Cumu trattà a rubella
Cuntenutu
- Cumu piglià a vitamina A per a rosolia
- Cumu ricuperà più veloce
- Possibili complicazioni di a rosolia
- Cumu prevene a rosella
- Scuprite altre situazione chì u vaccinu contra a rosella pò esse periculosu.
Ùn ci hè micca trattamentu specificu per a rubèola è, dunque, u virus deve esse eliminatu naturalmente da u corpu. Tuttavia, hè pussibule aduprà alcuni rimedi per alleviare i sintomi mentre si riprende.
Alcuni di i rimedi più aduprati includenu:
- Rimedii per a frebba, cum'è Paracetamol, Acetaminophen o Ibuprofen: aiuta à calà a temperatura di u corpu è allevia u mal di testa;
- Antibiotici, cum'è Amoxicillin, Neomycin o Ciprofloxacin: ùn sò micca sempre necessarii, ma ponu esse indicati se si presentanu infezioni assuciate à a rubella, cum'è pneumonia o infezzione di l'arechja.
Queste droghe devenu sempre esse guidate da un pediatre, in u casu di u zitellu, o da un medicu generale, in u casu di l'adultu, postu chì hè necessariu adattà e dosi, soprattuttu in u casu di i zitelli.
Cumu piglià a vitamina A per a rosolia
L'Urganisazione Mondiale di a Sanità raccomanda ancu a supplementazione di vitamina A in i zitelli durante un attaccu di rosolia, chì sta vitamina aiuta à riduce a gravità di i sintomi è impedisce l'apparizione di complicazioni da a malatia.
E dosi raccomandate varianu secondu l'età:
Età | Dosi indicata |
Finu à 6 mesi | 50.000 IU |
Trà 6 à 11 mesi | 100 000 IU |
12 mesi o più | 200.000 IU |
Cumu ricuperà più veloce
In più di i medicazione, alcune precauzioni ponu ancu aiutà à alleviare l'inconfortu durante u trattamentu, cume:
- Bei almenu 2 litri d'acqua à ghjornu;
- Mantene u riposu in casa, evitendu d'andà à travaglià o in lochi publichi;
- Aduprate un umidificatore in a stanza per facilità a respirazione, o mette un bacinu d'acqua calda in a stanza;
Alcune persone ponu ancu sperimentà disconfortu è assai rossu in i so ochji. In quessi casi, si deve evità di esse esposti à u sole direttu, evità di stà davanti à a televisione per un bellu pezzu è applicà compresse fredde sopra l'ochji.
Possibili complicazioni di a rosolia
Ancu se a rubèola hè una malatia lieve in i zitelli è in l'adulti, pò causà cumplicazioni per e donne incinte, cum'è l'artrite in i diti, i polsi è i ghjinochji, chì di solitu dura circa 1 mese. In i neonati, a malattia pò ancu causà prublemi cum'è:
- Surdità;
- Discapacità mentale;
- Prublemi di cori, pulmoni, fegatu o midollo osseu;
- Cataratta;
- Ritardi di crescita;
- Diabete di tippu 1;
- Prublemi di tiroide.
Hè impurtante di ricurdà chì e cunsequenze di a rosolia pè i zitelli sò peghju quandu a donna hè infetta da a malatia finu à a 10a settimana di gravidanza, riducendu u risicu di prublemi quandu a malattia apparisce dopu à a 20a settimana. Vede i cambiamenti chì ponu accade à u zitellu se a mamma hè affettata durante a gravidanza.
Cumu prevene a rosella
Per prevene a rosolia, a vaccinazione deve esse tenuta à ghjornu è evità u cuntattu cù e persone infette. I zitelli ricevenu u vaccinu contra a rosolia in u primu annu di vita, è dopu a dosa di rinfurzamentu hè data trà 10 è 19 anni.
E donne chì pianificanu di stà incinte devenu dumandà à u duttore di fà u test chì verifica l'immunità à a rosolia, è s'elle ùn sò immune duverebbenu piglià u vaccinu, ricurdendu chì hè necessariu aspettà almenu 1 mese dopu u vaccinu per esse incinta, è chì sta vaccinazione ùn deve micca esse presa durante a gravidanza.