Trattamentu per i diversi tipi di tonsillite
Cuntenutu
- 1. Amigdalitis batterica
- 2. tonsillite virali
- 3. Amigdalite cronica
- 4. Amigdalite in gravidanza
- 5. Trattamentu in casa per l'ammigdalite
- Possibili complicazioni
U trattamentu per l'ammigdalite deve esse sempre guidatu da un medicu generale o otorinolaringoiatra, postu chì varieghja secondu u tippu di tonsillite, chì pò esse batterica o virale, in quale casu deve esse trattatu cù diversi tipi di rimedii. Tuttavia, in a maiò parte di i casi u duttore pò raccomandà l'usu di droghe per calà a frebba è alleviare u mal di gola, cume u paracetamol, per esempiu.
Durante u trattamentu per l'ammigdalite hè impurtante di piglià misure chì ponu aiutà à riduce i sintomi è aiutà à a ripresa di u corpu, cume beve molta acqua, manghjà più alimenti pastosi è ghiacciati.
Hè impurtante di seguità e raccomandazioni di u duttore, postu chì in certe situazioni l'ammigdalite pò sempre diventà cronica, è pò esse necessariu avè un trattamentu più longu o ancu avè bisognu à avè una cirurgia per rimuovere l'ambienti. Verificate quandu hè indicata a chirurgia per l'ammigdalite.
1. Amigdalitis batterica
Questu hè u tippu più cumunu di tonsillite, chì si verifica quandu a gola hè infetta da batteri, di solitu di u tippu Streptococcu èPneumococcu, generendu sintomi cum'è u dulore severu quandu inghjuttinu è u pus in l'amigdalite. In questi casi, pò esse necessariu aduprà antibiotici, i più cumuni chì sò penicillina, amoxicillina o cefalexina.
Tuttavia, ci sò alcune persone cun una storia di reazioni di ipersensibilità severa à queste droghe, chjamate beta-lattami è dunque, in queste persone hè necessariu rimpiazzà queste droghe cù azitromicina, claritromicina o clindamicina.
Sti antibiotici devenu esse aduprati finu à a fine di u pacchettu o per u numeru di ghjorni indicatu da u duttore, ancu sì i sintomi sò digià spariti, per assicurà chì i batteri sianu cumpletamente eliminati è ùn ottenganu micca resistenza à a droga.
Inoltre, u duttore pò ancu prescrive analgesici o antiinflamatori, cume paracetamol o ibuprofene, rispettivamente, per alleviare l'inconfortu durante u trattamentu, cume u dolore inghjuttitu o u mal di testa. Vede ancu alcuni rimedii casani chì ponu aiutà à allevà i sintomi di tonsillite.
2. tonsillite virali
In i casi di tonsillite virali, ùn ci hè nisuna medicina capace di eliminà u virus, cum'è in i casi d'infezzione da batteri, dunque tocca à u corpu stessu di eliminà u virus. Per facilità stu travagliu, duvete tene a vostra casa in riposu, beie almenu 2 litri d'acqua à ghjornu è piglià supplementi cù vitamina C, echinacea è zincu, chì rinfurzanu u sistema immunitariu.
Cum'è cù l'ammigdalite batterica, u duttore pò raccomandà ancu l'usu di antidolorifici o di farmaci antiinflamatori, cum'è paracetamol o ibuprofene, per riduce u mal di testa è u mal di gola, facilitendu a ripresa.
3. Amigdalite cronica
U trattamentu per l'amigdalite cronica hè ancu fattu cù l'usu di rimedii antibiotici, è ancu cù rimedii analgesici è antiinflamatori, è duvete sempre vultà à u duttore ogni volta chì si verifica una recidiva.
Quandu si presenta amigdalite cronica, pò esse raccomandata una chirurgia per rimuovere e tonsille, chì di solitu si face in anestesia generale, ma a persona pò vultà in casa u listessu ghjornu. U recuperu da questa chirurgia pò piglià finu à 2 settimane è di solitu si pò sente u dulore durante quellu tempu, perciò si consiglia di manghjà cibi più pastosi chì sò più faciuli da ingoiare.
Fighjate u video seguente è amparate chì manghjà durante u periodu di recuperu da a chirurgia:
4. Amigdalite in gravidanza
U trattamentu per l'ammigdalite in e donne incinte hè delicatu è deve esse sempre valutatu da u duttore chì deve verificà i so benefici è risichi. Ùn ci hè micca antibioticu chì ùn abbia un risicu potenziale per u fetu, tuttavia, quelli chì sò più sicuri in gravidanza sò a penicillina è derivati, cum'è amoxicillina è cefalexina, o in casu di allergie, eritromicina.
Durante u trattamentu per l'amigdalite in e donne incinte, a donna deve riposà per a durata di u trattamentu è ingerisce assai liquidi freddi, in più di piglià medicinali per a febbre, cume u paracetamol, chì hè u più raccomandatu per e donne incinte.
5. Trattamentu in casa per l'ammigdalite
In ogni casu di tonsillite, durante u trattamentu hè cunsigliatu:
- Riposa mentre avete a frebba;
- Bei circa 2 litri d'acqua à ghjornu;
- Manghjà pasti caldi o freddi;
- Bei liquidu senza gasu, affinch'ellu ùn irriti più a gola.
Inoltre, succhi ricchi in vitamina C ponu esse presi per aiutà à rinfurzà u sistema immunitariu cum'è u suchju d'aranciu, ananas o kiwi è hè ancu cunsigliatu di beie tè echinacea tutta a ghjurnata, postu chì hà proprietà antimicrobiche è antiinflamatorie., Aiutendu per alleviare i sintomi di tonsillite. Scuprite altri benefici di echinacea è amparate à aduprà.
Possibili complicazioni
Hè impurtante di cunsultà un medicu generale o un medicu d'ulurinolaringuistu sè avete sintomi di tonsillite è se u diagnosticu hè cunfirmatu, i cunsiglii medichi devenu esse seguitati, perchè s'ellu ùn hè micca trattatu currettamente, l'ammigdalite pò causà complicazioni cum'è a febbre reumatica, chì si verifica principalmente in i zitelli adolescenti., trà 5 è 15 anni, è i sintomi di sta cundizione apparsu 2 à 3 settimane dopu à l'iniziu di tonsillite. Vede quali sò i sintomi di a frebba reumatica.
Inoltre, a liberazione di sostanze durante l'ammigdalite pò causà a scarlatina, chì hè una malattia caratterizata da sintomi cume macchie rosse nantu à u corpu, pelle aspra, presenza d'acqua in u collu, vomitu è febbre, allora sì questi sintomi si presentanu hè Hè necessariu cercà dinò assistenza medica u più prestu pussibule.