Trattamentu Epilepsia
Cuntenutu
- 1. Medicinali
- 2. Stimulazione di u nervu vagu
- 3. Dieta chetogenica
- 4. Cirurgia cerebrale
- Cumu si faci u trattamentu in gravidanza
U trattamentu di l'epilepsia serve per diminuisce u numeru è l'intensità di e crisi epilettiche, postu chì ùn ci hè micca cura per sta malattia.
U trattamentu pò esse fattu cù medicazione, elettrostimulazione è ancu chirurgia cerebrale è, dunque, a migliore forma di trattamentu deve esse sempre valutata cun un neurologu, secondu l'intensità di e crisi di ogni paziente, per esempiu.
Oltre à queste tecniche pruvate, ci sò ancu alcuni metudi chì sò pruvati, cume u cannabidiol, chì hè una sostanza estratta da a marijuana è chì pò aiutà à regulà l'impulsi elettrichi cerebrali, diminuendu e possibilità di avè una crisa. Sta droga ùn hè ancu cummercializata in Brasile cù st'indicazione terapeutica, ma in certi casi è cù l'autorizazione adatta, pò esse impurtata. Amparate più nantu à i rimedii cannabidiol.
1. Medicinali
L'usu di rimedii anticonvulsivanti hè di solitu a prima opzione di trattamentu, postu chì parechji pazienti smettenu di avè attacchi frequenti solu cù l'ingressu cutidianu di unu di sti medicamenti.
Alcuni esempi includenu:
- Fenobarbital;
- Àcitu Valproic;
- Fenitoina;
- Clonazepam;
- Lamotrigine;
- Gabapentina
- Valproato semisodicu;
- Carbamazepina;
Tuttavia, a medicazione è a dosa curretta ponu esse difficiule da truvà è, dunque, hè necessariu registrà l'apparizione di nuove crisi, affinchì u duttore sia capace di valutà l'effettu di u medicamentu cù u tempu, cambiendulu se necessariu. hè necessariu.
Ancu se anu boni risultati, l'usu continuu di sti medicamenti pò causà alcuni effetti secondari cum'è stanchezza, perdita di densità ossea, prublemi di parlatu, alterazione di memoria è ancu depressione. In questu modu, quandu ci sò poche crisi per 2 anni, u duttore pò smette di aduprà u medicamentu.
2. Stimulazione di u nervu vagu
Sta tecnica pò esse aduprata cum'è sustitutu per u trattamentu di droghe, ma pò ancu esse usata cum'è cumplementu per l'usu di medicinali, quandu a riduzione di crisi ùn hè ancu micca abbastanza.
In questu metudu di trattamentu, un picculu dispositivu, simile à un pacemaker, hè messu sottu à a pelle, in a regione di u torace, è u filu hè messu finu à u nervu vagu chì passa per u collu.
U currente elettricu chì passa per u nervu pò aiutà à alleviare finu à 40% l'intensità di l'attacchi di epilepsia, ma pò ancu causà alcuni effetti collaterali cum'è u mal di gola o di sentì mancanza di respiru, per esempiu.
3. Dieta chetogenica
Questa dieta hè ampiamente aduprata in u trattamentu di l'epilepsia in i zitelli, postu chì aumenta a quantità di grassi è riduce i carboidrati, pruvucendu u corpu à aduprà u grassu cum'è fonte d'energia. In questu modu, u corpu ùn hà micca bisognu di trasportà u glucosiu attraversu a barriera cerebrale, chì diminuisce u risicu di avè una crisi epilettica.
In questi casi, hè assai impurtante avè un monitoru regulare da un nutrizziunistu o un duttore, per assicurà chì e quantità di nutrienti sò rispettate bè. Dopu dui anni senza attacchi, u duttore pò allentà lentamente e restrizioni dietetiche di i zitelli, perchè in parechji casi, e crisi spariscenu cumpletamente.
Capite cumu si deve fà a dieta chetogenica.
4. Cirurgia cerebrale
A chirurgia hè di solitu fatta solu quandu nisuna altra tecnica di trattamentu hè stata sufficiente per diminuisce a frequenza o l'intensità di l'attacchi. In questu tippu di chirurgia, u neurochirurgo pò:
- Eliminà a parte affettata di u cervellu: finchè hè una piccula parte è ùn influenza micca u funziunamentu generale di u cervellu;
- Impiantate elettrodi in u cervellu: aiutà à regulà l'impulsi elettrichi, soprattuttu dopu à l'iniziu di una crisa.
Ancu se a maiò parte di u tempu hè necessariu cuntinuà à aduprà medicazione dopu a chirurgia, e dosi ponu generalmente esse diminuite, ciò chì riduce ancu e probabilità di soffre di effetti collaterali.
Cumu si faci u trattamentu in gravidanza
U trattamentu per l'epilepsia in gravidanza cù medicazione deve esse evitata, chì l'anticonvulsivanti ponu causà cambiamenti in u sviluppu di u zitellu è in malformazioni. Vede più nantu à i risichi è u trattamentu quì.
E donne chì anu crisi epilettiche regulare è chì anu bisognu di medicazione per cuntrullalli devenu chiede cunsiglii da u so neurologu è cambià a medicazione per medicinali chì ùn anu micca tanti effetti collaterali nantu à u zitellu. Anu ancu da piglià 5 mg d'acidu folicu prima è durante a gravidanza è a vitamina K deve esse amministrata in l'ultimu mese di gravidanza.
Un modu per cuntrullà e crisi durante a gravidanza hè di evità i fattori chì causanu epilessia in e donne è aduprà tecniche di rilassamentu per evità u stress.