Autore: Tamara Smith
Data Di Creazione: 21 Ghjinnaghju 2021
Aghjurnamentu Di Data: 17 Nuvembre 2024
Anonim
Trasplante di fegatu: quandu hè indicatu è cumu hè a recuperazione - Salute
Trasplante di fegatu: quandu hè indicatu è cumu hè a recuperazione - Salute

Cuntenutu

U trasplante di fegatu hè una procedura chirurgica indicata per e persone chì anu dannu epaticu severu, per chì a funzione di questu organu sia compromessa, cum'è in casu di cirrosi epatica, insufficienza epatica, cancru epaticu è colangite, per esempiu.

Cusì, quandu ci hè un'indicazione per u trapianto di fegatu, hè impurtante chì a persona mantene una dieta sana è equilibrata, per evità ulteriori danni à l'organu. Inoltre, quandu u trasplante hè autorizatu, hè impurtante chì a persona inizià un dighjunu cumpletu per chì u trasplante pò esse effettuatu.

Dopu u trasplante, a persona stà di solitu trà 10 à 14 ghjorni in ospedale in modo da pudè esse seguitata da a squadra medica è pò esse verificata cume l'organisimu reagisce à u novu organu, è hè ancu pussibule di prevene cumplicazioni.

Quandu hè indicatu

U trasplante di fegatu pò esse indicatu quandu l'organu hè severamente compromessu è smette di travaglià, cumu pò accade in casu di cirrosi, epatite fulminante o cancru in questu organu, in persone di ogni età, inclusi i zitelli.


Ci hè una indicazione per u trasplante quandu i medicazione, radioterapia o chimioterapia ùn sò micca capaci di ristabilisce u so funziunamentu currettu. In questu casu, u paziente deve cuntinuà à fà u trattamentu prupostu da u duttore è fà e prove necessarie finu à chì apparisca un donatore di fegatu compatibile, chì si trova in u pesu ideale è senza alcun prublema di salute.

U trasplante pò esse indicatu in casu di malatie acute o croniche, chì anu poche probabilità di riapparisce dopu un trapianto, cume:

  • Cirrhosi epatica;
  • Malatie metaboliche;
  • Colangite sclerosante;
  • Atresia di e vie biliari;
  • Epatite cronica;
  • Fallimentu di u fegatu.

Alcune malatie chì ùn ponu micca esse adatte per u trasplante sò l'epatite B, perchè u virus tende à stallassi in u fegatu "novu" è in casu di cirrosi causata da l'alcolismu, perchè se a persona continua à beie esageratamente u "novu" organu, esse dannighjatu. Cusì, u duttore deve indicà quandu u trasplante pò o ùn pò esse effettuatu secondu a malatia di u fegatu di a persona è a salute generale di a persona.


Cumu preparalli per u trasplante

Per preparà stu tippu di prucedura, una bona dieta deve esse mantenuta, evitendu cibi ricchi in grassu è zuccheru, dendu preferenza à ligumi, frutti è carni magre. Inoltre, hè impurtante informà u duttore di tutti i sintomi chì sò prisenti in modu da pudè investigà è inizià u trattamentu adattatu.

Quandu u duttore vene in cuntattu, chjamendu a persona per u trasplante, hè impurtante chì a persona iniziessi un dighjunu tutale è vada à l'uspidale indicatu u più prestu pussibule per a procedura da fà.

A persona chì riceverà l'organu donatu deve avè un cumpagnu di età legale è portà tutti i documenti necessarii per esse ammessa à riceve l'organu. Dopu a chirurgia hè normale chì a persona sia in UCI per almenu 10 à 14 ghjorni.

Cumu hè a recuperazione

Dopu un trapianto di fegatu, a persona stà di solitu in ospedale per alcune settimane in modo chì a reazione di u corpu à u novu organu sia monitorata è osservata, evitendu complicazioni chì ponu accadere.Dopu stu periodu, a persona pò andà in casa, tuttavia, deve seguità alcune raccomandazioni mediche per prumove a so qualità di vita, cume l'usu di droghe immunosoppressive, per esempiu.


Dopu u trasplante, a persona pò avè una vita normale, essendu necessariu seguità l'istruzzioni di u duttore, esse monitoratu regolarmente per via di cunsultazioni mediche è testi è avè abitudini di vita sani.

1. À l'uspidale

Dopu u trasplante, a persona deve esse ingressu à l'uspidale per circa 1 à 2 settimane per monitorà a pressione, u nivellu di glucosiu in sangue, a coagulazione di u sangue, a funzione renale è altri chì sò impurtanti per verificà se a persona hè bè è si ponu prevene infezioni.

Inizialmente, a persona deve restà in UCI, tuttavia, da u mumentu chì hè stabile, pò andà in stanza per pudè cuntinuà à esse monitoratu. Sempri in l'uspidale, a persona pò fà sessioni di fisioterapia per migliurà a capacità respiratoria è diminuisce u risicu di cumplicazioni motorie cum'è rigidità è accortamentu musculari, trombosi è altri.

2. In casa

Dapoi u mumentu chì a persona hè stabilizzata, ùn ci sò segni di rigettu è i testi sò cunsiderati normali, u duttore pò scaricà a persona sempre chì a persona seguita u trattamentu in casa.

U trattamentu in casa deve esse fattu cù l'usu di rimedii immunosuppressivi indicati da u duttore è chì agiscenu direttamente nantu à u sistema immunitariu, riducendu u risicu di rigettu per l'organu trapiantatu. Tuttavia, in cunsequenza ci hè un risicu più grande di sviluppà infezioni. Cusì, hè impurtante chì a dosa di u medicamentu sia adatta per chì l'urganisimu sia capace di agisce contr'à l'agenti infettivi invadenti à tempu chì u rigettu d'organi ùn si faci.

Alcuni medicinali chì ponu esse aduprati sò prednisone, ciclosporina, azatioprina, globuline è anticorpi monoclonali, ma a dose varia da una persona à l'altra perchè dipende da una serie di fattori chì devenu esse valutati da u duttore, cume a malattia chì hà purtatu à u trasplante, età, pesu è altre malatie prisenti cum'è prublemi di core è diabete.

Oltre à l'usu di medicinali, si raccomanda chì a persona abbia abitudini di vita sani, evitendu u cunsumu di bevande alcoliche è alimenti grassi, è praticendu attività fisica leggera chì duverebbe esse raccomandata da u prufessiunale in educazione fisica.

Possibili effetti collaterali di i medicazione

Cù l'usu di l'immunosupressanti, ponu cumparisce sintomi cum'è gonfiore di u corpu, ingrossu di pesu, quantità aumentata di capelli nantu à u corpu, in particulare nantu à a faccia di e donne, osteoporosi, povera digestione, perdita di capelli è tordu. Cusì, si deve osservà i sintomi chì apparisce è parlà cù u duttore per pudè indicà ciò chì si pò fà per cuntrullà sti sintomi spiacevuli, senza mette in periculu u schema di immunosupressione.

Articuli Per Voi

Tuttu ciò chì avete bisognu di sapè nantu à i basofili

Tuttu ciò chì avete bisognu di sapè nantu à i basofili

Chì ò i ba ofili?U vo tru corpu produce naturalmente diver i tipi di globuli bianchi. I globuli bianchi di u angue travaglianu per mantenevi ani luttendu contr'à viru , batteri, pa...
Trattamentu di i Capelli Incarnati nantu à u Vostru Capelli

Trattamentu di i Capelli Incarnati nantu à u Vostru Capelli

PanoramicaI peli incarniti ò peli chì ò rivenuti in a pelle. Puderanu cau à picculi tondi, è pe u pruriti o doloro i, urti. I colpi di capelli incarniti ponu accadere in ogni...