Trattamentu per fallimentu renale crònicu
Cuntenutu
- 1. Cuntrollu di a pressione alta è di u diabete
- 2. Cura di l'alimentu
- 3. Usu di medicinali
- 4. Avè abitudini di vita sani
- Trattamentu per a malatia renale avanzata
U trattamentu per a malattia renale cronica dipende da u stadiu in cui si trova a malattia, è si face cù u scopu di corregge i difetti causati da malfunzionamentu renale, per ritardà u so peghju.
Cusì, u trattamentu hè guidatu da u nefrologu, è include cura cù a dieta, correzione di a pressione sanguigna è livelli di zuccheru in sangue, sorveglianza di a quantità di urina prodotta è l'usu di medicinali cum'è diuretici, per esempiu. In i casi i più gravi, a dialisi o u trapianto di rene ponu esse indicati.
A malatia renale cronica, chjamata ancu insufficienza renale cronica, si pone quandu i reni ùn funzionanu micca cume si deve, causendu cumplicazioni cum'è cambiamenti in i livelli di tossine, elettroliti, fluidi è pH di u sangue. Capite ciò chì hè a fallimentu renale è i so sintomi principali.
A fallimentu renale ùn hà micca curazione, è ùn ci hè nisun medicamentu chì solu possi aiutà a funzione di i reni, tuttavia, ci hè un trattamentu, chì hè indicatu da u nefrologu. E linee guida principali includenu:
1. Cuntrollu di a pressione alta è di u diabete
A pressione sanguigna alta è u diabete sò e cause principali di e malatie renali croniche, dunque hè assai impurtante chì queste malatie sianu bè cuntrullate per impedisce chì a malattia aggravessi.
Cusì, u nefrulogu accumpagnerà sempre i testi chì surveghjanu ste malatie, è, se necessariu, adatta i medicamenti in modu chì a pressione sia di preferenza inferiore à 130x80 mmHg è chì i livelli di glucosiu in sangue sianu cuntrullati. Inoltre, hè ancu impurtante di fà attenzione à i livelli di colesterolu è trigliceridi.
2. Cura di l'alimentu
In a dieta per fallimentu renale, hè necessariu avè un cuntrollu speciale di l'ingestione di nutrienti cum'è u sale, u fosforu, u potassiu è e proteine, è in i casi più severi pò ancu esse necessariu cuntrullà u cunsumu di fluidi in generale, cume cum'è acqua è suchji.
Cusì, hè raccomandatu chì a persona cù malattie renali croniche sia ancu accumpagnata da un nutrizziunistu, chì puderà dà più guida nantu à e quantità adatte per ogni persona, secondu a funzione di i reni è i sintomi presentati.
Fighjate u video sottu per alcune linee guida da u nostru nutrizziunistu:
3. Usu di medicinali
Oltre à i medicinali per cuntrullà a pressione sanguigna, a diabete è u colesterolu, se indicatu da u duttore, altri medicinali ponu ancu esse necessarii per cuntrullà alcune complicazioni di insufficienza renale, cume:
- Diuretici, cum'è Furosemide: indicatu per aumentà a produzzione d'urina è diminuisce u gonfiore;
- Eritropoietina: hè un ormone pruduttu da i reni, chì pò esse riduttu in fallimentu renale, chì pò causà anemia. Dunque, questu ormone deve esse rimpiazzatu, se hè diminuitu è hè responsabile di l'anemia.
- Supplementazione nutrizionale: i supplementi di calciu è di vitamina D ponu esse necessarii per evità u risicu di fratture, deformità è dolore à l'osse, chì sò più cumuni in i pazienti cù malatie renali croniche. U supplementu di ferru, acidu folicu è vitamina B12 pò ancu esse necessariu quandu ci hè anemia;
- Rimedii per cuntrullà u fosfatu: a disregulazione in i livelli di fosfatu pò esce cù u fallimentu di i reni è alterà u metabolismu di l'osse, dunque, l'usu di droghe chì cuntrolanu i so valori, cum'è Carbonate di Calci, Idrossidu di Aluminium o Sevelamer, pò esse indicatu.
Questi rimedii sò indicati da u nefrologu, è sò di solitu necessarii quandu ci hè dighjà una compromissione moderata à severa di u funziunamentu di i reni.
U duttore deve cunsiglià ancu i rimedii chì devenu esse evitati, chì sò tossichi per i reni, cum'è qualchì antibioticu è antiinflamatori, per esempiu.
4. Avè abitudini di vita sani
Praticà esercizii fisichi, micca fumà, evità e bevande alcoliche, tene u vostru pesu sottu cuntrollu è evità u stress sò alcune di e raccomandazioni sane chì aiutanu à migliurà u metabolismu di u corpu, u funziunamentu di u flussu di sangue è a prutezzione di a salute di i reni, aiutendu à cuntene a progressione di l'insufficienza renale.
Trattamentu per a malatia renale avanzata
Per trattà l'insufficienza renale avanzata, in cui i reni ùn funzionanu più o travaglianu pocu, hè necessariu a dialisi, chì consiste in aduprà una macchina per rimpiazzà a funzione renale è rimuovere l'eccessu di fluidi è tossine da u sangue. A dialisi pò esse fatta per mezu di sessioni di emodialisi o di dialisi peritoneale. Capite ciò chì hè l'emodialisi è cumu funziona.
Un'altra pussibilità hè di avè un trapianto di rene, tuttavia, ùn hè micca sempre pussibule di truvà un donatore compatibile è a persona ùn hà micca sempre un'indicazione medica o cundizioni cliniche per esse sottoposta à chirurgia. Scopri di più in Trasplante di Rene: cumu si face è cumu si riprende.