurgia è, cù u paziente, decide se a chirurgia deve esse eseguita o no.
Rischi di trasplante di core
I risichi di u trasplante di cori implicanu:
- Infezzione;
- Rifiutu à l'organu trapiantatu, principalmente durante i primi 5 anni;
- U sviluppu di l'ateroesclerose, chì hè l'intuppu di l'arterie cardiaca;
- Risicu aumentatu di sviluppà u cancheru.
Malgradu questi risichi, u sopravivenza di l'individui trapiantati hè grande è a maggior parte vive più di 10 anni dopu u trapianto.
Prezzu di trasplante di cori
U trapianto di core pò esse effettuatu in ospedali affiliati à SUS, in alcune cità, cum'è Recife è São Paulo, è u ritardu dipende da u numeru di donatori è da a fila di e persone chì anu bisognu di riceve questu organu.
Recuperazione dopu u trasplante di core
Alcune precauzioni impurtanti chì un destinatariu di trasplante deve piglià dopu u trasplante di core includenu:
- Piglià droghe immunosuppressive, cumu indicatu da u duttore;
- Evite u cuntattu cù e persone chì sò malate, ambienti inquinati o assai friddi, chì u virus pò innesca una infizzione è purtà à u righjettu di l'organi;
- Manghjate una dieta equilibrata, eliminendu tutti l'alimenti crudi da a dieta è, scegliendu solu cibi cotti per riduce u risicu d'infezzione.
Queste precauzioni devenu esse seguitate per una vita, è a persona trapiantata pò avè una vita praticamente normale, è ancu fà ancu attività fisica. Amparate più nantu à: Chirurgia Cardiaca Postoperatoria.