Malatia di Graves: chì hè, sintomi principali è trattamentu
Cuntenutu
A malatia di Graves hè una malatia di a tiroide carattarizata da un eccessu di ormoni da sta glàndula in u corpu, causendu ipertiroidismu. Hè una malattia autoimmune, chì significa chì i propri anticorpi di u corpu finiscenu per attaccà a tiroide è alterà u so funziunamentu.
Sta malatia hè a causa principale di l'ipertiroïdismu, è tocca più donne chì omi, principalmente trà 20 è 50 anni, ancu se pò cumparisce à qualsiasi età.
A malatia di Graves hè trattata è pò esse cuntrullata bè cù l'usu di droghe, terapie di iodu radioattivu o chirurgia tiroidea. Generalmente, ùn si dice micca chì ci sia una cura per a malattia di Graves, tuttavia, hè pussibile chì a malattia entre in remissione, restendu "addurmintatu" per parechji anni o per a vita.
Principali sintomi
I sintomi presentati in a malattia di Graves dipendenu da a gravità è a durata di a malattia, è da l'età è a sensibilità di u paziente à l'eccessu di ormoni, di solitu apparsu:
- Iperattività, nervosità è irritabilità;
- Calore è sudore eccessivi;
- Palpitazioni di u core;
- Perda di pesu, ancu cù un appetitu aumentatu;
- Diarrea;
- Urina eccessiva;
- Menstruazione irregulare è perdita di libido;
- Tremore, cù a pelle umida è calda;
- Goiter, chì hè l'ingrandimentu di a tiroide, causendu gonfiore in a parte bassa di a gola;
- Debbulezza musculare;
- Gynecomastia, chì hè a crescita di i seni in l'omi;
- Cambiamenti in l'ochji, cum'è l'ochji sporgenti, prurite, ochji acquosi è visione doppia;
- Lesioni di a pelle cum'è placca rosa situate in regioni di u corpu, cunnisciuta ancu cum'è dermopatia di Graves o misedema pre-tibiale.
In l'anziani, i segni è i sintomi ponu esse più suttili, è ponu manifestassi cun stanchezza eccessiva è perdita di pesu, chì ponu esse cunfunditi cù altre malatie.
Ancu se a malatia di Graves hè a causa principale di l'ipertiroïdismu, hè impurtante esse cuscenti chì a sovrapproduzione di ormoni tiroidiali pò esse causata da altri prublemi, allora vedi cumu identificà i sintomi di l'ipertiroidismu è e cause principali.
Cumu cunfirmà u diagnosticu
U diagnosticu di a malatia di Graves hè fattu per mezu di a valutazione di i sintomi presentati, analisi di sangue per misurà a quantità di ormoni tiroidiali, cum'è TSH è T4, è testi di immunologia, per vede s'ellu ci hè anticorpi in u sangue contr'à a tiroide.
Inoltre, u duttore pò urdinà testi cum'è scintigrafia tiroidea, tomografia computerizzata o risonanza magnetica, ancu per valutà u funziunamentu di altri organi, cum'è l'ochji è u core. Eccu cumu si preparanu per a scintigrafia tiroidea.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu di a malatia di Graves hè indicatu da l'endocrinologu, guidatu secondu a cundizione clinica di ogni persona. Pò esse fattu in 3 modi:
- Usu di farmaci antitiroidi, cum'è Metimazole o Propiltiouracil, chì diminuirà a produzzione di ormoni tiroidiali è anticorpi chì attaccanu sta ghiandula;
- Usu di iodu radioattivu, chì provoca a distruzzione di e cellule tiroide, chì finisce per diminuisce a so produzzione di ormoni;
- Chirurgia, chì elimina una parte di a tiroide per diminuisce a so produzzione ormonale, essendu fattu solu in i pazienti cù a malatia resistente à a droga, e donne incinte, suspettatu di cancru è quandu a tiroide hè assai ingombrante è hà sintomi cume difficultà à manghjà è à parlà, per esempiu .
I Medicazioni chì cuntrolanu i battiti di u core, cum'è Propranolol o Atenolol ponu esse utili per cuntrullà palpitazioni, tremori è tachicardia.
Inoltre, i pazienti cun sintomi oculari severi ponu avè bisognu di usà gocce d'ochji è unguenti per alleviare u disagiu è idratà l'ochji, è hè ancu necessariu di smette di fumà è di mette occhiali da sole cù prutezzione laterale.
Vede cumu l'alimentu pò aiutà in u video seguente:
Ùn si dice micca spessu nantu à a guarigione di malatie gravi, ma ci pò esse una remissione spontanea di a malatia in alcune persone o dopu à qualchi mesi o anni di trattamentu, ma ci hè sempre a pussibilità chì a malattia ritorni.
Trattamentu di gravidanza
Durante a gravidanza, sta malatia deve esse trattata cù e dosi minime di medicazione è, se hè pussibule, discontinuà l'usu di droghe in l'ultimu trimestre, postu chì i livelli di anticorpi tendenu à migliurà à a fine di a gravidanza.
Tuttavia, una attenzione particulare hè necessaria à a malattia durante stu stadiu di a vita perchè, quandu sò à livelli alti, l'ormoni tiroidei è i farmaci sò capaci di attraversà a placenta è causanu tossicità per u fetu.