Cumu hè fattu u trattamentu di u cancheru di u senu
Cuntenutu
- 1. terapia ormonale
- 2. Chirurgia
- 3. Chimioterapia
- 4. Radioterapia
- 5. Fisioterapia
- Trattamentu di u cancheru di u senu maschile
- Trattamentu in gravidanza
- Opzioni naturali di trattamentu per u cancheru di u senu
U trattamentu per u cancheru di u senu varieghja secondu u gradu di sviluppu di u tumore, è pò esse fattu per mezu di chimioterapia, radioterapia o chirurgia. Altri fattori chì ponu influenzà a scelta di u trattamentu sò e caratteristiche di u tumore è e caratteristiche di a donna, cume l'età, a presenza di malatie associate o micca è u fattu ch'ella sia dighjà entrata in menopausa.
Questi trattamenti sò indicati principalmente per i tumori maligni, è in casu di cancheru benignu di senu hè di solitu necessariu solu per tene un monitoru costante di u nodulu, senza a necessità di alcun tippu di trattamentu. In u casu di u cancheru di senu metastaticu, in u quale u tumore hè assai sviluppatu, pò esse necessariu aduprà una cumbinazione di tutti i trattamenti per pruvà à luttà contr'à tutte e cellule cancerose è aumentà a probabilità di curà.
U trattamentu per u cancheru di u senu pò esse fattu da SUS gratuitamente in l'Unità d'Assistenza à Alta Complessità in Oncologia, cunnisciuta cum'è UNACON è in i Centri d'Assistenza à Alta Complessità in Oncologia, cunnisciuti ancu cum'è CACON. Per inizià u trattamentu per u cancheru hè impurtante cuntattà INCA è seguità tutte l'indicazioni raccomandate per fà u trattamentu vicinu à a casa.
E tecniche terapeutiche principali chì ponu esse indicate da l'oncologu è u mastologu sò:
1. terapia ormonale
A terapia ormonale hà per scopu di diminuisce a quantità di ormoni femminili chì circulanu in u sangue, evitendu a proliferazione di cellule tumorali. Stu tippu di trattamentu hè raccomandatu in u casu di u cancheru di u senu di u tippu "recettore ormonale pusitivu", vale à dì quelli chì beneficianu di a terapia cù droghe ormonali, postu chì e cellule tumorali anu recettori.
U duttore pò ricumandà l'usu di Tamoxifen o Fulvestranto, chì devenu esse adupratu da circa 5 anni, ancu sì a donna ùn mostra più segni di cancheru. Inoltre, tamoxifen pò esse indicatu prima o dopu a chirurgia per rimuovere u tumore.
2. Chirurgia
A chirurgia hè indicata per ogni tippu di tumore di u senu, indipendentemente da a dimensione, perchè elimina parechje cellule tumorali, aumentendu e possibilità di curà è facilitendu u restu di u trattamentu. U tippu di chirurgia varieghja secondu a dimensione di u tumore, è a mastectomia radicale, in cui u senu hè eliminatu cumpletamente, hè aduprata solu in i casi più severi quandu u cancheru hè assai diffusu. In altri casi, di solitu solu a parte di u senu induve si trova u tumore hè cunnisciuta cum'è mastectomia parziale.
Dopu a cirurgia, u duttore pò ricumandà ancu alcune sessioni di radioterapia per eliminà e cellule tumorali chì forse ùn sò state state rimosse, soprattuttu in i casi di cancru di senu primariu ad alto risicu o di cancru di senu avanzatu.
3. Chimioterapia
U trattamentu cù a chimioterapia si face cù l'usu cumbinatu di parechji medicamenti indicati da l'oncologu è hè cumunu per cumparisce effetti collaterali, cume nausea, vomitu, mal di testa, mancanza di appetitu è perdita di capelli. Dunque, hè impurtante seguità cun un psicologu per aiutà à trattà questi cambiamenti.
4. Radioterapia
U trattamentu di u cancheru di u senu cù radioterapia hè indicatu quandu a chimioterapia ùn hè micca sufficiente per eliminà tutte e cellule tumorali. In questu tippu di trattamentu, u paziente hè sottumessu à radiazioni dirette in a regione pettu è ascella è a cumplementazione cù a chimioterapia hè cumuna.
5. Fisioterapia
Dopu a chirurgia per a rimozione di seni, a fisioterapia deve esse iniziata per luttà contr'à u gonfiore di u bracciu, aumentà a gamma di movimentu cù a spalla, migliurà a postura di u corpu, normalizà a sensibilità è diminuisce i spasmi è l'adesione di a cicatrice, chì sò complicazioni derivanti da chirurgia associata à a radioterapia, affetta tutte e donne trattate in questu modu.
Trattamentu di u cancheru di u senu maschile
U trattamentu di u cancheru di u senu in l'omi hè fattu cù i stessi metudi aduprati in e donne, tuttavia, chì u diagnosticu hè generalmente fattu in un stadiu più avanzatu di a malattia, ci hè menu probabilità di guarigione di e donne chì sò state diagnosticate à l'iniziu di a malattia.
Cusì, hè di primura chì l'omi sianu ancu cuscenti di i sintomi di u cancaru di u senu, cum'è u dulore in u pettu o di u fluidu chì esce da u capezzolu è vanu à u duttore appena ellu detecta qualsiasi cambiamentu. Amparate à ricunnosce u cancheru di senu maschile.
Trattamentu in gravidanza
U trattamentu per u cancheru di u senu in gravidanza dipende da l'età gestazionale, da a dimensione è da a misura di a malattia. Tutti i metudi ponu esse effettuati nantu à e donne incinte, tuttavia anu alcune restrizioni, postu chì ponu rappresentà un risicu per a donna è u zitellu.
A cirurgia per u cancheru di u senu pò esse realizata in ogni stadiu di a gravidanza, chì raprisenta un risicu bassu è ùn interferisce micca cù u sviluppu di u zitellu. Tuttavia, in a maggior parte di i casi, a chirurgia sola ùn basta micca per trattà stu tippu di cancheru, richiedendu un trattamentu cumplementariu cù chimioterapia o radioterapia, chì deve esse effettuatu tenendu contu di u periodu di gestazione è di l'effettu pussibule nantu à u sviluppu di u zitellu. .
In questu modu, u duttore preferisce spessu ritardà a prestazione di a chirurgia in modo chì sia pussibule di inizià u trattamentu cumplementariu cù chemio è radioterapia da seguità senza alcun risicu. U trattamentu di chimioterapia hè raccomandatu da u secondu trimestre di gravidanza, da u quartu mese di gravidanza i rischi di trattamentu per u zitellu sò menu.
Tuttavia, quandu si trova chì u cancheru hè più avanzatu, u duttore pò indicà chì u trattamentu hè fattu in u primu trimestre di gravidanza, è pò esse necessariu di finisce a gravidanza per prevene i danni à u zitellu. D’altronde, quandu u trattamentu hè principiatu dopu à u secondu trimestru, deve esse fermatu finu à a 35esima settimana o 3 settimane prima chì u zitellu nasca per evità cumplicazioni durante u partitu, cum'è infezzione generalizata o emorragia.
A radioterapia hè un altru mètudu di trattamentu chì pò esse adupratu in u cancheru di u senu, ma ùn deve micca esse adupratu in gravidanza perchè pò interferisce cù u sviluppu di u zitellu è, dunque, deve esse fattu solu dopu a nascita. In certi casi, quandu a donna hà u cancheru in un stadiu più avanzatu è hè digià à a fine di a gravidanza, u duttore pò sceglie di anticipà a consegna per chì a radioterapia pò esse iniziata subitu dopu.
Opzioni naturali di trattamentu per u cancheru di u senu
U trattamentu naturale per u cancheru di u senu cumplementa solu u trattamentu clinicu fattu in l'uspidale, è ùn deve micca rimpiazzà l'istruzzioni di u duttore. Per migliurà u trattamentu in modu naturale duvete:
- Cunsumate cibi ricchi di fibre cù ogni pastu, cum'è avena sana, semi di lino macinati, è alimenti sani, è ligumi crudi;
- Diminuisce u cunsumu di grassu è evite u cunsumu di alimenti trasfurmati o trasfurmati;
- Smettite di fumà, sè site un fumatore;
- Investite in a cunsumazione di alimenti organichi, senza pesticidi.
Stu tipu di cambiamenti in a dieta hè assai impurtante perchè guarantiscenu un aumentu di lignani in u corpu, chì sò sostanze chì diminuiscenu a produzzione di estrogeni, l'ormone principale rispunsevule per u sviluppu di stu tipu di cancheru.